Gå til innhold

Ser dere kvinner på spillkonsollen/gaming-PCen som en "rival"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en bruker legge ut denne tesen i en annen tråd.

Er det slik? At du ser på (f.eks.) Xboxen som en rival over typens oppmerksomhet?

Anonymkode: 3966b...3d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gamer like mye som min samboer, så for oss er det en felles interesse.

• Liker 2
Skrevet

Dersom en mann bruker så mye tid på den at det går ut over forholdet og jeg blir gitt minimalt med oppmerksomhet? 

Ja, et stort definitivt rungende JA

Anonymkode: 87b6c...89c

• Nyttig 1
Skrevet

Nope, men det er fordi vi begge har den hobbyen. Skulle dog ønske han ville legge seg samtidig som meg litt oftere, men de han liker best å spille med er natteravner så han sitter et par timer ekstra etter jeg har gått i seng som regel.

Anonymkode: e0f04...3ce

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsagt ikke ok hvis han (eller hun!) bruker urimelig mye tid på egne hobbyer, herunder spilling. Med urimelig mener jeg at det går ut over familieliv, kjærlighetsliv, tilknytning til barna eller vedlikehold av hus og hjem.

Så det er et spørsmål om balanse i tidsbruk mellom hobby og deltagelse i det reelle livet.

Anonymkode: cd640...8b4

• Liker 2
Skrevet

Heh, nei, stort sett ikke. Jeg spiller litt selv og jeg vet at man blir hekta innimellom og at noen spill er så spennende at man blir helt oppslukt.

Min mann spiller, men aldri så mye at det går ut over familien. Ikke barna og ikke huset.

Men det hender at han sitter oppe og spiller i stedet for å legge seg sammen med meg. Jeg må opp tidligere enn han, så da går jeg tidligere til sengs enn han må. Så da tenker jeg at hvis han synes det blir lite sex så kan han jo skylde seg selv hvis han i perioder prioriterer spill over å legge seg sammen med meg.

Så: spill er en fantastisk kjekk hobby, men som med andre hobbyer så ofrer man tid og i noen livsfaser bør man ha vett til å nedprioritere det litt.

Anonymkode: ac39d...27f

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Sitter og venter på at han skal bli ferdig med God Of War, sånn at jeg kan starte på det. 😂

Anonymkode: 97693...21e

• Hjerte 1
Skrevet

Eksen min gamet. Men ikke overdrevet mye. Han klarte å sjonglere både gaming, unger, meg og jobb etc i tillegg. Jeg har mitt å drive med selv, så jeg satt ikke ensom i sofaen og surmulte mens han gamet.

Anonymkode: be54c...2b3

Skrevet

Kvinners valuta er jo oppmerksomhet så den fesen kan jeg stille meg bak.

Anonymkode: f440a...01c

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

tesen*

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: bc7e9...fdc

Gjest Karamelis
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinners valuta? Hva mener du her? 

Skrevet

Nei, men jeg tenker at hvis man stadig velger å prioritere egne hobbyer/fritidsinteresser framfor tid med partner, så er man kanskje ikke helt klar for et forhold. Det er jo ikke noe poeng med en kjæreste/partner som aldri har tid til å være sammen med en.

Anonymkode: 342be...a04

• Liker 1
Skrevet

Nei ser på det som en leke for barn. Turnoff

Anonymkode: 56d8d...26b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så en bruker legge ut denne tesen i en annen tråd.

Er det slik? At du ser på (f.eks.) Xboxen som en rival over typens oppmerksomhet?

Anonymkode: 3966b...3d8

Det ville ikke vært en rival men gaming er uaktuell hobby for en partner å ha. Bortkastet tid som kunne vært brukt på tid sammen, hans egne venner, trening, noe kreativt, noe kulturelt, felles venner, og ikke minst noe nyttig. Attpåtil i huset så man ikke får tid for seg selv heller. Lavmåls hobby. 

Anonymkode: 5f275...93a

Skrevet

Nei. Syns det er en helt grei hobby så lenge den ikke går ut over vår tid sammen og ting som må gjøres. Men det gjelder alle slags hobbier han kunne hatt. 

Anonymkode: 34822...63b

Skrevet

Nei, jeg har aldri hatt noe imot en mann som gamer. Det ble imidlertid irriterende når det gikk foran å ta vare på felles barn. Men han hadde jo funnet noe annet enn gaming for å komme seg unna det, så det var ikke konsollen som var problemet der. 

Anonymkode: 38f59...c73

Skrevet

Nei. Jeg spiller ikke, men mannen min sitter noen timer i ny og ne. Helst når jeg ikke er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...