Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #21 Del Skrevet 15. november 2022 Ho har òg vore i Vågå. Huff. https://www.fjuken.no/nyheiter/i/k621aj/influensarfeber-i-vaagaa-i-helga 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 15. november 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 15. november 2022 Det er riktig at det å dele saken her gjør den til en større suksess. Men vi må, som borgere i et antatt opplyst samfunn, prøve å stå imot hodeløs dritt som dette her. Og da er det nyttig å peke på ett eksempel og si at slik vil vi ikke ha det. Ferdig. Kan hende at en god, stor, kanskje overveldende del av Sophie Elise's suksess er folk som rister på hodet. Men det er unger rundt omkring som tror at dette er grei oppførsel og en legitim karrierevei. Jeg er selv far til bl.a. en jente i tenåringsalderen, og det er ufattelig hvor mange samtaler vi må ha som jeg aldri trodde skulle være nødvendig. Bimboer som Sophie Elise ødelegger perspektivene til folk på så grove måter, at vi må anstrenge oss litt for å redusere dette til dårlige eksempler - og ikke noe annet. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 15. november 2022 #23 Del Skrevet 15. november 2022 Skulle ikke hun ta pause? Er lei det ansiktet selv. Noen må beskyttes fra seg selv. Ser ikke noe bra den dama gjør. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #24 Del Skrevet 15. november 2022 ”Den som følgjer med på influensar-verda, har kanskje fått med seg at Vågå har hatt storfint besøk i helga. Kjende influensarar som Fetisha Williams, Sophie Elise Isachsen og Marius Borg Høiby har nemleg boltra seg i bygda. – Dei var frå seg av begeistring, seier Brage Weldingh.” Har MBH like dårleg dømekraft som Märtha Louise? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 15. november 2022 #25 Del Skrevet 15. november 2022 På tide å fjerne ALL støtte til pressen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 15. november 2022 #26 Del Skrevet 15. november 2022 Stakkars den ansatte i kommunen som fant på denne ideen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 15. november 2022 #27 Del Skrevet 15. november 2022 Bare det å sitte og røyke i en Svømmehall er så ekkelt og i utakt med tiden at det er ganske utrolig å se. At det i tillegg er en feit joint, og altså et ulovlig stoff er ennå verre. Dette er ikke bare "uheldig", det er katastrofalt for alle de lett påvirkelige ungdommene rundt omkring. Noen kommer til å synes dette er "kult". Uff!! Om ikke nrk dropper samarbeidet med henne etter dette, så har jeg ingen tillit til nrk lengre. Nrk har for øvrig tapt seg grovt. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. november 2022 #28 Del Skrevet 15. november 2022 Lenelarsen skrev (51 minutter siden): På tide å fjerne ALL støtte til pressen. 100% enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 15. november 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 15. november 2022 Entern skrev (44 minutter siden): 100% enig. Det er enda dummere i et land som Norge. Ta en titt på USA og se hva som skjer når pressen blir fullkommersialisert... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. november 2022 #30 Del Skrevet 15. november 2022 catman skrev (36 minutter siden): Det er enda dummere i et land som Norge. Ta en titt på USA og se hva som skjer når pressen blir fullkommersialisert... Ville ikke blitt mye verre enn det er nå faktisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. november 2022 #31 Del Skrevet 15. november 2022 Minner meg litt om dette sitatet: Rekker man fanden lillefingeren, tar han hele hånden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 15. november 2022 #32 Del Skrevet 15. november 2022 For noen år siden leide jeg og noen venninner deler av et spa etter stenging til utdrikningslag. Vi drakk, noen røkte og badet nakne. Merkelig nok kom ikke dette i avisen ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. november 2022 #33 Del Skrevet 15. november 2022 Peanut skrev (8 timer siden): Minner meg litt om dette sitatet: Rekker man fanden lillefingeren, tar han hele hånden. Godt sitat 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 15. november 2022 #34 Del Skrevet 15. november 2022 Xstrella skrev (11 timer siden): Skulle ikke hun ta pause? Er lei det ansiktet selv. Noen må beskyttes fra seg selv. Ser ikke noe bra den dama gjør. Jeg er også lei ansiktet, selv om det jo forandres usedvanlig ofte.. Ny måned betyr jo ny look men trist at ikke Lustrabadet kunne vite at det var naken-november.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 16. november 2022 #35 Del Skrevet 16. november 2022 On 11/15/2022 at 8:16 AM, catman said: Det er riktig at det å dele saken her gjør den til en større suksess. Men vi må, som borgere i et antatt opplyst samfunn, prøve å stå imot hodeløs dritt som dette her. Og da er det nyttig å peke på ett eksempel og si at slik vil vi ikke ha det. Ferdig. Kan hende at en god, stor, kanskje overveldende del av Sophie Elise's suksess er folk som rister på hodet. Men det er unger rundt omkring som tror at dette er grei oppførsel og en legitim karrierevei. Jeg er selv far til bl.a. en jente i tenåringsalderen, og det er ufattelig hvor mange samtaler vi må ha som jeg aldri trodde skulle være nødvendig. Bimboer som Sophie Elise ødelegger perspektivene til folk på så grove måter, at vi må anstrenge oss litt for å redusere dette til dårlige eksempler - og ikke noe annet. Jeg er glad jeg valgte bort barn. Tipper en betydelig mengde av de som vokser opp idag kommer til å "hore seg frem" på sosiale medier om 20 år. Mye mer sexsalg og folk som legger ut diverse kroppsdeler for at andre skal masturbere til og betale for det Når vi snakket om frihet i et samfunn, så begynte vi å tillate alt. Nå kommer konsekvensene der vi får barn og ungdom som blir mentalt syke av denne fremstillingen av å være kul mann/ kvinne på. Rollemodellene spiller på sex, blir rike og kjøper dyre ting. Å bli rik og bade i penger og ting er den store drømmen og målet. Det vil ikke være mulig for alle foreldre å motvirke en så sterk påvirkningkraft i alt vi ser av tv, film, reklame, influensere osv. Samfunnet er gjennomsyret av det, fordi det selger og bedriftene er hel ok med å tjene penger på folks lidelse og sykelighet. Norge er på vei nedover på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 16. november 2022 Forfatter #36 Del Skrevet 16. november 2022 Det er en svært pessimistisk tolkning av hvor vi er på vei som samfunn. Jeg har en datter og en sønn, og må selvsagt drive med en blanding av opplysning og vern mot storsamfunnets underlige påfunn. Men det betyr ikke at barna ikke er oppegående, full av ideer og mål. De må bare læres opp til å navigere det samfunnet de vokser inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå