AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hei Som overskriften sier skal et familiemedlem leie et rom hos meg for en stund fremover, det er snakk om mnd, vet ikke hvor lenge. Er usikker på hva jeg bør kreve av betaling. Hun som flytter inn er i slutten av 20 årene og har en del problemer. både med rus og litt psykiske ting, så boevnen er ikke på topp. Hun harr aap fra NAV og ikke all verdens inntekt, men jeg ønsker ikke å låne bort eneste gjesterommet over så lang tid uten å få noe igjen for det. Ser for meg at for å unngå å forsørge henne må jeg bake kost inn i losji hvis dere forstår. Hun bidrar med husarbeid, men har og en hun som sliter på dører og hender gjør fra seg inne. Hva tenker dere er akseptabelt at hun betaler? Utgiftene på leiligheten inkludert alt bortsett fra strøm og vedlikehold er ca 10 000/mnd, i tillegg handler jeg alt av brød, pålegg, melk, frokostblandinger, og hun spiser middag når jeg lager et par ganger i uken. Råd anyone? Anonymkode: c77e0...55f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Først av alt, så anbefaler jeg deg å endre planen. Før du vet ordet av det sitter du der med fullt ansvar for et voksent barn OG hunden, du blir ikke kvitt problemet, får problemfolk på døra, aldri fred og ro, verdisaker begynner å forsvinne og you name it. Her må kommunen og andre instanser på plass og gi henne plass i et bofellesskap. Det er rett og slett ikke verdt ditt eget liv og private sfære å ta inn et slikt problem i hus. Anonymkode: 2c0fa...269 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Hadde satt en grense på 1 mnd. Hun må betale alt av mat selv, men kan bo gratis og bidra med å rydde osv. Anonymkode: 2d15f...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå