AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Hvorfor og hvilken? Gode råd for bankbytte? Anonymkode: 8efac...31f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Har brukskonto og sparekonto i Nordea, og boliglån og sparekonto i Himla. Har vært fornøyd med Nordea i alle år, men Himla gir meg bedre rente på boliglånet. Ut over det, så har jeg sjeldent opplevd problemer med kort i Nordea, ei heller nettbank. Har fått tilsendt nye kort raskt ved tapt/ødelagt kort, og raske svar på henvendelser til kundeservice. Beste råd vil vel være å sjekke hvor akkurat du får de beste tilbudene. Anonymkode: bd1d5...dac 1
Jytte Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Obos-banken, ingen gebyrer. Bra rente på sparekonto. Bruker ikke den til daglig nå siden jeg har hatt en bank som har vært greie med meg med hensyn til lån, mellomfinansiering og frysing av nedbetaling av lån. Men de tar høye gebyrer på bruk av kort så tenker gå over til Obos-banken.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Har boliglånet hos KLP fordi jeg får gode vilkår som medlem. Har bufferkontoen hos Svea Finans med 2,75% rente. Har Lea Bank som dagligbank, fordi jeg liker app'en. Bruker SBanken til fondssparingen. Ellers har jeg 5 ulike kredittkort som jeg bruker til ulike ting for å få bonuser og cashback. Handler absolutt alt med kredittkort. Anonymkode: 46f85...2d1
Million Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 (endret) Bruker Dnb som dagligbank, får inn inntekten der, betaler regninger der osv., fordi jeg liker tilgjengeligheten deres. Veldig praktisk å ha kundeservice tilgjengelig døgnet rundt, alle dager. Har hatt boliglånet mitt der før, to ganger faktisk. Men flyttet det pga rentene. Boliglånet mitt har jeg hos Bulder Bank, for de gir bedre renter enn Dnb. Samme med høyrentekonto. Har den i Bulder Bank for renten er bedre der. De har imidlertid begrensede tider for kundeservice, derfor flytter jeg ikke alt dit. Endret 15. november 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Million skrev (1 time siden): Bruker Dnb som dagligbank, får inn inntekten der, betaler regninger der osv., fordi jeg liker tilgjengeligheten deres. Veldig praktisk å ha kundeservice tilgjengelig døgnet rundt, alle dager. Har hatt boliglånet mitt der før, to ganger faktisk. Men flyttet det pga rentene. Boliglånet mitt har jeg hos Bulder Bank, for de gir bedre renter enn Dnb. Samme med høyrentekonto. Har den i Bulder Bank for renten er bedre der. De har imidlertid begrensede tider for kundeservice, derfor flytter jeg ikke alt dit. Dette argumentet har jeg aldri forstått. Jeg kan vel telle på én hånd de gangene gjennom livet jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice i en bank, og aldri har det vært noe som ikke kunne vente dersom kundeservicen var stengt. Hva er det egentlig man trenger kundeservice til, og så døgnet rundt hele uka? Anonymkode: 46f85...2d1
Million Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette argumentet har jeg aldri forstått. Jeg kan vel telle på én hånd de gangene gjennom livet jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice i en bank, og aldri har det vært noe som ikke kunne vente dersom kundeservicen var stengt. Hva er det egentlig man trenger kundeservice til, og så døgnet rundt hele uka? Anonymkode: 46f85...2d1 Jeg hadde en periode boliglånet mitt i en annen bank enn Bulder Bank, fordi de hadde bra rente. DinBank het de. Den kundeservicen hadde telefonen åpen TO (!) timer i døgnet... og eposter eller meldinger tok det tre dager å få svar på. Ble bare irritert av sånn "kundeservice". (de har nå utvidet telefontiden til fem timer pr dag, by the way, så noe "forbedring" er det, men det skjedde etter at jeg forlot den banken) Etter det har jeg begynt å verdsette kundeservice litt mer, fordi man vet aldri når man får bruk for dem. Endret 15. november 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Million skrev (Akkurat nå): Jeg hadde en periode boliglånet mitt i en annen bank enn Bulder Bank, fordi de hadde bra rente. DinBank het de. Den kundeservicen hadde telefonen åpen TO (!) timer i døgnet... og eposter eller meldinger tok det tre dager å få svar på. Ble bare irritert av sånn "kundeservice". Etter det har jeg begynt å verdsette kundeservice litt mer, fordi man vet aldri når man får bruk for dem. Men hva er det man egentlig har bruk for så tilgjengelig kundeservice til at man er villig til å velge en dyr bank pga det? Anonymkode: 46f85...2d1
Million Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva er det man egentlig har bruk for så tilgjengelig kundeservice til at man er villig til å velge en dyr bank pga det? Anonymkode: 46f85...2d1 Dyr bank? Jeg har da ikke boliglånet mitt i Dnb lenger. Det ble flyttet for lenge siden. Noe annet betaler jeg ikke for i Dnb, unntatt et årsgebyr på ca 300 for Visa bankkortet, men det tar jo mange banker betalt for årlig.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Million skrev (6 minutter siden): Dyr bank? Jeg har da ikke boliglånet mitt i Dnb lenger. Det ble flyttet for lenge siden. Noe annet betaler jeg ikke for i Dnb, unntatt et årsgebyr på ca 300 for Visa bankkortet, men det tar jo mange banker betalt for årlig. 300 er mye for bankkortet, og rentene på alle typer kontoer i DNB er jo veldig dårlige. Håper du ikke har mange kronene som går gjennom banken hver måned da. Anonymkode: 46f85...2d1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Har dnb, de er veldig greie å ha med å gjøre med har gebyrer. Har forsøkt noe andre banker men de virker veldig lite interesserte i nye kunder selv om vi har god økonomi og lite lån. Anonymkode: ae5a1...3cf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dnb, de er veldig greie å ha med å gjøre med har gebyrer. Har forsøkt noe andre banker men de virker veldig lite interesserte i nye kunder selv om vi har god økonomi og lite lån. Anonymkode: ae5a1...3cf Lite interessert i nye kunder? I de fleste banker blir man jo bare kunde på nett ved å logge inn med bank-Id. Man trenger jo ikke be om lov til å bli kunde. Anonymkode: 46f85...2d1
Ænema Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 jeg bruker bulder bank, jeg er fornøyd med de. de har bra rente på sparekontoen. og alt skjer på mobilen. de har også gratis kort første året. de har åpningstid kun hverdager, men det er begrenset hvor ofte jeg tar kontakt med dem. du kan chatte med de fra appen. jeg har ikke lånet her da jeg har fra husbanken.
Million Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 300 er mye for bankkortet, og rentene på alle typer kontoer i DNB er jo veldig dårlige. Håper du ikke har mange kronene som går gjennom banken hver måned da. Anonymkode: 46f85...2d1 Det skiller et par tiere i årsavgift mellom Dnb og de to andre bankene jeg har hatt visa bankkort hos de siste tre-fire årene, så det er ingen stor eller dyr kostnad.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 Nordea. Er fornøyd med de på alle måter. Anonymkode: 2d2ac...700
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Byttet fra DNB til Skagerak,superførnøyd! Anonymkode: 63937...098
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 Har Sparebank 1. Veldig fornøyd med mobilbanken osv, veldig lettvint. Gode betingelser for LO medlemmer. Hadde en DÅRLIG kundeopplevelse da jeg nettopp hadde byttet og måtte i banken fysisk fordi jeg skulle opprette ny bankID hos dem. Ankom 1t og 15 minutter før stening, ventet i over 45 minutter selv om det ikke var noe kø (personen ba meg vente fordi h*n holdt på med noe på telefon og pc. Da der var en halvtime igjen til de stengte, fikk jeg beskjed om å komme tilbake på mandag fordi de ikke hadde tid og skulle ta helg nå. Ble litt overraska da... Anonymkode: 1eb70...37a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Har boliglånet hos Nordea, men venter på å få det til spk. Da avslutter jeg alt hos Nordea. Elendig mobilbank, vanskelig å finne fram, dårlig kundeservice og dyrt. Er medlem i fagforening som har avtale med Nordea. Hadde en rådgiver som var veldig behjelpelig da det var snakk om boliglånet, men så snart det var i boks var det ikke mulig å få tak i vedkommende lenger. Har dagligbank i obos nå. Anonymkode: 64065...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå