Gå til innhold

Babler fortsatt barn på 22 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket meg et barn på 22 mnd som ikke snakke,men babbler, erdet normalt?

Anonymkode: 67e0f...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier helsestasjonen? Lytt til dem. Ikke fremmede på Internett.

Skrevet
altflyter skrev (11 minutter siden):

Jeg lurer på hva som er vanlig, kan sikkert Google isteden da🙄 Trodde du jeg skulle bruke folks erfaringer som en fasit?

Skrevet

HVORFOR sier du 22 mnd og ikke 1 år og 10 mnd ? Hva er greia med folk som teller i mnd når ungen er passert 1 år :S 

Anonymkode: 4e3c1...d4b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

HVORFOR sier du 22 mnd og ikke 1 år og 10 mnd ? Hva er greia med folk som teller i mnd når ungen er passert 1 år :S 

Anonymkode: 4e3c1...d4b

Var ikke bevisst, bare telte oppover for å regne ut hvor gammelt barnet er:vetikke:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg lurer på hva som er vanlig, kan sikkert Google isteden da🙄 Trodde du jeg skulle bruke folks erfaringer som en fasit?

Og det er nettopp hva som er vanlig en helsestasjon vil hjelpe deg med. Her får du kun ekstremene

Skrevet
altflyter skrev (5 minutter siden):

Og det er nettopp hva som er vanlig en helsestasjon vil hjelpe deg med. Her får du kun ekstremene

Det er ikke mitt barn, så blir vanskelig å spørre der. 

Skrevet
altflyter skrev (34 minutter siden):

Du ser jo på HI at dette ikke er TS sitt barn. Les det som står før du kommenterer 🤦‍♀️

Anonymkode: 96059...35c

Skrevet

Ja, det er helt normalt. Vanligvis vil en på nesten 2 år ha endel ord men også bable. Normalspennet er stort, noen snakker i setninger, andre sier knapt mamma og pappa 

Anonymkode: 96059...35c

Skrevet

Normalt. Det er et veldig stort spenn på hva som er normalt i denne alderen. Men hvis det ikke er ditt barn så forstår jeg ikke hvorfor du legger deg opp i det? Om foreldrene er bekymret kan de ta det opp med barnehage/helsestasjon.

• Nyttig 1
Skrevet
snurk skrev (4 minutter siden):

Normalt. Det er et veldig stort spenn på hva som er normalt i denne alderen. Men hvis det ikke er ditt barn så forstår jeg ikke hvorfor du legger deg opp i det? Om foreldrene er bekymret kan de ta det opp med barnehage/helsestasjon.

Jeg bare lurer, trenger ikke å forsvare hvorfor.

Skrevet

Dette er veldig forskjellig fra barn til barn. Min første sa ikke stort da hen var to år. Kunne kun si to ord etter hverandre.

Andremann derimot skravla i vei da hen var 2 år.

Anonymkode: 8e464...bc2

Skrevet

22 måneder? 

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (4 minutter siden):

22 måneder? 

Snart to år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snart to år.

Åja, du trodde ikke at jeg klarte å regne det ut? 🤣

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (3 minutter siden):

Åja, du trodde ikke at jeg klarte å regne det ut? 🤣

Kom du bare inn i tråden for å spore av?

• Liker 2
Skrevet

vel vår er 2 år og 1 mnd og babler stort sett enda. Det er vel en 10 - 15 ord han sier ellers bare babling. Det går veldig tregt. Han har derimot veldig god språkforståelse, så helsestasjonen var ikke bekymret. De sa at veldig mange barn knekker koden mellom 2 - 2,5 år et sted. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kom du bare inn i tråden for å spore av?

Ja, for å kommentere hvor dumt det er å bruke måneder for å angi et barns alder i årevis 🙂 

• Liker 1
Skrevet
tussi84 skrev (4 minutter siden):

vel vår er 2 år og 1 mnd og babler stort sett enda. Det er vel en 10 - 15 ord han sier ellers bare babling. Det går veldig tregt. Han har derimot veldig god språkforståelse, så helsestasjonen var ikke bekymret. De sa at veldig mange barn knekker koden mellom 2 - 2,5 år et sted. 

Takk for svar:)

Skrevet

Mitt barn er 22mnder, eller 1år og 10mnder om du vil. Hun både prater og babbler 😊👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...