Gå til innhold

Skal man kontakte føden for lite liv i uke 23?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dette en gang før for kanskje 2 uker siden, med mindre liv enn vanlig. Plutselig etter 4-5 dager uten mye liv og svake spark, kjente jeg mye liv og sterke kraftige spark igjen. Nå er det samme på nytt, jeg kjente spark i dag tidlig men ikke mye og veldig svake. Er 23+3, og leser at man skal kontakte føden for bekymring? 

Anonymkode: 702a4...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la fremmede ta beslutningen for deg. Ring til føden og snakk med fagfolk. Her inne vet du aldri hvem som svarer, hvorfor de svarer som de gjør osv. 

Anonymkode: 24f7e...038

• Liker 7
Skrevet

Anbefaler kjennliv.no 😊

Anonymkode: 2755b...dd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke la fremmede ta beslutningen for deg. Ring til føden og snakk med fagfolk. Her inne vet du aldri hvem som svarer, hvorfor de svarer som de gjør osv. 

Anonymkode: 24f7e...038

Nei jeg vil bare ikke virke hysterisk om det er normalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Anbefaler kjennliv.no 😊

Anonymkode: 2755b...dd3

Ja på kjenn liv står det at man kan telle fra uke 28, men andre plasser står det andre ting så veldig forvirrende 😰

Skrevet

Det er veldig vanleg å ikkje kjenne konstant liv i veke 23. Mange har ikkje enda byrja å kjenne liv så tidleg. Avhenger av foranliggande/bak morkake, korleis baby ligg, førstegangs osv... Prøvd å drikke eit glas saft og legge deg ned på rygg/sida? Er du usikker kan du berre ringe føden, så kan dei trygge deg meir enn vi kan :)

• Liker 2
Skrevet

Ring føden ☺️

Anonymkode: e554b...a9e

• Liker 1
Skrevet

Drikk et glass iskald saft eller juice (må inneholde sukker) og legg deg ned på venstre side og kjenn etter. Kjenner du ingenting over en liten stund så kontakter du føden.

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før uke 23. de gangene jeg ble bekymret spiste jeg is og la meg på sofaen til jeg kjente spark. Det kunne gå både 1 og 2 timer der jeg lå muse stille mens sukkeret i kroppen fikk virke 😂.

Men så klart, kjenner du ingenting og har brukt å gjøre det samt bekymrer deg så ta kontakt.

Anonymkode: d013e...33b

Skrevet

Iskald drikke fikset alltid liv her, så verdt å prøve :)

Skrevet

Ring føden, de skal vurdere situasjonen og om de tenker at du bør komme inn på kontroll 

Anonymkode: 4cc4c...efd

• Liker 1
Skrevet

På mitt sykehus sine nettsider står det at man skal kontakte dem fra uke 24. Før det skal man kontakte jordmor (eller fastlege om man går dit).

Men sikkert forskjellig mellom sykehus hva praksis er :) Du kan jo uannsett ringe og spørre dem om råd.

I uke 23 er det fremdeles vanlig at fosteret kan snu seg og sparke feks bakover, slik at man kjenner mindre.

Anonymkode: c37c1...3de

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På mitt sykehus sine nettsider står det at man skal kontakte dem fra uke 24. Før det skal man kontakte jordmor (eller fastlege om man går dit).

Men sikkert forskjellig mellom sykehus hva praksis er :) Du kan jo uannsett ringe og spørre dem om råd.

I uke 23 er det fremdeles vanlig at fosteret kan snu seg og sparke feks bakover, slik at man kjenner mindre.

Anonymkode: c37c1...3de

Det er egentlig det her også, i uke 24. Men jeg ringte i uke 20, for jeg var så redd hele tiden. fikk komme inn å høre hjertelyden. Ingen problem😊

Anonymkode: 0d76f...80b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har hatt dette en gang før for kanskje 2 uker siden, med mindre liv enn vanlig. Plutselig etter 4-5 dager uten mye liv og svake spark, kjente jeg mye liv og sterke kraftige spark igjen. Nå er det samme på nytt, jeg kjente spark i dag tidlig men ikke mye og veldig svake. Er 23+3, og leser at man skal kontakte føden for bekymring? 

kontakt føden i vei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...