AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Så barnefar sa til meg for første gang idag at han har herpes i underlivet, men har ikke hatt utbrudd på flere år. Jeg ble helt i sjokk å tenker det er noe som er viktig å gi beskjed om. Er det stor sannsynlighet at jeg har blitt smitta selvom han ikke har hatt utbrudd på flere år? Er kjempe redd da jeg er gravid i tillegg..😩😩 Anonymkode: 3a49e...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Bare gi beskjed til lege, så får du lur før fødselen. Jeg hadde vært temmelig forbanna om jeg varden. Man glemmer bare ikke å si ifra om herpes. Kanskjenhan har vært utro? Anonymkode: 18a51...87d 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så barnefar sa til meg for første gang idag at han har herpes i underlivet, men har ikke hatt utbrudd på flere år. Jeg ble helt i sjokk å tenker det er noe som er viktig å gi beskjed om. Er det stor sannsynlighet at jeg har blitt smitta selvom han ikke har hatt utbrudd på flere år? Er kjempe redd da jeg er gravid i tillegg..😩😩 Anonymkode: 3a49e...ec4 Dette tror jeg ingenting på. Hvorfor forteller han dette først nå? Har man herpes i underlivet, får man utbrudd ca 1 gang i året (rundt tiden man ble smittet). Eller oftere. Det er faktisk ikke til å unngå. Er man smittet med et stort "utbrudd", så får man også utbrudd oftere. Jeg har herpes i underlivet, men det er nesten ikke-eksisterende. Jeg har fått utbrudd ca 1 gang i året, men også sjeldnere. Anonymkode: 1fc86...3a1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Ooops, posta fort der. Mente selvsagt kur før fødselen. Men ja, om jeg var deg hadde jeg vært forbanna. Og jeg hadde nok trodd at han nylig hadde vært utro. Anonymkode: 18a51...87d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man herpes i underlivet, får man utbrudd ca 1 gang i året (rundt tiden man ble smittet). Noen får faktisk ikke utbrudd på årevis. Dette er helt individuelt. Anonymkode: 18a51...87d 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Vil også legge til, at sannsynligheten er større for at han nylig har vært utro - enn at han har hatt herpes i flere ÅR uten utbrudd. Det er faktisk så lite sannsynelig at det er komisk. Anonymkode: 1fc86...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen får faktisk ikke utbrudd på årevis. Dette er helt individuelt. Anonymkode: 18a51...87d Som jeg skrev, det kommer helt an på smitten. Anonymkode: 1fc86...3a1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil også legge til, at sannsynligheten er større for at han nylig har vært utro - enn at han har hatt herpes i flere ÅR uten utbrudd. Det er faktisk så lite sannsynelig at det er komisk. Anonymkode: 1fc86...3a1 Helt enig her. Er jo veldig vanlig at menn er utro når partner er gravid. Han vil sikkert bare sikre seg i tilfelle han kan ha smittet deg med herpes, for han brukte sikkert ikke kondom da han var utro. Anonymkode: 18a51...87d 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som jeg skrev, det kommer helt an på smitten. Anonymkode: 1fc86...3a1 Og som JEG skrev, ikke alle får utbrudd ofte eller hvert år, slik du så bastant hevder. Dette er individuelt og avhengig av immunforsvaret o.l. Men jeg tror ikke denne mannen har hatt det i årevis. Han har garantert vært utro. Anonymkode: 18a51...87d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har man herpes i underlivet, får man utbrudd ca 1 gang i året (rundt tiden man ble smittet). Eller oftere. Det er faktisk ikke til å unngå. Er man smittet med et stort "utbrudd", så får man også utbrudd oftere. Jeg har herpes i underlivet, men det er nesten ikke-eksisterende. Jeg har fått utbrudd ca 1 gang i året, men også sjeldnere. Anonymkode: 1fc86...3a1 Dette er jo bare tull. Hyppighet på utbrudd er svært individuelt. Jeg hadde et utbrudd for mer enn 10 år siden og har aldri hatt utbrudd siden. Dette er MINST like vanlig som å ha hyppige utbrudd. Anonymkode: e5682...064 2 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har man herpes i underlivet, får man utbrudd ca 1 gang i året (rundt tiden man ble smittet). Eller oftere. Det er faktisk ikke til å unngå. Er man smittet med et stort "utbrudd", så får man også utbrudd oftere. Jeg har herpes i underlivet, men det er nesten ikke-eksisterende. Jeg har fått utbrudd ca 1 gang i året, men også sjeldnere. Anonymkode: 1fc86...3a1 Stemmer ikke for alle. Jeg fikk påvist hsv2 (underlivsherpes) på blodprøve men aldri hatt utbrudd og derfor heller aldri fortalt noen partnere om det. Anonymkode: aa978...b0e 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 Jeg er skikkelig redd for å få det, klarer ikke å gjøre noe ligger bare «lammet» i sengen å gråter.. vi har ikke vært i et forhold helt siden jeg ble gravid nesten. Jeg er bare skikkelig redd nå å føler livet mitt er ødelagt Anonymkode: 3a49e...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er skikkelig redd for å få det, klarer ikke å gjøre noe ligger bare «lammet» i sengen å gråter.. vi har ikke vært i et forhold helt siden jeg ble gravid nesten. Jeg er bare skikkelig redd nå å føler livet mitt er ødelagt Anonymkode: 3a49e...ec4 Si i fra til fastlegen din og jordmor. Det må gjøres grundig kontroll på at du ikke har utbrudd ved fødselen, for et lite utbrudd kan smitte barnet og det kan være alvorlig. Nyfødte barn kan bli svært syke og få diverse sykdommer av dette. Søker du på google med ordene "nyfødt herpes" så blir du skremt... Ta dette opp med legen din og jordmor som sagt. Jeg vet dessverre ikke om det er mulig for deg å ta blodprøve og sjekke om du er smittet, eller om et utbrudd er eneste mulighet å bli sikker. Anonymkode: fee96...f12 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 Jeg tror ikke han har vært utro, med mindre du har mistanke om dette selv, TS. Han har nok ikke sagt det før, i frykt for din reaksjon, men har nå forstått at han må si det for å beskytte barnet. Bare ta det helt rolig. De aller fleste har uansett herpes, og kanskje hadde du det før du møtte han. Det finnes medisinsk hjelp, som beskytter barnet ditt og deg. Ta det rolig. Dette går bra Anonymkode: 383a1...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette tror jeg ingenting på. Hvorfor forteller han dette først nå? Har man herpes i underlivet, får man utbrudd ca 1 gang i året (rundt tiden man ble smittet). Eller oftere. Det er faktisk ikke til å unngå. Er man smittet med et stort "utbrudd", så får man også utbrudd oftere. Jeg har herpes i underlivet, men det er nesten ikke-eksisterende. Jeg har fått utbrudd ca 1 gang i året, men også sjeldnere. Anonymkode: 1fc86...3a1 Dette er IKKE sant. Jeg har herpes i underlivet og har ikke hatt utbrudd siden det første året jeg fikk det, altså for 7-8 år siden. Har også smittet min mann som heller ikke har hatt noen utbrudd siden det første. Anonymkode: e6bd4...be9 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke han har vært utro, med mindre du har mistanke om dette selv, TS. Han har nok ikke sagt det før, i frykt for din reaksjon, men har nå forstått at han må si det for å beskytte barnet. Bare ta det helt rolig. De aller fleste har uansett herpes, og kanskje hadde du det før du møtte han. Det finnes medisinsk hjelp, som beskytter barnet ditt og deg. Ta det rolig. Dette går bra Anonymkode: 383a1...2bf Takk, det er bare skikkelig skummelt å få en sånn beskjed.. jeg er redd for både barnet og meg Anonymkode: 3a49e...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, det er bare skikkelig skummelt å få en sånn beskjed.. jeg er redd for både barnet og meg Anonymkode: 3a49e...ec4 Skjønner det, men du har lite å frykte når det kommer til herpesen. Anonymkode: 383a1...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ooops, posta fort der. Mente selvsagt kur før fødselen. Men ja, om jeg var deg hadde jeg vært forbanna. Og jeg hadde nok trodd at han nylig hadde vært utro. Anonymkode: 18a51...87d Du bør sette deg litt inn i hva dette egentlig er. Herpes kan bryte ut mange år etter smitte, og noen får aldri utbrudd. I tillegg har noen ofte utbrudd mens andre kun opplever sjeldne utbrudd gjennom livet. Det er heller ikke uvanlig at det blir færre og færre utbrudd med årene. Ts, jeg skjønner du reagerer på dette, men du er trolig ikke smitta. Et førstegangsutbrudd ville du merket. Jeg har selv en mann med herpes og er såvidt jeg vet ikke smittet per nå. Jeg er også gravid (med nr 2) Og det er ikke noe kult å fortelle at man har herpes, for han får ikke gjort noe som helst med det! Prøv å vis litt forståelse selvom det er vanskelig.. Anonymkode: bec26...9bc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du bør sette deg litt inn i hva dette egentlig er. Herpes kan bryte ut mange år etter smitte, og noen får aldri utbrudd. I tillegg har noen ofte utbrudd mens andre kun opplever sjeldne utbrudd gjennom livet. Det er heller ikke uvanlig at det blir færre og færre utbrudd med årene. Ts, jeg skjønner du reagerer på dette, men du er trolig ikke smitta. Et førstegangsutbrudd ville du merket. Jeg har selv en mann med herpes og er såvidt jeg vet ikke smittet per nå. Jeg er også gravid (med nr 2) Og det er ikke noe kult å fortelle at man har herpes, for han får ikke gjort noe som helst med det! Prøv å vis litt forståelse selvom det er vanskelig.. Anonymkode: bec26...9bc Jeg stresser ekstra mye pga kløe og hvit utflod i underlivet.. sikkert sopp, men føler ikke det pleier å klø SÅ mye Anonymkode: 3a49e...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, det er bare skikkelig skummelt å få en sånn beskjed.. jeg er redd for både barnet og meg Anonymkode: 3a49e...ec4 Du, det er bra at du har fått vite om det nå Da kan du være obs på det og gi beskjed til helsepersonell så du kan få behandling dersom det er nødvendig. En venninne av meg visste ikke at hun hadde smitten og hadde et minimite utbrudd under fødsel. Babyen ble smittet og ble ganske syk, tok vel noen dager før de fant ut hva det var. Men fikk medisin og ble helt bra. Så du har en kjempefordel i å vite om at risikoen er der. Anonymkode: 2a1b2...b68 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå