Gå til innhold

Kjøpt vare på Ebay, ikke mottatt. Får jeg penger tilbake hos Paypal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Hvordan er ordningen hos Paypal egentlig? Kjøpte en vare for 500kr, men den er ennå ikke sendt 7 dager senere, og selger svarer ikke.

Kan Paypal refundere meg? Har jo hele tiden hørt at man bør kjøpe via dem på Ebay.

Anonymkode: 06b38...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare åpne opp sak på Ebay så ordner det seg. 

Skrevet

Ja, men du må nok vente til etter varen egentlig skulle kommet til deg før du får noe tilbake. 

Anonymkode: 53433...f45

• Liker 1
Skrevet

Dette har hendt meg en gang på 200+ kjøp, og tok det med ebay og fikk pengene tilbake. Var en del til bilen. Men hadde jeg lest feedbacken på selgeren først, hadde det ikke blitt kjøpt i første omgang. Mange som ikke hadde fått varene sine. En glipp fra min side i det tilfellet. 

Anonymkode: 169a1...971

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan nesten garantere at dette står på ebay sine nettsider. Eller Paypals.

Anonymkode: 82930...b57

• Liker 1
Skrevet

Ebay har for min del alltid betalt tilbake på en ryddig måte. De har et pakkeforløp med frister for selger å rydde opp i ting så fort du åpner en «dispute». Om selger ikke responderer, betaler de tilbake og selgeren er historie på Ebay. 

Anonymkode: 1c62b...4f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ebay har for min del alltid betalt tilbake på en ryddig måte. De har et pakkeforløp med frister for selger å rydde opp i ting så fort du åpner en «dispute». Om selger ikke responderer, betaler de tilbake og selgeren er historie på Ebay. 

Anonymkode: 1c62b...4f8

Men må jeg vente til etter leveringsfristen var ment og være?

7 dager har gått og pakken har ennå ikke blitt sendt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men må jeg vente til etter leveringsfristen var ment og være?

7 dager har gått og pakken har ennå ikke blitt sendt..

Ja, det må du. Syv dager er ingenting, kan hende pakken blir sendt i løpet av denne uken. Mulig selger samler opp kjøp og sender ting samlet. Det kan også være en hang up i sporingssystemet, ikke alltid det er til å stole på!

Men å opprette sak og få pengene igjen er veldig enkelt altså. Jeg har gjort det flere ganger. Den ene gangen ville selger at jeg skulle vente en eller to uker ekstra siden pakken var sendt, men det var ikke jeg interessert i siden det hastet og jeg måtte kjøpe varen i norsk butikk, som dermed ble mye dyrere.

Anonymkode: 12542...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...