AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Kvinne, 27. Har atopisk eksem, men har ikke brukt å ha særlig utbrudd som voksen. De gangene jeg har fått eksem har det gått bort innen to uker som regel. Tidlig i år fikk jeg eksem på hendene som ikke har forsvunnet, men heller bare blitt mer av. Det har spredd seg over hele hendene og nå har det begynt på armen. Har prøvd alt legen anbefalte: Zyrtec, kortisonkrem, krystallfiolett, apobase og mange andre kremer i tillegg til eksemhansker om nettene. Det blir bare verre. Har ikke begynt å spise noe nytt og jeg unngår alt som er parfymert i tillegg til mat jeg vet kan forverre eksem. Jeg vasker hendene i kjølig vann bare når jeg må, smører meg regelmessig. Alle kremer, til og med ren olje bare forsvinner inn i huden med en gang og jeg blir tørr på huden veldig raskt etter smøring. Nå sprekker huden opp og jeg blør… Det er så smertefullt! Er det noen her med erfaring og som har prøvd noe annet enn det jeg har prøvd som fungerte for dere? Jeg Anonymkode: 637a9...653
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Har du prøvd denne? https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/repair,5005833?gclid=EAIaIQobChMI2ueU1JGu-wIViNeyCh0z8AuEEAkYBSABEgJRCPD_BwE jeg bruker den når jeg får utbrudd. Jeg pleier å bruke betnovat Salve noen dager først, denne bruker jeg når betnovat har trukket inn og fortsetter etter jeg er ferdig med betnovat. Anonymkode: ff4db...d73
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Datteren min(6år) har det samme. Når det blir for lite med Miniderm, bruker jeg en klump Purelan med plaster over om morgen og kveld, der det sprekker opp som verst. Når jeg husker det bruker hun også først Miniderm under kveldsstellet, og smører hele hendene godt inn med Purelan rett før hun legger seg til for å sove. Da blir hun bedre etter noen dager. Jeg tror dog at hun ikke er like hardt angrepet som deg, med tanke på at du har prøvd så mye. Anonymkode: 519d4...7b7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Jeg bruker agrysan og den hjelper kjempegodt mot eksem og alskens hudproblemer! https://www.venneslanetthandel.no/productdetails.php?product=472 Anonymkode: 5f874...a0d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Hva slags kortisonkrem bruker du? Anonymkode: 808ea...c05
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Elocon og sove med nitrilhansker utenpå (da forsvinner ikke salva). Anonymkode: 0529f...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå