GÃ¥ til innhold

Ekser og vennskap funker det🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sammen med en fyr en kort periode. Vi hadde det gøy sammen. Også ble jeg dumpet plutselig en dag. Ble skikkelig lei meg. Jeg har tatt kontakt i ettertid for å beholde litt kontakt,   han og er såret, han likte meg veldig godt og vi var veldig like. Men vi har hverandre på snap og insta. Men han sender aldri nå lengre snapper slutt for 1 måned siden snart. Men jeg vil gjerne bevare vennskapet. Men virker ikke som han vil. Vi har ikke hatt noen krangler i forholdet og jeg føler han ignorerer meg totalt... nå, ikke spurt om hvordan det går med meg osv. jeg spurte han rett ut om hvorfor han hadde vært kald i ettertid og om det var noen grunn til at han bare skal bryte helt kontakten? Vi bor også  nærme hverandre og plutselig sees på butikken eller på byen, grunnet lite tettsted.... og da svarte han: slutt er slutt. Men de som beholder kontakt med ekser i ettertid hører jeg ofte om, de møtes en sjelden gang på byen, ikke at man skal henge sammen, ble dere venner etter flere mnd brudd? . Men evt sende litt fellessnapper og på en måte beholde vennskap... vi hadde vennskap hele veien samt romantiske følelser...helt fantastisk var han og 0 drama mellom osss heller

Anonymkode: 2e04f...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes det fungerer dårlig. Det er over, og da har jeg egentlig ikke behov for å henge rundt med ham/dem. Ofte er det en av partene som har mer følelser, og da er det bare dårlig gjort å skape falske forhåpninger.

Du ser jo nå at han kutter deg mer og mer ut. Han føler for å gå videre, og da skal du respektere det.

Anonymkode: bb6ea...e2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg synes det fungerer dårlig. Det er over, og da har jeg egentlig ikke behov for å henge rundt med ham/dem. Ofte er det en av partene som har mer følelser, og da er det bare dårlig gjort å skape falske forhåpninger.

Du ser jo nå at han kutter deg mer og mer ut. Han føler for å gå videre, og da skal du respektere det.

Ja det kan og være; at han kommer til å savne meg... men vil prøve å glemme meg ved å bryte all kontakt. For å komme videre for å ikke minnet på om hverandre hele tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det kan og være; at han kommer til å savne meg... men vil prøve å glemme meg ved å bryte all kontakt. For å komme videre for å ikke minnet på om hverandre hele tiden.

Hvorfor? Han dumpet deg, om han hadde savnet deg hadde han ikke gjort det slutt. 🙄

Anonymkode: 5b209...ccb

Skrevet

Jeg får et inntrykk av at du er mer engasjert i dette enn ham. Tror det er lurt av deg å prøve å kutte ut tankene på forholdet mest mulig, og prøve å gå videre med livet ditt. Er fullt klar over at det ikke er enkelt, men du har ikke annet valg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? Han dumpet deg, om han hadde savnet deg hadde han ikke gjort det slutt. 🙄

Selvom man dumper. Kan man fortsette savne. Jeg dumpet før noen, men fortsatt savnet de. Han mente det var mangel på kommunikasjon og avslutter med å si: men du er den beste kvinnen jeg har møtt noen gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får et inntrykk av at du er mer engasjert i dette enn ham. Tror det er lurt av deg å prøve å kutte ut tankene på forholdet mest mulig, og prøve å gå videre med livet ditt. Er fullt klar over at det ikke er enkelt, men du har ikke annet valg.

Nei er ikke lett, har han på instagram...sist så han på matbutikken. Så på hverandre og gikk rett forbi

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei er ikke lett, har han på instagram...sist så han på matbutikken. Så på hverandre og gikk rett forbi

Han gjør nok det for ikke å gi deg noen falske forhåpninger.

Jeg har en eks fra lang tid tilbake som ofte tar kontakt. Jeg føler da at jeg må være mye mer "kald" enn jeg kunne tenke meg å være, fordi jeg ikke vil gi ham forhåpninger. Han synes helt sikkert at du er en bra dame, men du er ikke den han vil være sammen med. Da må du bare gå videre.

Skrevet

Nei, det funker ikke og det er en utmerket måte å sabotere fremtidige forhold på også. Med mindre man har barn sammen bør fortid være fortid. 

Anonymkode: 889e9...f63

Skrevet

Det du må spørre deg selv er jo hvorfor du absolutt vil være venn med han.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Selvom man dumper. Kan man fortsette savne. Jeg dumpet før noen, men fortsatt savnet de. Han mente det var mangel på kommunikasjon og avslutter med å si: men du er den beste kvinnen jeg har møtt noen gang.

Men du er den beste kvinnen han noen gang har møtt..

Det er en klisjé folk sier for å ikke såre deg. Det kan også bli sagt " jeg fortjener ikke deg". etc. 

• Liker 2
Skrevet
orkide1 skrev (2 timer siden):

Men du er den beste kvinnen han noen gang har møtt..

Det er en klisjé folk sier for å ikke såre deg. Det kan også bli sagt " jeg fortjener ikke deg". etc. 

Eller det er ikke deg det er noe feil på men meg isj... setning. Nei jeg skjønner ikke hvorfor man har skilt lag for så og skal ha de tilbake like fort etterpå??? Jeg mener ja man vil savne det man hadde men det tror jeg ikke er selve personen men livet med dem. Rutiner og vaner som plutselig må endres på. Mennesker er vanedyr og trenger litt tid på å omstille seg. Ser mange på kg som skriver om ekser de ender opp som de blir hekta på de og fortsetter å ligge med de. Ikke lurt. Og ja effektiv å holde eksen varm å ødelegge for fremtidige forhold. Det er en grunn til man dumper hverandre er det ikke? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet ikke om han savner deg. Dere var sammen en kort periode. 

Han avsluttet med å si at du var den beste kvinnen ...etc, fordi han ikke ønsker å såre deg. 

Han er ikke interessert. Synes du skal respektere det. Han ønsker ikke å være venn med deg. 

Skrevet

Nei, ikke i lengden, opplevde samme som deg, nå er det ingen respons overhodet. Har sluttet å ringe, kanskje en eller et par gng. i året.... 

Pluss at en må tenke på den andre partneren, ville han/hun likt at dere fortsatt holdt kontakten? Virker mistenkelig vet du. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet det er vondt, men du må bare gå videre i livet. Jeg har flere ganger tenkt som deg: at det må være mulig å være venner med eksen. Jeg har prøvd men det går ikke. Jeg har nå brukt 6 år på å komme over og bli ferdig med min eks og fremdeles gjør det vondt, fremdeles drømmer jeg om han, fremdeles kan jeg våkne opp om morgenen forvirret og tenke at han fremdeles er i livet mitt. Men det har han ikke vært på flere år. 

Hadde jeg kunnet gjort alt på nytt igjen så hadde jeg lukket kontakten med en gang. Grått og vært fortvilet, kjent på kjærlighetssorgen og så etterhvert lagt det bak meg og gått videre. Istedet har jeg nå brukt 6 år av livet mitt på å prøve å holde liv i noe som allerede var dødt, jeg har seigpint meg selv og pga denne døde relasjonen har jeg blokkert for andre potensielle forhold og menn. 

Så mitt råd fra meg er: glem han, ha kjærlighetssorg og gråt ordentlig fra deg. Men så må du aldri mer kontakte han..og gå videre 

Anonymkode: a8e8a...6ad

Skrevet

Både og. Jeg har noen ekser hvor vi har en del kontakt i ettertid, hovedsakelig fordi vi har felles venner, eller går ut på samme steder. Jeg synes ikke det er vanskelig så lenge det ikke lengre er romantiske følelser der. Vi finner sjeldent på noe alene, men kan chatte om hverdagslige ting, og be hverandre om hjelp. Ene eksen min kan jeg låne bil hos når jeg skulle flytte større ting, og han har skiftet dekk for meg, jeg var med å hjalp når han skulle flytte og og handlet ting på spesialbutikker som jeg uansett kjørte forbi.

Men har også hatt kontakt med eks, hvor jeg merket at han fortsatt hadde følelser, da trakk jeg meg unna. Har den ene følelser, så fungerer det sjeldent.

Anonymkode: 2ad15...0e5

• Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig fungerer det.

Både jeg og samboeren min er gode venner med ekser. Er sågar selv venn med en av hennes ekser. 

Trenger ikke å være komplisert i det hele tatt. 

Om man sliter med sjalusi og usikkerhet så kan jeg jo se at det kan være vanskelig for noen, men ikke ellers.

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var sammen med en fyr en kort periode. Vi hadde det gøy sammen. Også ble jeg dumpet plutselig en dag. Ble skikkelig lei meg. Jeg har tatt kontakt i ettertid for å beholde litt kontakt,   han og er såret, han likte meg veldig godt og vi var veldig like. Men vi har hverandre på snap og insta. Men han sender aldri nå lengre snapper slutt for 1 måned siden snart. Men jeg vil gjerne bevare vennskapet. Men virker ikke som han vil. Vi har ikke hatt noen krangler i forholdet og jeg føler han ignorerer meg totalt... nå, ikke spurt om hvordan det går med meg osv. jeg spurte han rett ut om hvorfor han hadde vært kald i ettertid og om det var noen grunn til at han bare skal bryte helt kontakten? Vi bor også  nærme hverandre og plutselig sees på butikken eller på byen, grunnet lite tettsted.... og da svarte han: slutt er slutt. Men de som beholder kontakt med ekser i ettertid hører jeg ofte om, de møtes en sjelden gang på byen, ikke at man skal henge sammen, ble dere venner etter flere mnd brudd? . Men evt sende litt fellessnapper og på en måte beholde vennskap... vi hadde vennskap hele veien samt romantiske følelser...helt fantastisk var han og 0 drama mellom osss heller

Virker han interessert i å ha et vennskap med deg? Utifra hva du skriver så virker det ikke som om han er så veldig interessert i det og da er det ikke så mye å gjøre med saken.  

Jeg har prøvd å beholde vennskapet med en eks, men kom frem etter hvert at han ville bare pule. Vi har ikke kontakt mer. Også har jeg en eks som reiser på ferieturer med sin eks og deres nye partnere :) får oppdateringer på Facebook 🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, det fungerer ikke for meg, slutt er slutt

Anonymkode: d9761...be3

Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 14.11.2022 den 16.44):

Både og. Jeg har noen ekser hvor vi har en del kontakt i ettertid, hovedsakelig fordi vi har felles venner, eller går ut på samme steder. Jeg synes ikke det er vanskelig så lenge det ikke lengre er romantiske følelser der. Vi finner sjeldent på noe alene, men kan chatte om hverdagslige ting, og be hverandre om hjelp. Ene eksen min kan jeg låne bil hos når jeg skulle flytte større ting, og han har skiftet dekk for meg, jeg var med å hjalp når han skulle flytte og og handlet ting på spesialbutikker som jeg uansett kjørte forbi.

Men har også hatt kontakt med eks, hvor jeg merket at han fortsatt hadde følelser, da trakk jeg meg unna. Har den ene følelser, så fungerer det sjeldent.

Anonymkode: 2ad15...0e5

Vel for å være ærlig jeg syns dette er tungt. Vi har felles venner....  kollegaer som jeg veit om. Møter de hver dag på butikken, de handler ofte.... så tenker jeg på han. Og jobben er rett ved siden av.. kommer ikke til å glemme han så lett....😪😭

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...