AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Vet ikke helt om denne bør inn under dyr eller familie, men prøver her. Går jo under begge. Både på dyrevelferd og respekt/ moral i hjemmet. Mannen og jeg er totalt uenige i dyrs velferd her i huset. Han mener barna kan forstyrre hunden når den sover, noe jeg synes er uakseptabelt. Det er høylytt hvining og bare tøys, og hunden får lite fred. Det ender som regel de har giret opp hunden så mye at de kjefter på han til slutt. Hunden blir forvirret og trenger ro lenge etter mye styr. Barna er 10 og 12 år. Ikke mine barn. Hans. Så har dessverre ikke like mye å si i hjemmet når det kommer til hans barn. Der er forsvaret hans som muren i Kina. De gjør aldri noe galt i hans øyne. Har prøvd å ta dette opp både når barna er tilstede og kun til han, men det går altså ikke inn. Denne hunden er ennå valp bare for å ha sagt det også. Jeg blir stresset av dette og det har blitt en stor krangel til slutt mellom mannen og meg pga dette og uenigheter med akseptabel oppførsel i hjemmet. Han nekter å kompromisse og jeg synes han har lite medfølelse for hundens primærbehov. Skulle det bli slutt er det han som står som eier selv om jeg har hunden mest og vi har sterkest bånd. Det er veldig sårt. Hva gjør man i slike situasjoner? Tanken på å la hunden være for alltid med mannen og barna hans er fryktelig vond. Han har sagt under krangler jeg aldri vil se hunden igjen hvis det blir slutt. Anonymkode: caeef...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet ikke helt om denne bør inn under dyr eller familie, men prøver her. Går jo under begge. Både på dyrevelferd og respekt/ moral i hjemmet. Mannen og jeg er totalt uenige i dyrs velferd her i huset. Han mener barna kan forstyrre hunden når den sover, noe jeg synes er uakseptabelt. Det er høylytt hvining og bare tøys, og hunden får lite fred. Det ender som regel de har giret opp hunden så mye at de kjefter på han til slutt. Hunden blir forvirret og trenger ro lenge etter mye styr. Barna er 10 og 12 år. Ikke mine barn. Hans. Så har dessverre ikke like mye å si i hjemmet når det kommer til hans barn. Der er forsvaret hans som muren i Kina. De gjør aldri noe galt i hans øyne. Har prøvd å ta dette opp både når barna er tilstede og kun til han, men det går altså ikke inn. Denne hunden er ennå valp bare for å ha sagt det også. Jeg blir stresset av dette og det har blitt en stor krangel til slutt mellom mannen og meg pga dette og uenigheter med akseptabel oppførsel i hjemmet. Han nekter å kompromisse og jeg synes han har lite medfølelse for hundens primærbehov. Skulle det bli slutt er det han som står som eier selv om jeg har hunden mest og vi har sterkest bånd. Det er veldig sårt. Hva gjør man i slike situasjoner? Tanken på å la hunden være for alltid med mannen og barna hans er fryktelig vond. Han har sagt under krangler jeg aldri vil se hunden igjen hvis det blir slutt. Anonymkode: caeef...9e1 😳 har du respekt for deg selv? Du blir jo rævkjørt i dette husholdet. Hadde flyttet og aldri sett meg tilbake, for du blir jo behandlet som en annenrangs borger i hjemmet uten stemmerett. Anonymkode: 10ba4...74b 34 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Vil han egentelig ha et forhold med deg? og vil han ha en hund som er rolig og trygg? ville bedt han om svar på dette og event svar på hvordan få det til. Anonymkode: 678e1...6e3 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Dette må du ikke finne deg i. Du kan jo forsøke å gi mannen samme behandling som hunden får. Vekke han flere ganger om natta. Er jo ikke så nøye med søvn og hvile. Anonymkode: 4ec9f...47c 14 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Bare å fortelle han sannheten at bikkja kommer til ett punkt der den sier ifra, og da vil den ta det ut på ungene. Trolig ved å bite eller gå i angrep. Men enig med de andre brukerne her, hva pokker ser du egentlig i den mannen?? Anonymkode: 2c901...f40 12 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Flytt. Han kommer til å gi opp å ha hund inden et par måneder, så skal den nok få et bedre hjem. Anonymkode: 56118...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Stakkars hund, den blir totalt ødelagt i dette hjemmet For ikke å snakke om deg. Hvorfor bor du med denne mannen? Du har jo ingenting å si, samt at mannen har null respekt for deg. De ungene er såpass store at de skal skjønne at de må la hunden få ro når den trenger det. En valp trenger også mer hvile, men den trenger også omsorg og trygge rammer. Får den ikke det så vil den bli ødelagt, og det kan ende med at den blir aggressiv. Å da er det dessverre stor sannsynlighet at den må bøte med livet. Vi hadde valp når ungene var små (både min og samboers), og de fikk beskjed om at når hunden lå i buret sitt (med døren åpen og ellers) så skulle hunden være i fred, ingen skulle forstyrre hunden da. Dette skjønte ungene og deres venner. Var aldri noen problem. De lærte å respektere dyr og deres behov. Anonymkode: 969bd...8b1 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flytt. Han kommer til å gi opp å ha hund inden et par måneder, så skal den nok få et bedre hjem. Anonymkode: 56118...ca0 eller kanskje de bare etterlater den i skogen, og lar den dø av kulde eller mangel på vann og mat. eventuelt at den får hunden avlivet, først som sist... Anonymkode: 6b7f0...62e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Hva du gjør i sånne situasjoner, der du har valgt å være sammen med en mann helt uten respekt for deg? En mann helt uten forståelse for hundens behov? En mann som truer deg med hva som skjer dersom du gjør det slutt? Denne er enkel: du gjør det slutt. Verken hunden, barna eller samspillet mellom dem er ditt ansvar. Vil du ha hund kjøper du din egen, og sørger for at den har et hjem den har det godt i => uten mannen du bor med nå. Anonymkode: 5d99b...e73 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva du gjør i sånne situasjoner, der du har valgt å være sammen med en mann helt uten respekt for deg? En mann helt uten forståelse for hundens behov? En mann som truer deg med hva som skjer dersom du gjør det slutt? Denne er enkel: du gjør det slutt. Verken hunden, barna eller samspillet mellom dem er ditt ansvar. Vil du ha hund kjøper du din egen, og sørger for at den har et hjem den har det godt i => uten mannen du bor med nå. Anonymkode: 5d99b...e73 hva med den hunden de allerede har da? til Helvete med den hunden, fordi tråd-starter her kan skaffe sin egen liksom... Anonymkode: 6b7f0...62e 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 Jeg tror jeg hadde stjålet hunde og flytta... Anonymkode: 780ec...d55 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror jeg hadde stjålet hunde og flytta... Anonymkode: 780ec...d55 Har vært inne på tanken … nå er det mitt hjem de bor i så å bare kaste han og barn ut er ikke så enkelt som det høres ut. Jeg er helt enig jeg har funnet meg i for mye her. Det har gått utover både psyke og selvtillit. Eneste lyspunkt jeg har nå er hunden. Ts Anonymkode: caeef...9e1 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært inne på tanken … nå er det mitt hjem de bor i så å bare kaste han og barn ut er ikke så enkelt som det høres ut. Jeg er helt enig jeg har funnet meg i for mye her. Det har gått utover både psyke og selvtillit. Eneste lyspunkt jeg har nå er hunden. Ts Anonymkode: caeef...9e1 Oj, du blir behandlet som søppel i ditt eget hjem 😮 Hva tror han fyren at han er for noe. Blir nok ikke enkelt å kaste ut han. Eier eller leier du? Anonymkode: 969bd...8b1 12 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet ikke helt om denne bør inn under dyr eller familie, men prøver her. Går jo under begge. Både på dyrevelferd og respekt/ moral i hjemmet. Mannen og jeg er totalt uenige i dyrs velferd her i huset. Han mener barna kan forstyrre hunden når den sover, noe jeg synes er uakseptabelt. Det er høylytt hvining og bare tøys, og hunden får lite fred. Det ender som regel de har giret opp hunden så mye at de kjefter på han til slutt. Hunden blir forvirret og trenger ro lenge etter mye styr. Barna er 10 og 12 år. Ikke mine barn. Hans. Så har dessverre ikke like mye å si i hjemmet når det kommer til hans barn. Der er forsvaret hans som muren i Kina. De gjør aldri noe galt i hans øyne. Har prøvd å ta dette opp både når barna er tilstede og kun til han, men det går altså ikke inn. Denne hunden er ennå valp bare for å ha sagt det også. Jeg blir stresset av dette og det har blitt en stor krangel til slutt mellom mannen og meg pga dette og uenigheter med akseptabel oppførsel i hjemmet. Han nekter å kompromisse og jeg synes han har lite medfølelse for hundens primærbehov. Skulle det bli slutt er det han som står som eier selv om jeg har hunden mest og vi har sterkest bånd. Det er veldig sårt. Hva gjør man i slike situasjoner? Tanken på å la hunden være for alltid med mannen og barna hans er fryktelig vond. Han har sagt under krangler jeg aldri vil se hunden igjen hvis det blir slutt. Anonymkode: caeef...9e1 Vel jeg hadde gitt faen i hva han mente det. En hund som spiser eller sover skal ikke forstyrres. End of discussion! Han får bli så sur han bare vil. Du må sette ned foten her, for det er hunden og barna som får lide den dagen hunden får nok og biter. Skal nok mye til at han tar med ungene og hunden å flytter. Anonymkode: 25c15...c6a 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Kast han ut og meld han for dyremishandling. Anonymkode: 97a77...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 Kan du ikke prate med barna selv? de er såpass store at dette skjønner de håper jeg. Min 10 åring har VELDIG respekt for hunden og katten vår. 2 åringen, ikke så mye, men det kan jeg ikke forvente heller. Men det er MITT ansvar at barnet ikke blir bitt eller at jeg driver med dyremishandling. Katten oppsøker, hunden går i fra. Hadde vært rasende på mannen. Anonymkode: ac041...5a6 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 Det høres ikke ut som du og hunden har det så bra. Men kan en mellomløsning være å skaffe et bur/avgrenset område der det ikke er lov til å ta på hunden? Det er nok vanskelig å få ungene til å være helt stille, men hvis hunden føler seg trygg et sted, vil han nok kunne hvile likevel. Anonymkode: 9f57f...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 Om du eier huset dere bor i så setter du et ultimatum nå. Enten starter barna å oppføre seg mot hunden, ellers må han pakke sakene sine og flytte. Dette kommer ikke til å ende bra, verken for deg, ungene eller hunden. Så like greit å forlate skipet før det synker… Anonymkode: 5e8fb...484 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 Noen ganger må man vise ting på en barnslig og overdrevet måte for å få vusse folk til å forstå. Så gjør det de gjør mot hunden mot dem. Vekk de når de sover. Pirk på de når de slapper av. Og hold de igjen når de vil gå for seg selv. Når de blir irriterte så spør du om de tror det er noe koseligere for hunden, og foreslå en avtale om at de lar hunden få egentid og du slutter å vise et poeng. Barnslig, men slikt virker. Anonymkode: 819dc...f3c 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 Du må være streng her, og han må bare rette seg etter det. Hunden skal ha et fristed hvor den kan få være i fred, og barna får ikke gå bort til den når den er der. Om hunden sover i sofaen eller midt på gulvet så skal den også få være i fred. Mitt barn er enda lite, men dette er klare regler hun skal vokse opp med. Noe annet er ikke aktuelt, og kan i verste fall resultere i at hunden biter. Er de borte og pirker på hunden, eller våkner den og stresser fordi de leker rundt den? Kanskje den kan få en seng på et mer bortgjemt sted hvor den ikke forstyrres? En valp skal jo ha mye hvile. Anonymkode: 77add...ce6 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå