Heiheigra Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hva betyr dette?? Vet jo hva en rett og en vrang maske er, men skjønner ikke dette
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Det betyr at du skal strikke masken rett når du strikker på rettsiden og vrang når du strikker på vrangen, slik at alle maskene rette på rettsiden.
Titania Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Om du strikker frem og tilbake, skal du da strikke rett på det som er rettsiden/forsiden, og vrang på det som er vrangsiden/baksiden av strikketøyet. Om du strikker rundt er rettsiden ut
Heiheigra Skrevet 14. november 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2022 Takk for svar! klarer bare ikke helt å skjønne det når det i mønsteret er en maske også står det to forskjellige ting 🫠
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Heiheigra skrev (14 minutter siden): Takk for svar! klarer bare ikke helt å skjønne det når det i mønsteret er en maske også står det to forskjellige ting 🫠 Hvis du begynner på første omgang i mønsteret på retten strikker du en rett og en vrang hele omgangen. Neste omgang er på vrangen og da strikker du alle maskene vrange. Tredje omgang er på retten og blir som den første. Osv.
Ullvott Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Rett fra retten, vrang fra vrangen er bare en annen måte å skrive "glattstrikk fram og tilbake". Den med kryss burde egentlig stått "vrang fra retten eller rett fra vrangen", for på den omgangen skal du strikke annenhver rett og vrang. Det vi ser på er jo et mønster på perlestrikk.
Heiheigra Skrevet 14. november 2022 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 time siden): Hvis du begynner på første omgang i mønsteret på retten strikker du en rett og en vrang hele omgangen. Neste omgang er på vrangen og da strikker du alle maskene vrange. Tredje omgang er på retten og blir som den første. Osv. Ah skjønner.. tusen takk!! Så da blir første rad rett -vrang -rett og neste rad bare vrang osv?
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Heiheigra skrev (50 minutter siden): Ah skjønner.. tusen takk!! Så da blir første rad rett -vrang -rett og neste rad bare vrang osv? Stemmer 😊
Sylling Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Hva betyr rett fra retten og vrang fra vrangen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 4 minutter siden, Sylling said: Hva betyr rett fra retten og vrang fra vrangen Det betyr at du strikker rett fra retten og vrang fra vrangen 🤷♀️ Anonymkode: e34f0...6bb
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 Når du strikker fra rettsiden, strikker du masken rett. Når du strikker fra vrangsiden, strikker du masken vrang. Anonymkode: 03c36...2c9 1
Sylling Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når du strikker fra rettsiden, strikker du masken rett. Når du strikker fra vrangsiden, strikker du masken vrang. Anonymkode: 03c36...2c9
Sylling Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 Jeg strikker dobbel perlestrikk. Frem og tilbake. Og jeg sliter med hvite hvordan jeg begynner på hver omgang
Muskath Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 (endret) 8 minutter siden, Sylling said: Jeg strikker dobbel perlestrikk. Frem og tilbake. Og jeg sliter med hvite hvordan jeg begynner på hver omgang 1. omgang 2 rett, 2 vrang hele omgangen. 2. omgang: rett over rett og vrang over vrang. 3. omgang 2 vrang, 2 rett hele omgangen, 4. omgang vrang over vrang og rett over rett Så blir det vekselvis to rette og to vrange over hverandre Endret 23. februar 2024 av Muskath 1
Maskinfører Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Åhh er det det ordtaket betyr ? husker hun i Trond Kirkevaag som sa rettevrangrettevrang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå