Gå til innhold

Noen som har opplevd at barnet var populær på barneskolen, men mistrives på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer dette av? Er det ikke en logikk i at har man evnen til å få venner, så vil det aldri slutte, og man vil alltid være populær?

Anonymkode: 1e3c8...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva kommer dette av? Er det ikke en logikk i at har man evnen til å få venner, så vil det aldri slutte, og man vil alltid være populær?

Nope. Kjenner flere som var populære på barneskolen men som gikk gikk nedover fordi de kanskje mistet sin plass i klassen og fikk hardere konkurrenter. Så er det de som ikke var så populære som fikk en bedre glowup senere i ungdomsskolen og VGs.

Anonymkode: 97c9c...def

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungene har blitt større og finner bedre venner- gidder ikke lengre den som tror den er sjefen i gjengen. Vær hyggelig og det kan ordne seg

Anonymkode: 20e27...38f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ungene har blitt større og finner bedre venner- gidder ikke lengre den som tror den er sjefen i gjengen. Vær hyggelig og det kan ordne seg

Anonymkode: 20e27...38f

Nå tenkte jeg ikke på barn som sjefer over andre, men de som naturlig er godt likt pga sin gode personlighet. Men jeg ser poenget ditt generelt ja.

Skrevet

Dette har skjedd i overgangen mellom mellomtrinnet og ungdomsskolen her å. Det var en gutte-klikk på ca 10 stk som styrte og bestemte mer eller mindre alt. Nå er de splittet på 2 klasser og klikken er pulverisert og jeg ser at de som har blitt holdt unna, ikke inkludert før har fått en positiv glow up! Flere av de i klikken har nok mistet mye makt og det var nok for dem uventet og de må nok bruke mye tid på å reorientere seg og mange må nok jobbe frem nye vennskap og forhåpentligvis kan det være en lærdom i dette. 

Anonymkode: 0b6af...c34

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendigvis sånn. Gruppedynamikken i klassen, bestemmer mye i den aldersgruppen. Derfor kan man gå fra å ha mange venner på barneskolen, til å ikke ha noen eller få venner på ungdomsskolen. Det trengs bare EN person, for å lage et helt annet miljø, med helt andre forutsetninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg var slik!

Hadde sykt mange venner på barneskolen men på ungdomsskolen så boenhet utestengt. Nye klasser og nytt miljø! 

Var et helvete i tre år! 

Anonymkode: b2621...1d0

Skrevet

Var populær på barneskolen og litt av ungdomsskolen, til min «bestevenninne» og dronningen på skolen som alle var redd fant ut hun skulle mobbe meg for jeg mistet iPod-en hennes (var 13 år). På en dag mistet jeg alt av venner, og ble kastet viskelær på i timene. Dette var grusomt. Senere i livet får jeg venner lett igjen, og opplever at jeg blir godt likt. 

Anonymkode: 69613...cad

Skrevet

har 4 stk

største er nå 23 : hn var verken populær på barneskolen eller ungdomsskolen,men han har 4 kompiser fra første klasse ennå

nest største er 21 : var veldig populær alle skoleårene,men har kun 2 venner fra vgs nå

nest yngste blir 18 : er like største

yngste som begynte på VGS i år , ble mye mobbet både barne og ungdomskolen, hadde få venner der, var kun 2 som han ennå har og nå har hn fått 3 nye vgs, virker som han er veldig populær nå og ingen mobbing

Anonymkode: a94db...32f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...