Gå til innhold

"Barnevakt" i forbindelse med dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i dåp i løpet av måneden. Vår baby vil da være 1,5 mnd gammel. Min mor har tilbudt seg å trille tur med babyen under gudstjenesten - egentlig mest for babyens del. Hadde dere takket ja til dette tilbudet? Vet jo ikke hvordan baby vil reagere på den høye orgelmusikken osv selv om hun på generelt grunnlag ikke er lydsensitiv. 

Anonymkode: 420ff...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel for dere å vurdere 🤗 Hvordan babyen er og slikt.

men om hun synes det ikke er noe problem å gå glipp av gudstjenesten hadde jeg ikke takket nei. Er nok fint for babyens del. Synes det ofte er mange som irriterer seg over gråtende babyer i kirken også🙈 til og med i dåp… Seff skal man ikke ta hensyn til dem men du skjønner

Anonymkode: 22e8b...a19

Skrevet

Jeg ville tatt med babyen inn i kirken og heller bed om at mor tar barnet ut hvis det blir hylgråt,  syns det er veldig greit å venne barnet til lyder fra starten :) Har aldri skjermet barnet fra lyder, å har et barn som sover og er rolig gjennom det meste. Vet folk som har vært veldig stresset og skjermet barna fra lyder og ting , de har har barn som ikke sover blant folk, kan ikke sove ute i vogn hvis det er andre i nærheten osv… 

Anonymkode: 0233b...1b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville tatt med babyen inn i kirken og heller bed om at mor tar barnet ut hvis det blir hylgråt,  syns det er veldig greit å venne barnet til lyder fra starten :) Har aldri skjermet barnet fra lyder, å har et barn som sover og er rolig gjennom det meste. Vet folk som har vært veldig stresset og skjermet barna fra lyder og ting , de har har barn som ikke sover blant folk, kan ikke sove ute i vogn hvis det er andre i nærheten osv… 

Anonymkode: 0233b...1b4

Eller har barn som ikke får sove/våkner fort når det er lyder, og derfor unngår det. De som har barn som sover gjennom det meste fra start er gjerne de som skryter av å ha «vent barna til det». Vi prøvde også det, men endte med at det faktisk er viktigere for barnet å få sove enn at vi skal kunne bråke.

Gjør det som føles best for ditt barn. 

Anonymkode: f51c1...268

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...