AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 vi har 3 små under barneskolealder, vi spør alltid Farmor om hun ønsker og passer dem ,men hun takker alltid nei,men blir alltid så fornærmet hvis jeg spør min mor og mormor til barna, jeg skjønner det ikke helt. Min mann har 2 store også som nå er 12 og 15 de har hun mer en gjerne passer eller besøker, virker som hun er sint fordi hennes sønn gikk fra moren deres,men dette var noe de var enige om, hans eks er kjempe koselig og vi samabeider godt og hun kjøper alltid bursdagsgaver og julegaver til våre felles fra de 3, så er ingenting vondt mellom oss. Så er det feil at vi spør mormor her? Farmor blir spurt først nesten alle gangene. Våre små er 14mnd, 2,5 år og snart 6. Anonymkode: 20ef4...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Svigermorstrollet. Anonymkode: a3d10...9ac 2 1
Bøtteballetten Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Nei, det er ikke feil å spørre mormor. Hun er blitt spurt og sier nei, så da er det liten grunn til å bli sur. Hun har lagt opp til det selv. 😉
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Spør først den dere tror kommer til å si ja? Det gjør vi. Hos min mor får vi som oftest ja, mens hos svigermor har det vært mye nei. Vi vet at svigermor har passet noen av de andre barnebarna veldig mye, og de sliter henne ut, så det er ikke vanskelig å forstå at hun ikke orker så mye ellers. Men at hun da er litt snurt fordi hun "aldri" passer våre er virkelig ikke vår skyld. Min mor har bare to barnebarn, så hun passer dem gladelig. Anonymkode: c6a41...e40 1
Brunello Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Jeg forstår egentlig godt at folk ikke er spesielt begeistret for at barna deres har flere kull med barn. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Bøtteballetten skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke feil å spørre mormor. Hun er blitt spurt og sier nei, så da er det liten grunn til å bli sur. Hun har lagt opp til det selv. 😉 Ja det er jo det jeg mener også,men blir bare så sur stemming Anonymkode: 20ef4...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svigermorstrollet. Anonymkode: a3d10...9ac Bynner å bli lei alle disse svigermortrådene... Folk må få seg noen andre interesser enn å sitte på KG og lage svigermortråder... Anonymkode: f618e...012 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Brunello skrev (2 minutter siden): Jeg forstår egentlig godt at folk ikke er spesielt begeistret for at barna deres har flere kull med barn. det har ingenting med saken og gjøre. er ikke alltid det funker vet du og da kan det bli flere kull Anonymkode: 20ef4...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Jeg er farmor, og jeg håper de spør mormor før meg. Jeg er lei av å være god nok kun de gangene ungene trenger pass! Anonymkode: c3ed2...58c 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er farmor, og jeg håper de spør mormor før meg. Jeg er lei av å være god nok kun de gangene ungene trenger pass! Anonymkode: c3ed2...58c her er farmor bedt til det meste, ber hun nesten hver helg på middag, i bursdager til alle barna, ut og spise en gang i blant og hun takker nei hver gang og hun er god nok for oss ,men jeg er langt i fra god nok for sønnen hennes tydeligvis Anonymkode: 20ef4...7ab 2 2 2
lillevill Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er farmor, og jeg håper de spør mormor før meg. Jeg er lei av å være god nok kun de gangene ungene trenger pass! Anonymkode: c3ed2...58c Men i alle dager, du er da god nok de dagene de ikke trenger barnepass også. 2
Brunello Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det har ingenting med saken og gjøre. er ikke alltid det funker vet du og da kan det bli flere kull Anonymkode: 20ef4...7ab Like fullt er det mange som ikke liker at barna går flere kull.
Rosa Sløyfe Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): vi har 3 små under barneskolealder, vi spør alltid Farmor om hun ønsker og passer dem ,men hun takker alltid nei,men blir alltid så fornærmet hvis jeg spør min mor og mormor til barna, jeg skjønner det ikke helt. Min mann har 2 store også som nå er 12 og 15 de har hun mer en gjerne passer eller besøker, virker som hun er sint fordi hennes sønn gikk fra moren deres,men dette var noe de var enige om, hans eks er kjempe koselig og vi samabeider godt og hun kjøper alltid bursdagsgaver og julegaver til våre felles fra de 3, så er ingenting vondt mellom oss. Så er det feil at vi spør mormor her? Farmor blir spurt først nesten alle gangene. Våre små er 14mnd, 2,5 år og snart 6. Anonymkode: 20ef4...7ab er noen av dem som alltid skal klage
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 bryllup 2025 skrev (4 minutter siden): er noen av dem som alltid skal klage det er sant Anonymkode: 20ef4...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Noen ganger er det lettere å være mormor enn farmor, rett og slett. Farmor blir ofte kritisert og korrigert av svigerdøtrene. Anonymkode: 5df76...af6 2 1 3
Bøtteballetten Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja det er jo det jeg mener også,men blir bare så sur stemming Anonymkode: 20ef4...7ab Ja, det er vel litt misunnelse ute å går. Hadde forstått det hvis hun ikke blir spurt, men hun blir jo det. Ergo er hun ikke forbigått. Når hun ikke kan eller vil, så er det naturlig å spørre mormor. Det blir jo som hun legger opp til selv. Så det er liten grunn til å lage sur stemning. Du får prøve å ikke la surmulingen gå innpå deg.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 Jeg hadde en likedan svigermor. Hun ble spurt flere ganger og hun sa også ja. Vi avtalte da å bli med i bursdager, fest eller jobbe overtid. Hun kunne melde avbud 2 timer før vi skulle levere barna og planen vår måtte avlyses. Noen ganger tok vi oss en tur til henne likevel og fant da ut at hun passet andre barnebarn. Vi undersøkte og fikk vite at de hadde spurt om barnepass samme dagen. Vi kunne spørre opptil 1-2 uker i forkant. Mine barn ble lovet å få være med på hytta til helga. Vi pakket klær og det som trengs. Samme dag ble det avlyst og hun hadde med andre barnebarn. Til slutt gadd vi ikke spørre henne mer og heldigvis sa foreldrene mine stort sett ja til barnepass. De siste årene før eks og jeg ble skilt gadd jeg ikke besøke henne engang. Hun besøkte aldri oss uansett. Hun bodde 10 min unna, men besøkte ofte ene barnet sitt som bodde lenger unna. Det var veldig sårt for barna. Da hun til slutt var så gammel og lå for døden så besøkte ikke barna mine henne engang. De gadd knapt å gå i begravelsen. Anonymkode: 6cc28...736 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da hun til slutt var så gammel og lå for døden så besøkte ikke barna mine henne engang. De gadd knapt å gå i begravelsen. Anonymkode: 6cc28...736 Men det gjorde sikkert de barna hun holdt kontakt med Anonymkode: 5df76...af6 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det gjorde sikkert de barna hun holdt kontakt med Anonymkode: 5df76...af6 Det gjorde de og de vil aldri forstå hvorfor mine barn uteble fra sykehuset. Disse andre barnebarna forstår heller ikke at farmor gjorde forskjell på barnebarna for hun var en god farmor for sine utvalgte. Anonymkode: 6cc28...736
Amossa Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bynner å bli lei alle disse svigermortrådene... Folk må få seg noen andre interesser enn å sitte på KG og lage svigermortråder... Anonymkode: f618e...012 Jeg venter enda på svigerfarstråder.. Er alle svigerfedre døde, eller? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå