AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Det står svært lite om dette i faglitteratur. Så søker nå dere med personlig erfaring her. Hen har to i nær familie med demens. Endringene har kommet gradvis. Det er rasjonell brist i en del ting hen sier, hukommelse er dårligere, urokkelig å diskutere med, lyver om usaklige ting (eller tror det er sant selv). Anonymkode: 1572a...2d6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Hæ? Står jo masse om dette i faglitteratur. Men ja, for å svare deg. Dette kan være tidlige tegn på demens. Kan også bare være at du er bekymret og overtolker. Anonymkode: cdb07...ece
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det står svært lite om dette i faglitteratur. Så søker nå dere med personlig erfaring her. Hen har to i nær familie med demens. Endringene har kommet gradvis. Det er rasjonell brist i en del ting hen sier, hukommelse er dårligere, urokkelig å diskutere med, lyver om usaklige ting (eller tror det er sant selv). Anonymkode: 1572a...2d6 Spesielt dette med løgn ser i alle fall vi mye av. Helt unødvendige løgner der hun fremstiller seg som en del "bedre" enn hun faktisk er. Det er litt ubehagelig. Anonymkode: 19cfa...26d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spesielt dette med løgn ser i alle fall vi mye av. Helt unødvendige løgner der hun fremstiller seg som en del "bedre" enn hun faktisk er. Det er litt ubehagelig. Anonymkode: 19cfa...26d Dette kjenner jeg igjen. Skulle gjerne hørt flere med personlig erfaring og flere detaljer. Min svigerfar hadde demens der han ble veldig frekk. Jeg kjente ikke han da han døde før min tid, men svigermor fortalte han hadde gått med gradvis personlighets endringer i over 15 år før han fikk de klassiske demens symptomene man leser om. Anonymkode: 1572a...2d6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Kan også være depresjon Anonymkode: 5f958...5b3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Må utredes. Anonymkode: ae36d...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå