Gå til innhold

Melke- og soyafri diett grunnet amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på melkefri diett i seks uker pga mistanke om mpa og har i samråd med lege blitt enig om å også kutte soya da babyen min enda har endel plager.

Jeg synes det har vært vanskelig nok å gå på melkefri diett, men føles nesten umulig å unngå soya også. Vi har travle dager med en baby som gråter mye og trenger konstant tilstedeværelse så matlaging kommer langt ned på prioriteringslisten. Vi har stort sett bestilt mat, men å få det både melke og soyafritt er ganske vanskelig på Foodora og wolt. 

I farta kommer jeg bare på pølse i lompe som også er soyafritt. 

Tips til andre raske og lettvinte middager uten melk og soya? Bør ta maks 15-20 min å lage. 

Anonymkode: ac9ce...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

First price vårrull varmes i ovnen også dypes i sweet chili saus. 
Fiskekaker også koke frosene erter tilsette litt buljon i ertevannet og knuse de til stappe ved siden av fiskekakker.
Tomat suppe kan gjøre den litt mer spennede med å tilsette opphakkede tomater på bokst og kjøttdeig.  
Så liker jeg å bruke mye stekeovnen, putter frosene grønnsaker i bunn også noe kjøtt på toppen ofte koteletter. Det tar ofte bare 10min og fikse men det må stå i ovnen i 1 time. 
Pytt i panne mix kan kjøpe ferdig kuttet i frosen diske, kan tilsette litt ekstra eller bare ha et egg ved siden av. 

Noen forslag til inspirasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...