Gå til innhold

Barnet er bedt i bursdag,men vil ikke gå, da dette barnet har flere utfordringer pga diagnoser

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er 13 av samme kjønn i klassen og ser på siden vår på facebook at 8 allerede har takket nei, får utrolig vondt av dette barnet, hn sliter veldig og synes det er så trist at flere velger og ikke og komme.

hn fyller 10 år nå. Jeg har sagt at jeg kan bli med og sitte der og vente på hn,men det var hvis flaut.

Bør jeg tvinge han og gå? Synes det er synd på Bursdagsbarnet.

Hn er ikke slem på noen måter for og si det,men hn skaper mye uro og ,får sinneutbrudd og skrikeanfall og slike ting på skolen og i klassen, men synes få tar hensyn til hn da vi alle foreldrene vet hvilken diganoser hn har og hva hn sliter med, dette har foreldrene vert åpen om hele veien.

Anonymkode: 2ee2d...263

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sakt barnet må gå, heller si at dere kom komme men må gå et viss tidspunkt ...så har dere iallefall vært der

• Liker 10
Skrevet
Sirinna skrev (2 minutter siden):

Stakkars unge :( 

Ettersom barnet ditt er så stort som 10 år ville jeg faktisk satt meg ned og prøvd å forklare litt hvorfor det er viktig at man går.

Helt enig.

• Liker 8
Skrevet

Du kan kanskje forklare til barnet ditt at det vil sikkert gå fint siden foreldrene til gutten vil være der og kontrollere og regulere situasjonen. :) Mange barn med forskjellige vansker har også en mye bedre fungering når de er hjemme eller i mindre gruppe. 

Skulle ønske at flere foreldre var så snille og forstående som TS! 

Anonymkode: e9b72...4ef

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg synes du skal gi barnet beskjed om at hen skal gå i bursdag. Og at det har valget mellom å gå alene eller sammen med deg. Hos meg er ikke det noe ungene kan forhandle om. Jeg sier tydelig i fra om at vi inkluderer. Det betyr at vi også blir med på ting vi blir invitert i, selv om vi ikke alltid har lyst. Jeg snakker mye om våre verdier som familie og hva vi synes er akseptabelt.  Og hvordan vi vil at ungene våre skal være.

Jeg synes også du skal gi læreren/skolen beskjed om situasjonen. Det er ikke sikkert de får gjort så mye, for vi foreldre har mye makt over hva slags skolemiljø det blir. Men det er greit at de er klar over at foreldrene i denne gruppa ikke løfter en finger for å forhindre utenforskap. 

Anonymkode: 47fd4...d6f

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De er 13 av samme kjønn i klassen og ser på siden vår på facebook at 8 allerede har takket nei, får utrolig vondt av dette barnet, hn sliter veldig og synes det er så trist at flere velger og ikke og komme.

hn fyller 10 år nå. Jeg har sagt at jeg kan bli med og sitte der og vente på hn,men det var hvis flaut.

Bør jeg tvinge han og gå? Synes det er synd på Bursdagsbarnet.

Hn er ikke slem på noen måter for og si det,men hn skaper mye uro og ,får sinneutbrudd og skrikeanfall og slike ting på skolen og i klassen, men synes få tar hensyn til hn da vi alle foreldrene vet hvilken diganoser hn har og hva hn sliter med, dette har foreldrene vert åpen om hele veien.

Anonymkode: 2ee2d...263

Selvfølgelig drar dere! Hater se andre foreldrene allerede.. For en jævla dritt gjeng! 

Tenk hvis det var deres barn som satt det alene? Hva faen… 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Vi lærer jo barna å sette grenser for seg selv. Tvangskosing utført av gamle tanter og sånt er ikke greit. Det å nekte å gå i et arrangement man virkelig ikke vil gå i er jo egentlig en videreføring av det.

Jeg ser begge sider av saken her. Bursdagsbarnet er ukontrollert og uregulert, og de andre får kanskje nok i løper av skoledagen. Ja, det er synd på bursdagsbarnet, men selv med diagnoser blir jo dette en naturlig konsekvens. Foreldrene til bursdagsbarnet kan bruke dette konstruktivt og forklare sammenhenger, sånn at de kan jobbe mer med oppførsel. Og ja, utrolig bittert og surt for ungen de andre ikke vil i bursdag hos, og ja, det er synd på han.  

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja jeg tenker du godt kan si at barnet skal dra, og så kan du snakke med det om at det er kjipt for det andre barnet hvis det ikke kommer noen, og at det sikkert blir hyggelig. Du kunne ikke snakket med noen andre foreldre i klassen, og forsøkt å fått med en venn av barnet ditt også? Kanskje hen får mer lyst da. 

Anonymkode: 86a44...0eb

• Liker 2
Skrevet

Altså jeg har sympati for bursdagsbarnet, men når man er så gammel som 10 år så er man også gammel nok til å forstå at det å oppføre seg jævlig på skolen får noen kosnekvenser. Her er konsekvensen at ingen vil komme i bursdagen. Hvor mange av dere voksne hadde gått i bursdagsfeiring til kollegaen som lagde trøbbel på jobb hver dag? Tviler på særlig mange hadde gått. Jeg syns barnet ditt skal få velge selv, du kan gjerne motivere til å gå, men ingen tvang.

Anonymkode: 17e2e...39b

• Liker 5
Skrevet (endret)
Juniper skrev (34 minutter siden):

Vi lærer jo barna å sette grenser for seg selv. Tvangskosing utført av gamle tanter og sånt er ikke greit. Det å nekte å gå i et arrangement man virkelig ikke vil gå i er jo egentlig en videreføring av det.

Jeg ser begge sider av saken her. Bursdagsbarnet er ukontrollert og uregulert, og de andre får kanskje nok i løper av skoledagen. Ja, det er synd på bursdagsbarnet, men selv med diagnoser blir jo dette en naturlig konsekvens. Foreldrene til bursdagsbarnet kan bruke dette konstruktivt og forklare sammenhenger, sånn at de kan jobbe mer med oppførsel. Og ja, utrolig bittert og surt for ungen de andre ikke vil i bursdag hos, og ja, det er synd på han.  

Hva faen? 

Selv med «diagnoser».. Hva snakker du om? 

Du høres veldig lite kunnskapsrik ut, og du kan neppe jobbe med vanskeligstilte barn eller jobbe innenfor omsorgsyrket! Slik du uttaler mennesker som mindre verdt med diagnoser så skulle jeg likt å satt deg skikkelig på plass i en jobbsammenheng med slike merkelige holdninger. Du er lite utdannet med andre ord, og det lyser gjennom. 

At det er synd på barna som allerede er med vedkommende en hel skoledag, og at de attpåtil må holde ut en bursdag med det stakkars barnet. Hvor i helvete lærte du slike latterlige holdninger om andre mennesker? Eier du ikke empati menneske? 

Eller er du slik at så lenge barna dine har venner og er populære så gir du blanke faen i alle andre.. Du vet at dette kan snu fort og plutselig blir ditt barn den «upopulære» og står der som viggo venneløs på ungdomsskolen fordi vedkommende er ikke kul nok for å bli med i gjengen.

Mine barn skal lære at man møter opp og er tilstede i bursdagen. Man behandler andre som man selv ville ha blitt behandlet i gjengjeld. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Vi hadde et sånt barn i klassen da jeg var barn, han slet veldig, raserianfall og utagering og alt sånn, men aldri i bursdager og på fritiden. Faktisk var bursdagene hos han de morsomste fordi han alltid brant energien i lek, vi spilte Nintendo eller fotball ute osv. Nå er vi snart 40 og fortsatt gode venner. Som noen sier, det er lettere hjemme og i mindre grupper.

Anonymkode: 91c14...d0e

• Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde latt barnet mitt velge. Tvinger ikke barna mine til sosialt samvær med unger som forsurer hverdagen på skolen eller i nabolaget 

Anonymkode: 62def...146

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt at barnet mitt måtte gå, med mindre mitt eget barn ble systematisk mobbet av bursdagsbarnet. Og tilbudt meg å være med. Det er ikke aktuelt i min bok å ikke gå i bursdager fordi man ikke har lyst. Det er viktig for barn å lære at enkelte ting gjør man selv om man ikke har så lyst, av hensyn til andre. Utrolig trist å høre om barn hvor få eller ingen kommer i bursdagen deres.

• Liker 26
Skrevet
Sirinna skrev (37 minutter siden):

Stakkars unge :( 

Ettersom barnet ditt er så stort som 10 år ville jeg faktisk satt meg ned og prøvd å forklare litt hvorfor det er viktig at man går.

Helt enig❤️

Anonymkode: ac1d1...e47

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså jeg har sympati for bursdagsbarnet, men når man er så gammel som 10 år så er man også gammel nok til å forstå at det å oppføre seg jævlig på skolen får noen kosnekvenser. Her er konsekvensen at ingen vil komme i bursdagen. Hvor mange av dere voksne hadde gått i bursdagsfeiring til kollegaen som lagde trøbbel på jobb hver dag? Tviler på særlig mange hadde gått. Jeg syns barnet ditt skal få velge selv, du kan gjerne motivere til å gå, men ingen tvang.

Anonymkode: 17e2e...39b

Ikke nødvendigvis! Husk at det er en del diagnoser involvert her. Er slettes ikke sikkert at dette barnet forstår hvordan andre blir påvirket av hns oppførsel. 

Anonymkode: b4e8f...756

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde latt barnet mitt velge. Tvinger ikke barna mine til sosialt samvær med unger som forsurer hverdagen på skolen eller i nabolaget 

Anonymkode: 62def...146

For en holdning..

Anonymkode: a6600...9c9

• Liker 11
Skrevet

Synes forresten det er leit at folk takker nei og gjør det åpenlyst på facebooksiden på den måten.

Hadde faen ikke vært snakk om, mine unger skulle gått, om jeg skulle sittet der og drukket kaffe med foreldrene hele kvelden

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde snakket med barnet om hvorfor vi skal gå, og hva vi kan gjøre om barnet utagerer. 

Så hadde jeg sendt en mail til resterende foreldre som takker nei, med:

»Hei, vi skal i bursdagen til X på lørdag. Jeg ser 8 stk har måttet melde frafall. Om det handler om at noen ikke kan få følge dit kan gjerne jeg ta med noen på veien. Om det skulle være noe annet vi kan hjelpe til med som gjør at flere har anledning til å stille i bursdagen så si ifra, så kan vi sikkert finne en løsning». 

Bare legge inn et lite høflig hint liksom 🤷‍♀️

• Liker 23
  • Hjerte 10
  • Nyttig 13
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde snakket med barnet om hvorfor vi skal gå, og hva vi kan gjøre om barnet utagerer. 

Så hadde jeg sendt en mail til resterende foreldre som takker nei, med:

»Hei, vi skal i bursdagen til X på lørdag. Jeg ser 8 stk har måttet melde frafall. Om det handler om at noen ikke kan få følge dit kan gjerne jeg ta med noen på veien. Om det skulle være noe annet vi kan hjelpe til med som gjør at flere har anledning til å stille i bursdagen så si ifra, så kan vi sikkert finne en løsning». 

Bare legge inn et lite høflig hint liksom 🤷‍♀️

Så fin du er ❤

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...