AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Husker da jeg leste denne artikkelen i avisa. Så ble jeg sykt satt ut. Er rene horror, synd på han brannkonstabelen, må ha hatt det vanskelig😪😭. Skulle fått hjelp tidligere. Så vidt jeg vet så har de ikke psykolog tilgjengelig heller f.eks etter å ha reddet folk fra brann eller ulykker.... mener det bør være tilgjengelig noen man kan prate med på enhver arbeidsplass enten sosionom eller psykologhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jx3BKP/brannkonstabel-og-familien-fryktes-omkommet-en-uvirkelig-situasjon Anonymkode: c4a90...b48
Hannah80 Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Hadde det sammenheng med yrket hans, at han valgte å utslette hele familien sin?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Hadde det sammenheng med yrket hans, at han valgte å utslette hele familien sin? Vet jo ikke... men mener det er langt flere som sliter men ikke oppsøker hjelp:( men de har jo et tøft yrke. Hva jeg ville til poenget er at man tror yrket brannkonstabel gjør deg sterkere psykisk.... og høyere terskel for å gjøre noe galt Anonymkode: c4a90...b48
Hannah80 Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet jo ikke... men mener det er langt flere som sliter men ikke oppsøker hjelp:( men de har jo et tøft yrke. Hva jeg ville til poenget er at man tror yrket brannkonstabel gjør deg sterkere psykisk.... og høyere terskel for å gjøre noe galt Anonymkode: c4a90...b48 Det er mange, mange som har tøffe yrker. Heldigvis så er det ytterst få som ender opp med å skyte kona og barna sine, og for deretter å brenne ned huset. Nei, klarer ikke å føle sympati med denne mannen. Hvis livet er så uholdbart, så kunne han tatt livet av seg selv. Man drar ikke med seg familien sin inn i døden. Forferdelig sak .. 2 1
Portia Catonis Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 (endret) Det er mye fokus på psykisk helse i nødetatene, så det er nok ikke der det ligger. Jeg kjenner til saken fra folk som kjente fyren. Endret 14. november 2022 av Portia Catonis 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Kanskje han ville bli kvitt familien sin? Kanskje hadde han en elskerinne på si og kona ikke ville skilles og han tok livet av dem alle i stedet? Minner meg litt om saken til Chris Watts. En feig rotte som ikke klarte å gå fra kona og barna og valgte å ta livet av dem og seg selv i stedet. Anonymkode: 6a891...01b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje han ville bli kvitt familien sin? Kanskje hadde han en elskerinne på si og kona ikke ville skilles og han tok livet av dem alle i stedet? Minner meg litt om saken til Chris Watts. En feig rotte som ikke klarte å gå fra kona og barna og valgte å ta livet av dem og seg selv i stedet. Anonymkode: 6a891...01b Bare at Watts ikke tok sitt eget liv,mener jeg. Men er nesten det samme som denne saken. Anonymkode: 6a891...01b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Alle i nødetatene har grundige briefinger etter belastende oppdrag og får tilbud om samtaler også med psykolog. Jeg aner ikke bakgrunnen for saken men vær klar over at det fins gærne hatefulle menn som er kapabel til å begå konedrap i alle type yrker uten at det har noe med yrket å gjøre men deres personlighet. Men ja er ingen tvil om at det er belastende å jobbe i nødetatene, mange blir syke og får ptsd men det er uansett ikke grunn til å drepe Anonymkode: 22ddb...798 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Alle i nødetatene har grundige briefinger etter belastende oppdrag og får tilbud om samtaler også med psykolog. Jeg aner ikke bakgrunnen for saken men vær klar over at det fins gærne hatefulle menn som er kapabel til å begå konedrap i alle type yrker uten at det har noe med yrket å gjøre men deres personlighet. Men ja er ingen tvil om at det er belastende å jobbe i nødetatene, mange blir syke og får ptsd men det er uansett ikke grunn til å drepe Anonymkode: 22ddb...798 Det er en sannhet med modifikasjoner at man får grundige briefinger etter belastende oppdrag. Det kommer helt an på situasjonen, og i mange tilfeller så er det en liten snakk med kollegaer etterpå (som maks har tatt et kurs i kollegastøtte). Ofte henger den på at den som føler at hen trenger hjelp skal søke hjelp selv, men nå er det vel kommet endel forskning som viser at folk i krise oppsøker sjeldent hjelp før det nesten er for sent. Det store problemet med å jobbe i nødetatene synes jeg ikke er de klart mest belastende turene, for de er det heldigvis ikke så mange av. Men de som alikevel kommer inn under huden din fordi de treffer deg kanskje på et personlig plan. I tillegg til at du går nesten hele vakten med i litt “alarmberedskap” fordi du bare går å venter på neste tur. Den type stress i løpet av mange år er både ødeleggende og usunt. Anonymkode: d3db0...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå