Gå til innhold

"Og jeg er glad jeg har leilighet, så jeg ikke kan ha besøk av barnebarn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under et besøk idag ble det snakk om hvorfor noen ønsker sitte med store hus i voksen alder, til og med gjerne kjøper enda større. En av de som var del av samtalen begrunnet det med at de ønsket å kunne ha barnebarn og familier på besøk over natta.

Svigermor som aldri ønsker ha barna på overnatting ropte ut: "å jeg er glad jeg har leilighet! For da kan jeg ikke ha besøk av de!!"

Vedkommende med stort hus fortsatte: "å nei jeg er så glad for å ha besøk av de".

Samtalen ble brutt med at svigermor gikk på do.

Hadde dere sagt noe på sånt utsagn? Til og med så barna kunne høre det? Jeg valgte å ikke si noe.

Anonymkode: 6cf38...8d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hennes mening. Den må du akseptere

Anonymkode: 41a06...a60

• Liker 25
Skrevet

Hun er sikkert glad i både barn og barnebarn. Jeg kunne sagt noe slikt, men jeg elsker å ha de små på overnatting. Å sitte med et digert hus, som må vaskes og vedlikeholdes, pluss hage,  for å ha bedre plass til dem, det orker jeg ikke. Legg nå ikke mer i det enn det er. Hun er ikke småbarnsmor, og må kunne bo som det passer henne.

Anonymkode: 62684...147

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville tatt en alvorsprat med mannen min etterpå og bedt ham om å sette sin mor på plass. Dette er tydeligvis et menneske uten sosiale antenner.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er sikkert glad i både barn og barnebarn. Jeg kunne sagt noe slikt, men jeg elsker å ha de små på overnatting. Å sitte med et digert hus, som må vaskes og vedlikeholdes, pluss hage,  for å ha bedre plass til dem, det orker jeg ikke. Legg nå ikke mer i det enn det er. Hun er ikke småbarnsmor, og må kunne bo som det passer henne.

Hun har aldri hatt de på overnatting. 

• Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva vil du? Tvinge henne til å endre mening? Bare slapp av, hun kommer til å få det forholdet til barnebarna som hun fortjener

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke alle besteforeldre er de beste besteforeldre.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil du? Tvinge henne til å endre mening? Bare slapp av, hun kommer til å få det forholdet til barnebarna som hun fortjener

Du synes det er greit at en bestemor sier foran barnebarna at hun ikke vil ha besøk av dem? Deg om det.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun ikke orker det da. Folk må slutte å være så såre for alt mulig. Godta at hun ikke vil ha småbarn på overnatting da. Hun føler kanskje hun er ferdig med den delen av livet. Folk er jo forskjellige. Det bør vel også svigermødre få lov å være.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun ikke orker det da. Folk må slutte å være så såre for alt mulig. Godta at hun ikke vil ha småbarn på overnatting da. Hun føler kanskje hun er ferdig med den delen av livet. Folk er jo forskjellige. Det bør vel også svigermødre få lov å være.

Jeg spurte henne ikke om det. Hva vet du om hva jeg godtar? Jeg reagerer likevel PP utsagnet, som ble ropt ut. Ikke vits i å gni det inn. Om man ikke orker, så er det ikke noe å være stolt av og bruke som humor, men noe man synes er kjipt og ikke roper ut.

• Liker 9
Skrevet

Tenker også at den som aldri noensinne har sagt noe, som kom ut litt feil, kan være den som dømmer dama for uttalelsen.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tvillingsjel said:

Du synes det er greit at en bestemor sier foran barnebarna at hun ikke vil ha besøk av dem? Deg om det.

TS kan ikke kontrollere barnas omverden, kan kun lære barna å navigerer best mulig i den

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg - ikke sagt noe.  Det gjør heller ikke noe at barna hører det, tenker jeg.  Sånn er det bare.  Din svigermor har satt noen grenser, og det er hennes rett.  Hun kan være kjempeglad i barnebarna, men hun vil ha kvelden for seg selv. Ikke så vanskelig å respektere, vel?  

De fleste besteforeldre sier det ikke så direkte som din svigermor.  Mange strekker seg lengre enn hva de egentlig ønsker,  for alle andres skyld - voksne barn og barnebarn.  

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Amossa skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde gjort som deg - ikke sagt noe.  Det gjør heller ikke noe at barna hører det, tenker jeg.  Sånn er det bare.  Din svigermor har satt noen grenser, og det er hennes rett.  Hun kan være kjempeglad i barnebarna, men hun vil ha kvelden for seg selv. Ikke så vanskelig å respektere, vel?  

De fleste besteforeldre sier det ikke så direkte som din svigermor.  Mange strekker seg lengre enn hva de egentlig ønsker,  for alle andres skyld - voksne barn og barnebarn.  

Hun har de ikke på besøk overhode.

Vi respekterer det, men synes det er kjipt å måtte si det på den måten foran andre som snakker om det motsatte. Sårt for oss. Handler ikke om å presse noen.

Hun ser de generelt veldig sjeldent.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Slutt å være så hårsår. Kanskje hun ikke orker,skjønner henne godt jeg er ikke i nærheten av å bli bestemor,men når det skjer vil jeg nyte mine siste dager istedenfor å passe barnebarn. Liker egentlig ikke barn kun mine egne🤣🤣🤣

Anonymkode: 15f98...438

• Liker 5
Skrevet

Èn ting er å tenke det. Men noe helt annet å faktisk ytre det. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Under et besøk idag ble det snakk om hvorfor noen ønsker sitte med store hus i voksen alder, til og med gjerne kjøper enda større. En av de som var del av samtalen begrunnet det med at de ønsket å kunne ha barnebarn og familier på besøk over natta.

Svigermor som aldri ønsker ha barna på overnatting ropte ut: "å jeg er glad jeg har leilighet! For da kan jeg ikke ha besøk av de!!"

Vedkommende med stort hus fortsatte: "å nei jeg er så glad for å ha besøk av de".

Samtalen ble brutt med at svigermor gikk på do.

Hadde dere sagt noe på sånt utsagn? Til og med så barna kunne høre det? Jeg valgte å ikke si noe.

Jeg har også en sånn svigermor. Hennes tap. Ingen av mine nå voksne barn har noe kontakt med henne i dag. De har gitt opp. Hun er ikke interessert. 

Anonymkode: 6e13b...912

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har de ikke på besøk overhode.

Vi respekterer det, men synes det er kjipt å måtte si det på den måten foran andre som snakker om det motsatte. Sårt for oss. Handler ikke om å presse noen.

Hun ser de generelt veldig sjeldent.

Dere må justerer forventningene deres.  Aller viktigst er at dere ikke overfører deres egne forventninger til barna.  

Besteforeldre finnes i alle former.  Det må dere godta.  

• Liker 5
Skrevet

Syns det var et veldig rart utsagn av henne.. men at hu ikke ønsker besøk av barnebarn er hennes tap! Og når hu sitter der på sine gamle dager og klager på at ingen besøker henne, så får hu ha det så godt.

Anonymkode: 00afd...322

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Man kan nesten ikke forvente at andre skal hjelpe til med egne barn eller dyr. Heller ta det som en gigantisk bonus om de gjør. Men husk at det ikke er deres valg hva du videre gjør med ditt liv.

Endret av Sisselini
  • Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...