Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

… til å betale.. 

Dette må vel være AP’s største feil noen sinne.. synes det er forferdelig skremmende hvilken vei alt går nå.. det siste året har jo bare bært med seg høyere renter, dyrere strøm, høyere matvarepriser, alt i en rekordfart. Sammen utgjør det svært mye i måneden, om hvem merker det mest? Jo, de «vanlige folkene».. Jeg føler det norske folk har blitt litt lurt, og er bekymret for hvordan fremtiden blir i Norge nå fremover.. det er jo ingen hemmelighet at økonomiske problemer også kan tære på psyken og vil ha psykiske ringvirkninger på alle som sliter.. så får vi en ny bølge som ikke får hjelpen de trenger. Vil bare si at dere som står i en situasjon nå med bekymringer for økonomien fremover, eller som akkurat får alt til å gå rundt og at det nesten bare er en liten renteøkning til før alt «rakner»… dere er ikke alene. Selvom det kan føles sånn! Jeg er ikke bare bekymret for meg selv og de rundt meg, men egentlig for hele Norge. Det føles som vi er på full fart inn i en krise… 

Anonymkode: 35ca9...33c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Det føles latterlig, det slagordet til Ap, når vi ser hvordan det har blitt. Det er mye man ikke rår med som politikere, men blant annet strømprisene.... i et land som har masse naturkraft... at de ikke fikser dette, retter opp dårlige valg som er tatt tidligere, synes jeg er veldig provoserende.

Anonymkode: 296f4...2db

• Liker 4
Skrevet

Folk tåler ingenting lengre, er dårlig forberedt på alt og har en syte og syns-synd-i-seg-selv mentalitet som er ufattelig å bevitne.

Anonymkode: 47e3a...23f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Klarer ikke forstå hvorfor folk går rett på hva politikere kommer med, i valgkamper og i Pr-stunt for å drite hverandre ut. 

Noen her som vet historien til AP? Hadde du visst historien om AP, så ville du vel aldri stemt på dem.  Det er så mange skandaler innad i AP at det er forferdelig kleint. Håper på et totalt skifte om 2 år, dumt folk er så naive at de går rett over til Høyre. Folk er ignorante og driter visst regelrett i politikk, da får man heller slutte å stemme. 

Anonymkode: 19152...f29

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Problemene som har oppstått hadde kommet uavhenging av hvem som satt i regjering.  

På tide å innføre litt mer kommunisme? 😅

Anonymkode: 0e3b2...9de

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ja få inn litt motstand til ap, sp og h.. i Stortinget hadde gjort seg. De har det alt for lett.

Endret av GrønnNellik68
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk tåler ingenting lengre, er dårlig forberedt på alt og har en syte og syns-synd-i-seg-selv mentalitet som er ufattelig å bevitne.

Det er jo absolutt ikke det dette handler om, for folk flest? 🙄. Dette handler om at folk flest i Norge har full tillit til politikere, de setter seg ikke inn i politikken - og lytter utelukkende til hva partiene kommer med i valgkamper. Folk føler seg lurt, og det er fult forståelig. Og nå løper alle over til Høyre-siden, som de var misfornøyde med for 2 år siden. Kun fordi de utelukkende stoler på hva politikere sier, i typiske debatter - og når de går ut i mediene for å hevde seg selv. 

Folk må begynne å sette seg mer inn i politikken og hva partiene faktisk representerer. Bare da kan vi få en regjering som muligens lytter til befolkningen, og ikke bare seg selv. 

Anonymkode: 19152...f29

• Liker 2
Skrevet

Politikk er mer komplekst enn vanlige folk skjønner seg på. Og det er derfor vanlige folk ikke sitter i regjering. 

• Liker 6
Skrevet

Utrykket "folk flest" er en populistisk floskel som brukes i hytt og pine i norsk politikk.

Selvfølgelig må folk flest være med å betale til samfunnet. Og like selvfølgelig kan vi ikke leve av å kun "skattelegge de rike".

Vi har et vanvittig stort statsbudsjett i Norge. Det vil alltid være en uendelig rekke med tiltak som kunne trengt mer penger, men ett sted må grensa gå. Og det må gå en grense for hvor mye næringslivet skal "tas". Det å knuse det private næringslivet er som å pisse i buksa. På sikt gir det mindre penger til staten, ikke mer.

Anonymkode: 5d17d...de6

• Liker 4
Skrevet

Det latterlige med utsagnet er at det har vært vanlige folks tur i dette landet de siste 40 årene. Det er knapt noe annet land i verden der forskjellene mellom såkalte vanlige folk og eliten er mindre enn i Norge. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

… til å betale.. 

Dette må vel være AP’s største feil noen sinne.. synes det er forferdelig skremmende hvilken vei alt går nå.. det siste året har jo bare bært med seg høyere renter, dyrere strøm, høyere matvarepriser, alt i en rekordfart. Sammen utgjør det svært mye i måneden, om hvem merker det mest? Jo, de «vanlige folkene».. Jeg føler det norske folk har blitt litt lurt, og er bekymret for hvordan fremtiden blir i Norge nå fremover.. det er jo ingen hemmelighet at økonomiske problemer også kan tære på psyken og vil ha psykiske ringvirkninger på alle som sliter.. så får vi en ny bølge som ikke får hjelpen de trenger. Vil bare si at dere som står i en situasjon nå med bekymringer for økonomien fremover, eller som akkurat får alt til å gå rundt og at det nesten bare er en liten renteøkning til før alt «rakner»… dere er ikke alene. Selvom det kan føles sånn! Jeg er ikke bare bekymret for meg selv og de rundt meg, men egentlig for hele Norge. Det føles som vi er på full fart inn i en krise… 

Ja, men det mottoet kom både før strømkrise, krig og økonomisk verdenskrise, så du må se det i sammenheng med det! 

Det virker ikke som du har satt deg veldig godt inn i verken politikk eller økonomi når du ikke ser sånne sammenhenger. Ser du noen andre land i Europa som har det så mye bedre? Norge er en del av verdensøkonomien på godt og vondt. Norge kunne ha sikret strømmen sin enda bedre, men dette skyldes avtaler som ble gjort for 30 år siden, og som Norge nå er bundet til. Men det har ikke slått ordentlig negativt ut for Norge før nå hvor det ble europeisk strømkrise.

I den ekstremsituasjonen verden befinner seg i nå tror jeg nok det hadde vært like dritt samme hvem som satt med makta i landet vårt med små nyanser. Men hvem som sitter med makta f.eks. i Russland, kunne ha påvirket situasjonen. 

Endret av Grüner
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Det latterlige med utsagnet er at det har vært vanlige folks tur i dette landet de siste 40 årene. Det er knapt noe annet land i verden der forskjellene mellom såkalte vanlige folk og eliten er mindre enn i Norge. 

Endelig noen som skjønner det.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

… til å betale.. 

Tror du dette er et resultat av APs politikk? 
Hvis det er din forståelse av politikk og økonomi, så er du ikke mye bedre en Trump tilhengerne i USA...
Har AP og Støre som leder vist lite handlekraft? Absolutt, men internasjonale trender i energipolitikk og krig ikke langt fra døra vår, har ikke AP kontroll over.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utrykket "folk flest" er en populistisk floskel som brukes i hytt og pine i norsk politikk.

Selvfølgelig må folk flest være med å betale til samfunnet. Og like selvfølgelig kan vi ikke leve av å kun "skattelegge de rike".

Vi har et vanvittig stort statsbudsjett i Norge. Det vil alltid være en uendelig rekke med tiltak som kunne trengt mer penger, men ett sted må grensa gå. Og det må gå en grense for hvor mye næringslivet skal "tas". Det å knuse det private næringslivet er som å pisse i buksa. På sikt gir det mindre penger til staten, ikke mer.

Anonymkode: 5d17d...de6

Det tror jeg det er vanskelig for de rød-grønne å innse.

Jeg, som ufør alenemor, har ikke fått det noe verre under høyre-regjeringen. Jeg får det ikke noe verre selv om næringslivet ikke skattes ihjel. Jeg får det heller ikke noe verre selv om rikingen får beholde mer av pengene sine. Jeg får det derimot verre om de som skatter mye flytter til Sveits. Det blir mindre skattekroner til kommunene og fellesskapet for øvrig. Skattepenger som brukes på felles goder som idrettsanlegg, skoler og eldreomsorg. Jeg ser at jeg skal få skattelette på 1200 kroner til neste år. Det monner ikke noe særlig. De kunne like gjerne spart seg for det og heller gjort det slik at det ikke ble så ille for rikingene at de ser seg nødt til å flytte.

Det er helt fint at de som tjener mest også skal bidra mest. De har tross alt nytt godt av fellesskapets goder de også. Gratis utdanning har gjort det mulig for alle å lykkes i Norge uansett bakgrunn. De aller fleste av oss koster staten penger, noen er nullsumsprosjekter og noen betaler mer enn de får gjennom et helt liv. 

Anonymkode: faf33...c5d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det ikke bare de fattige som skal flås men også vanlige folk, selv de lenger opp i rekkene som skaper arbeidsplasser blir flådd sånn at de ser seg nødt til å flytte til andre land.

Men sånn har det jo vært i Norge de siste 50 årene, sjøfartsnæringen og industrien flagger ut og selv arvesølvet vårt som er vannkraften skal komme EU til gode og ikke det norske folk.  

Anonymkode: 3c600...474

Skrevet

Feil? Det er jo ikke en feil det. Det er jo bare en del av propagandaen som alle store partier, særlig Høyre og Arbeiderpartiet spyr ut for at folk skal tro det blir bedre med dem, denne gangen. Men det blir ikke bedre med noen partier som er globalister, fordi de adlyder en verdensregjering som kun tar hensyn til seg selv. Har ikke folk lært dette enda? Dårlig hukommelse? Høyre og AP har avløst hverandre og ført en kontinuerlig politikk i årevis, en politikk som kun styrer oss rett mot stupet.

Anonymkode: 938fe...59b

Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Folk i dette landet har jo levd svært godt i de siste 40år og har ikke forberedt seg på magrere tider!

Anonymkode: 20a2c...e0f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan jo bare åpne døra og se seg litt rundt.  Det koster å drive dette landet.  

Hadde vi hatt det bedre med å betale mindre skatt hvis vi istedenfor måtte ha betalt for alle velferdstilbudene?

Skrevet

Ingenting av det du nevner er Ap eller Sp sin feil, dvs, vi hadde hatt nøyaktig de samme problemene om Høyre styrte.

ALLE land i Europa, og verden for øvrig, har nøyaktig disse problemene nå.

Anonymkode: 46495...378

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

… til å betale.. 

Men dette har jo ikke noe direkte med Ap å gjøre. Det er sånn over hele Europa.

Anonymkode: eb330...bdf

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...