AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Min mor giftet seg for et par år siden med en som viste seg å være glad i alkohol. Selv er hun svak for dette, og har de siste to årene drukket jevnt og trutt. Drikker lik så godt på en tirsdags formiddag, som en lørdags kveld. Hun har i løpet av de disse to årene ringt mye i beruset tilstand og sagt mye rart. Ting hun angrer på dagen etter, for å si det sånn. Hun bor en helt annen by, så vi møtes lite på grunn av det. Hun involverer seg så lite i mitt og mitt barns liv at jeg vet egentlig ikke om hun bryr seg noe særlig. Hun har besøkt én gang siden hun ble sammen med denne mannen. Til tross for at de reiser en del andre steder. Hun pleier også å spørre en del om og låne penger, selv om hun vet jeg ikke har stort mer enn til meg og mitt barn. Nå er jeg der at jeg vurderer å kutte all kontakt til hun slutter å drikke og eventuelt begynner å vise litt interesse for meg og mitt barns liv. Hun sier nemlig at hun ønsker å få et nært forhold til barnebarnet sitt, men gjør ingenting for å få til dette. Jeg har sagt flere ganger hva jeg føler, og også at jeg ønsker å holde kontakten til et minimum så lenge alkoholen går først. Hun har også et mindreårig barn boende hjemme hos seg (men som snart er myndig), som sliter med sitt. Er det rimelig av meg å kutte kontakten med henne til hun eventuelt velger annerledes? Hva forventes av meg? Gratulasjon på bursdag, gave til jul..? Anonymkode: 04a0f...5cf
Juniper Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Jeg tenker at du kanskje bør sette kontakten på et sparebluss, heller enn å bryte den. Ringer hun beruset, så legg på. Ber hun om penger, så bare si nei. Legg på om hun diskuterer. Ta en prat med barnevernet i forhold til det mindreårige barnet. Ikke heldig situasjon! Men om moren din ringer på en god dag og har en edrulig samtale med deg, så kan du prate om du vil. Om du føler at det ikke gir deg noe, så si det. Si at du ikke orker å forholde deg til hennes alkoholstyrre liv, og at du trenger rom for deg selv. Sender hun ufine meldinger blokkerer du henne. Men å kutte kontakt er for meg null kontakt. Ingen gratulasjoner eller hilsner, ingen gaver, ikke være nærmeste pårørende. Ingen kontakt! Det er drastisk, og det vil prege deg i årene framover. Det er ikke noe du gjør med et lett hjerte, men noen ganger er det nødvendig.
Gjest Athena Catalina Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Du må gjøre det som er best for deg, jeg kuttet ut min far og har aldri angret et sekund.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Jeg hadde kuttet kontakten med en slik forelder. Og sendt bekymringsmelding til barnevernet for det andre barnet (din søster/bror?) Kunne det barnet heller bodd med dere? Hun er jo bare meg meg meg meg.. Anonymkode: d078e...835
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Juniper skrev (4 timer siden): Jeg tenker at du kanskje bør sette kontakten på et sparebluss, heller enn å bryte den. Ringer hun beruset, så legg på. Ber hun om penger, så bare si nei. Legg på om hun diskuterer. Ta en prat med barnevernet i forhold til det mindreårige barnet. Ikke heldig situasjon! Men om moren din ringer på en god dag og har en edrulig samtale med deg, så kan du prate om du vil. Om du føler at det ikke gir deg noe, så si det. Si at du ikke orker å forholde deg til hennes alkoholstyrre liv, og at du trenger rom for deg selv. Sender hun ufine meldinger blokkerer du henne. Men å kutte kontakt er for meg null kontakt. Ingen gratulasjoner eller hilsner, ingen gaver, ikke være nærmeste pårørende. Ingen kontakt! Det er drastisk, og det vil prege deg i årene framover. Det er ikke noe du gjør med et lett hjerte, men noen ganger er det nødvendig. Jeg tenker å da isåfall bryte all kontakt til hun eventuelt skjerpe seg. Ikke nødvendigvis for alltid. Kommer til å la henne vite at jeg ikke orker så lenge hun holder på som hun gjør. Hun tar veldig lite kontakt i edru tilstand. Nå tar hun lite kontakt generelt, men om hun gjør, så er det gjerne når hun drikker. Føler relasjonen til henne ikke gir meg noe, og jeg føler ikke hun bryr seg om meg heller. Har vært i kontakt med barnevernet angående barnet. De velger å ikke gjøre noe. Vanskelig å få satt i gang så mye når vedkommende snart er myndig. Anonymkode: 04a0f...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå