AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Jeg har hatt kontakt med en fyr fra Tinder i et halvt års tid som jeg virkelig ønsker å bli bedre kjent med. Har møttes en gang for flere måneder siden på mitt initiativ (han initierte til treff første gangen, men da passet det ikke for meg). Senere har jeg ved flere anledninger forsøkt å initiere til nytt treff, både gjennom hinting, løse forslag og helt konkrete forslag med tid, sted og aktivitet. Han svarer ja, men det er alltid et eller annet som gjør at det "ikke klaffer" og vi kan "se det an". Jeg tolker dette selvfølgelig som en høflig avvisning, men alt annet tilsier at han er interessert. Han responderer på alt av snap og meldinger, tar ofte initiativ til kontakt, småflørter litt, kommer med diverse småhint etc. Han er en rolig og litt beskjeden type og han sagt rett ut at han er dårlig til å tolke hint og ta imot komplimenter. Jeg mistenker han er svært uerfaren når det kommer til damer og derfor er nervøs for å treffes igjen. Jeg har gitt han såpass lang tid fordi jeg selv kan være avvisende selv om jeg egentlig har lyst, nettopp på grunn av nervøsitet. Nå kjenner imidlertid at jeg begynner å få nok og ønsker å avslutte relasjonen for å komme meg videre. Vil riktignok at det skal være en oppløftende, avsluttende melding som kan være med på å gi han et spark bak HVIS det er slik at han skulle være interessert. Noen tips til formulering? Anonymkode: 3cb97...ab3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Det er ikke fordi han er uerfaren. Han er ikke interessert. Å svare på snaps og være på i en virtuell verden handler om behov for bekreftelse og flørt og de driter regelrett i hvem som svarer. Nå er det gjort forskning på menn som chatter med roboter og selv det gir de noe positivt. Det funker aldri å presse eller true noen til å ta seg sammen og vise mer interesse. Da blir det isåfall bare et krampetrekk en kort fase fordi de ikke vil miste den avhengighetsskapende oppmerksomheten og bekreftelsen. De vil ikke plutselig blir genuint interessert og når han ikke har fått ut fingeren på et halvt år så må du innse at han ikke er det. Jeg hadde bare latt kontakten dø ut eller skrevet at jeg har møtt en annen og ønsket han lykke til videre og slettet han. Det fremstår bare desperat å begynne med noe "Jeg føler ikke du er interessert nok i meg" melding når mannen faktisk ikke er interessert nok. Det blir bare ubehagelig for han og deg. Anonymkode: 2c948...5b6 2 3
Gjest AprilRyan Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Jeg ser ikke hvorfor man ikke skal kunne skrive at han ikke virker særlig interessert om det er grunnen til at man avslutter kontakt og ønsker å gi en tilbakemelding før man avslutter kontakt. Men mange er jo så redde for å være litt direkte når det gjelder sånne ting. Man skal liksom ikke vise følelser eller at man ønsket seg noe mer, men det synes jeg er feil. Jeg ville bare skrevet at det har vært hyggelig å ha kontakt og at han virker som en hyggelig fyr, men at det er gått såpass lang tid og at du ikke merker nok interesse fra han. Så kan du ønske han lykke til videre. Eller noe sånt. Jeg tror det vil være bra å være direkte med han siden han er dårlig med hinting.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Ts vil jo ikke avslutte. Hun vil trigge en reaksjon hos han. Jeg har "slitt" med en sånn mann i ett år. Innesluttet, beskjeden og dypt "skadet" av ekser som har behandlet han dårlig og vært utro. Ikke vært i lengre forhold. Om han er redd/beskjeden/uinteressert er vanskelig å virkelig vite. Men ingenting jeg har sagt eller gjort har fått han til å ville mer/bli tryggere eller bli mer interessert. Anonymkode: d0d7b...206 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Å avslutte for å trigge en reaksjon, er en dårlig strategi. Bruk direkte tale, og spør hva som er greia, og så avslutter du som en konsekvens av det. Anonymkode: 7964a...550 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Jeg har på ingen måte tenkt å presse eller true han til å vise mer interesse, men synes det er normal folkeskikk å gi en tilbakemelding på hvorfor en relasjon som har vart i et halvår plutselig opphører fra min side - spesielt når jeg har gitt uttrykk for at jeg er interessert. Hadde jeg vært uinteressert og han ikke tok til seg mine avvisninger og var ufin kunne jeg kanskje vurdert å la kontakten dø ut, men ikke når jeg selv egentlig skulle ønske at relasjonen ble tatt et steg videre. Det er synd om han ikke vil, men ikke verdens undergang. Synes en slik melding fort kan virke passiv-aggressiv dersom jeg skal hale ut av han hva problemet egentlig er og han skal "forklare" sin oppførsel. Hadde egentlig sett for meg å bare informere han om at tålmodigheten min var slutt, men at meldingen fortsatt viste rom for at jeg var mottakelig for et siste forsøk dersom han får ut fingeren. Synes det er vanskelig å formulere, så setter pris på alle tilbakemeldinger. Anonymkode: 3cb97...ab3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Jeg hadde kontakt med en som liknet litt i opptreden. Han viste seg å ha flere på gang samtidig. Da jeg forsto det gadd jeg ikke mer og bare kuttet å svare på oppringinger og meldinger. Like etter at jeg hadde begynt å ghoste ham traff jeg en annen mann, via felles venner og ikke på nett. Det var så full klaff fra første stund at det ble ganske lett for meg å avvise han som var så unnvikende. Jeg sendte ham rett og slett en melding om at det hadde vært hyggelig å bli kjent med ham, at han var en fin fyr, men at jeg var forelsket i en annen. Du kan jo bruke samme unnskyldning selv om du ikke er forelsket i en annen, for han er nesten garantert ikke veldig interessert i deg. SÅ reservert og sjenert er det faktisk ingen normale mennesker med potensiale for normale forhold som er. Anonymkode: c33ee...eee 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Får ikke andre vibber enn røde flagg av TS, og oppfatter at hun ikke ønsker å avslutte relasjonen men å trigge en reaksjon hos han. Hun ønsker dypt å føle seg ønsket, begjært - at han skal jobbe for å kapre henne. Det er på grensen til sosiopatis oppførsel. Anonymkode: c08fc...17a 3
anon01 Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har på ingen måte tenkt å presse eller true han til å vise mer interesse, men synes det er normal folkeskikk å gi en tilbakemelding på hvorfor en relasjon som har vart i et halvår plutselig opphører fra min side - spesielt når jeg har gitt uttrykk for at jeg er interessert. Hadde jeg vært uinteressert og han ikke tok til seg mine avvisninger og var ufin kunne jeg kanskje vurdert å la kontakten dø ut, men ikke når jeg selv egentlig skulle ønske at relasjonen ble tatt et steg videre. Det er synd om han ikke vil, men ikke verdens undergang. Synes en slik melding fort kan virke passiv-aggressiv dersom jeg skal hale ut av han hva problemet egentlig er og han skal "forklare" sin oppførsel. Hadde egentlig sett for meg å bare informere han om at tålmodigheten min var slutt, men at meldingen fortsatt viste rom for at jeg var mottakelig for et siste forsøk dersom han får ut fingeren. Synes det er vanskelig å formulere, så setter pris på alle tilbakemeldinger. Anonymkode: 3cb97...ab3 "Hei. Dette har vært hyggelig, men jeg opplever at du aldri har tid eller ønsker å henge med meg, og derfor tolker jeg det slik at du ikke egentlig ønsker å ha noe dating-forhold til meg. Så tenker at det likegreit er greit å avslutte denne kontakten " Noe alla dette hadde jeg skrevet. 1 1 1
Gjest EmKay Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 "Hei! Jeg ville bare si at jeg har satt stor pris på samtalene våre det siste halvåret. Du virker som en skikkelig fin fyr, og jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med deg ute i den virkelige verden. Men, jeg får litt inntrykk av at du ikke er så interessert i å ta relasjonen videre fra chatting, og om dette stemmer tenker jeg at jeg trekker meg litt tilbake. Hva tenker du?"
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har på ingen måte tenkt å presse eller true han til å vise mer interesse, men synes det er normal folkeskikk å gi en tilbakemelding på hvorfor en relasjon som har vart i et halvår plutselig opphører fra min side - spesielt når jeg har gitt uttrykk for at jeg er interessert. Hadde jeg vært uinteressert og han ikke tok til seg mine avvisninger og var ufin kunne jeg kanskje vurdert å la kontakten dø ut, men ikke når jeg selv egentlig skulle ønske at relasjonen ble tatt et steg videre. Det er synd om han ikke vil, men ikke verdens undergang. Synes en slik melding fort kan virke passiv-aggressiv dersom jeg skal hale ut av han hva problemet egentlig er og han skal "forklare" sin oppførsel. Hadde egentlig sett for meg å bare informere han om at tålmodigheten min var slutt, men at meldingen fortsatt viste rom for at jeg var mottakelig for et siste forsøk dersom han får ut fingeren. Synes det er vanskelig å formulere, så setter pris på alle tilbakemeldinger. Anonymkode: 3cb97...ab3 Hallo, dere har knapt en relasjon. Han har ikke villet møte deg, du er en skikkelse på internett og det har ingen betydning for han om du forsvinner. De to meldingene i innleggene over er ikke bare sutrete, det viser også at du ikke har ryggrad og sparker ballen over til han og dermed gir han sjansen til å juge litt til for å holde på bekreftelsene og oppmerksomheten fra deg. Ingen hadde svart ærlig på en sånn melding "Ja du har rett, jeg er ikke interessert og du skulle tatt hintet for lengst". Sånne som gir en lillefinger når de trenger å få en hånd tilbake de vil fortsette å kaste ut agn og holde deg på gress enda lenger. Ta en beslutning og hold deg til den uten å underkaste deg så mye. "Hei, føler ikke vi kommer noen vei så jeg har mistet interessen/ har begynt å date en annen. Lykke til videre" og slett. Ellers fremstår du som en desperat tåpe Anonymkode: 2c948...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 Bare slutt å svare han og ikke skriv noe selv. Det er et råd fra datingverdenen. Om en mann ikke viser interesse, bare trekk deg stille unna uten ett ord. Ikke gidd å bruke energi på å skrive noe i håp om at han plutselig endrer seg og viser mer interesse. Anonymkode: b8105...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare slutt å svare han og ikke skriv noe selv. Det er et råd fra datingverdenen. Om en mann ikke viser interesse, bare trekk deg stille unna uten ett ord. Ikke gidd å bruke energi på å skrive noe i håp om at han plutselig endrer seg og viser mer interesse. Anonymkode: b8105...2d4 Dette. Ikke legg så mye energi i formulerte beskjeder. Har vært akkurat der du er selv med en mann som aldri fikk ut fingeren. Det eneste sånne meldinger fører til er at du får masse forklaringer der og da, så er det det samme igjen etter kort tid. Trekk deg unna og ikke ta kontakt før han evt skulle gi mer av seg selv. Han er garantert ikke sjenert, men skriver med flere andre, er ikke seriøs og kun holder deg på vent. Anonymkode: 60765...74d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Ikke legg så mye energi i formulerte beskjeder. Har vært akkurat der du er selv med en mann som aldri fikk ut fingeren. Det eneste sånne meldinger fører til er at du får masse forklaringer der og da, så er det det samme igjen etter kort tid. Trekk deg unna og ikke ta kontakt før han evt skulle gi mer av seg selv. Han er garantert ikke sjenert, men skriver med flere andre, er ikke seriøs og kun holder deg på vent. Anonymkode: 60765...74d Helt enig! Anonymkode: d0d7b...206
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Jeg har og troa på å trekke seg unna. Slutt å sende han melding, slutt å ringe. Da, hvis han er interessert i deg, vil han få ut fingeren. Hvis ikke, er han dessverre ikke interessert. Anonymkode: ee2f4...e5e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Senere har jeg ved flere anledninger forsøkt å initiere til nytt treff, både gjennom hinting, løse forslag og helt konkrete forslag med tid, sted og aktivitet. Han svarer ja, men det er alltid et eller annet som gjør at det "ikke klaffer" og vi kan "se det an". Det er han ikke interessert. Hadde vært det samme med en dame som alltid sier det ikke passer hver gang en fyr spør. Ingen interesse der. Anonymkode: 3c168...a89 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 Takk for alle tilbakemeldinger. Det spørs om det bare er jeg som er for godtroende og naiv som ny på datingmarkedet etter mange år i forhold og blir lurt av interessen hans ellers. Jeg vet han er beskjeden og han var tydelig nervøs under det ene møtet vi har hatt og det er det som har holdt motet mitt oppe såpass lenge. Tidligere hadde jeg selv problemer med å ta initiativ selv om jeg var interessert og trengte krystallklare tegn på at den andre var interessert før jeg turte å tenke i de baner. Min forrige partner måtte hvertfall jobbe hardt for å få meg på kroken selv om jeg var interessert. Har tenkt at kanskje han også var en slik. Uansett synd å høre at dette ofte er en gjenganger ettersom jeg har fått et solid og godt inntrykk av han ellers. Får roe ned kontakten litt fra min side og se om det skjer noe. Anonymkode: 3cb97...ab3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for alle tilbakemeldinger. Det spørs om det bare er jeg som er for godtroende og naiv som ny på datingmarkedet etter mange år i forhold og blir lurt av interessen hans ellers. Jeg vet han er beskjeden og han var tydelig nervøs under det ene møtet vi har hatt og det er det som har holdt motet mitt oppe såpass lenge. Tidligere hadde jeg selv problemer med å ta initiativ selv om jeg var interessert og trengte krystallklare tegn på at den andre var interessert før jeg turte å tenke i de baner. Min forrige partner måtte hvertfall jobbe hardt for å få meg på kroken selv om jeg var interessert. Har tenkt at kanskje han også var en slik. Uansett synd å høre at dette ofte er en gjenganger ettersom jeg har fått et solid og godt inntrykk av han ellers. Får roe ned kontakten litt fra min side og se om det skjer noe. Anonymkode: 3cb97...ab3 Hvis det er noen trøst, er jeg i samme situasjon selv. Jeg har tolket han som interessert, men må nok krype til korset og innse at han nok ikke er det likevel. Enten det, eller så holder han seg unna meg til skilsmissen min er 100% gjennomført. (Mannen min og jeg er ikke lenger et par, men vi bor fremdeles under samme tak.) Jeg har bestemt meg for å følge mitt eget råd - holde meg unna en stund. Tar han kontakt, koselig, hvis ikke tolker jeg han som ikke interessert. Ønsker deg lykke til med din. ❤️ Anonymkode: ee2f4...e5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå