AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Jeg har vært sykemeldt fra jobb i nesten 2 uker, min første dag på jobb etter det. Jeg var sykemeldt pga en underliggende fysisk sykdom som ikke er utredet enda. Henvisning er sendt til spesialist, men ikke fått noe svar enda. Jeg hadde ekstremt høy CRP og det var grunn til sykemelding, har vært mye syk de siste 5 månedene, mange infeksjoner og flere runder med antibiotika. Er på jobb nå og kjenner meg veldig sliten bare etter noen timer. Jeg har en veldig krevende jobb med mye oppfølgingssvar for andre, det er en jobb man egentlig ikke kan være borte fra. Hva gjør jeg nå? Ny sykemelding vil jeg ikke, har allerede blitt innkalt til samtale med nærmeste leder pga sykefravær. Anonymkode: 7b56c...d58 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Om du ikke vil ha ny sykemelding, så er det veldig lite du kan gjøre. Nærmeste leder er nok interessert i å vite hvordan h*n kan tilrettelegge for å forhindre videre sykemelding. Anonymkode: e6b14...b64 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Snakke med leder om mer tilrettelagt arbeid, redusert arbeidstid. Anonymkode: 7e9da...13f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva gjør jeg nå? Ny sykemelding vil jeg ikke, har allerede blitt innkalt til samtale med nærmeste leder pga sykefravær. Anonymkode: 7b56c...d58 Ærlig tala! Skal du ikkje høyre på kroppen din når den ROPER at den ikkje er frisk? (Kor mange gonger har du ikkje lest artiklar med utsegn som "jeg skulle ønske jeg tok kroppens signaler på alvor", der folk er sjukemeldte i mange år fordi dei kjørte kroppen for hardt og ikkje tok hensyn til den) Anonymkode: ac7b2...e04 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Kjære deg, kroppen din sier du er syk. Lytt til den så du ikke gjør alt verre. Alle kan være borte fra jobb, det er ikke din feil. Anonymkode: 9b6d9...6a4 1
Fjompen Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): J Hva gjør jeg nå? Ny sykemelding vil jeg ikke, har allerede blitt innkalt til samtale med nærmeste leder pga sykefravær. Anonymkode: 7b56c...d58 Dette er jo lovpålagt arbeidsgiver fra NAV. Det er for å utrede om det er noe i jobben som gjør deg syk, noe som kan tilrettelegges eller om du er for syk til å jobbe. Et tilsvarende møte skal jo, med mindre legen finner det unødvendig, også gjennomføres ved neste målpunkt i sykemeldingen. En arbeidsgiver som problematiserer legeerklært sykdom er jo uansett ikke en arbeidsgiver du ønsker å jobbe for, er det vel? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Kan du snakke med legen om gradert sykemelding? Anonymkode: cf50c...dd1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært sykemeldt fra jobb i nesten 2 uker, min første dag på jobb etter det. Jeg var sykemeldt pga en underliggende fysisk sykdom som ikke er utredet enda. Henvisning er sendt til spesialist, men ikke fått noe svar enda. Jeg hadde ekstremt høy CRP og det var grunn til sykemelding, har vært mye syk de siste 5 månedene, mange infeksjoner og flere runder med antibiotika. Er på jobb nå og kjenner meg veldig sliten bare etter noen timer. Jeg har en veldig krevende jobb med mye oppfølgingssvar for andre, det er en jobb man egentlig ikke kan være borte fra. Hva gjør jeg nå? Ny sykemelding vil jeg ikke, har allerede blitt innkalt til samtale med nærmeste leder pga sykefravær. Anonymkode: 7b56c...d58 Du har jo ikke noe valg, ts. Eller - du har to valg. 1. jobbe fullt til du går i bakken og blir 100% sykemeldt over lang tid. 2. Gå tilbake til legen og diskutere dere frem til den beste løsning ang din helse og arbeid. Om det nå er gradering eller ei. Det som er viktig er at dersom leder velger å bidra til uhygge dersom du jobber 40% så er det beste å sykemelde seg helt. Det kan du være helt ærlig på både ovenfor leder, lege og nav. Bare si rett ut at sånn er det. Hadde du hatt en oppegående leder ville du kunne arbeide feks 50%. Og, du? Søk nye jobber, da. Som kroniker behøver du en leder som ikke bøller med sykemeldte ansatte. Som person fortjener du det. Så ikke kast bort livet på å arbeide for tullefolk. Anonymkode: 91add...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ærlig tala! Skal du ikkje høyre på kroppen din når den ROPER at den ikkje er frisk? (Kor mange gonger har du ikkje lest artiklar med utsegn som "jeg skulle ønske jeg tok kroppens signaler på alvor", der folk er sjukemeldte i mange år fordi dei kjørte kroppen for hardt og ikkje tok hensyn til den) Anonymkode: ac7b2...e04 Enig med deg,men dette er ikke populært blandt arbeidsgivere. Ingen av disse tingene er enkelt når en er syk og nede..en må kjempe på alle kanter Anonymkode: 7e9da...13f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 Grunnen til at du blir innkalt til samtale er at det er lovpålagt. Arbeidsgiver er pliktig å undersøke om det finnes tiltak hen kan gjøre for å legge tilrette for at du kan jobbe. Det ligger ikke noe negativt bak det. Anonymkode: e4932...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå