AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #41 Skrevet 15. november 2022 tøydokka skrev (5 timer siden): Synes ikke det var så ille. Han mente vel at hun var litt sånn kjedelig og stille. Ikke opptatt av klær og sminke. Så lenge han ikke sier dette til eleven, foreldrene eller medelever så tenker jeg ikke dette var så spesielt. Har selv tatt ppu og jobbet i videregående, og mellom kollegaer snakker man om elevene på en mer rett frem måte og veier ikke ordene like mye som man gjør i direkte kontakt med elevene. Samme gjelder i min nåværende jobb som sykepleier. Vi snakker om pasientene og kan le litt av de og finne på kallenavn. Fordi man stoler på at kollegaene ikke går videre med det som blir sagt. I alle dager, det der er ikke normalt! Jeg har jobbet som sykepleier i over 20 år, aldri jobbet noe sted vi har ledd og pasientene og gitt dem kallenavn. Helt hårreisende at dere driver på sånn, det er skikkelig uproft. Hadde noen av kollegene mine gitt pasientene kallenavn og ledd av dem så hadde jeg tatt det videre, men det er ikke det som e r tilfellet her. Grå mus er ikke et kallenavn, det er beskrivelse for noen som forsvinner i mengden. Anonymkode: 5431d...852 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #42 Skrevet 15. november 2022 On 11/13/2022 at 11:25 PM, AnonymBruker said: Oioioioioi!! Har aldri hørt noe så sinnsykt, dette kommer til å bli tidenes største skandale, bygda deres kommer til å bli hundset av reportere i flere tiår fremover! I morgen tidlig så setter du deg på tog eller fly til hovedstaden så tidlig som mulig! Dette må du ta med stortingspresidenten, minst! Har du råd så må du fly til Washington DC og varsle presidenten også!! Anonymkode: ec120...3b8 Saken er såpass alvorlig at man også må kontakte de utenomjordiske; går ut fra at de som er interessert i UFO-er vet hvordan dette burde gjøres. "Hallo, hallo. NXHW65992537-AQP kaller fra solsystemet rundt planeten Tellus. Jordisk element kalte elev for gråmus. Send beskjeden videre til Andromeda og andre galakser. Hva er det som holder på å skje med verden ...?" Anonymkode: 1adb6...633 3
Motelvibes Skrevet 15. november 2022 #43 Skrevet 15. november 2022 (endret) tøydokka skrev (6 timer siden): Synes ikke det var så ille. Samme gjelder i min nåværende jobb som sykepleier. Vi snakker om pasientene og kan le litt av de og finne på kallenavn. Fordi man stoler på at kollegaene ikke går videre med det som blir sagt. Dette er en av grunnene til at jeg hater å havne på sykehus. Husk at enkelte pasienter får med seg mye mer enn dere tror, og holdningene man har med seg fra pauserommet, merker noen pasienter. Har selv overværet, sett og hørt den oppførselen du beskriver (som pasient!) og det er et virkelig nedverdigende syn på pasienter. Veldig uprofesjonelt. Endret 15. november 2022 av Motelvibes 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #44 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 23.25): Oioioioioi!! Har aldri hørt noe så sinnsykt, dette kommer til å bli tidenes største skandale, bygda deres kommer til å bli hundset av reportere i flere tiår fremover! I morgen tidlig så setter du deg på tog eller fly til hovedstaden så tidlig som mulig! Dette må du ta med stortingspresidenten, minst! Har du råd så må du fly til Washington DC og varsle presidenten også!! Anonymkode: ec120...3b8 Grå mus er ikke et nøytralt ladet ord om du tror det. Som jeg alltid har sagt om folk som jobber med mennesker, det holder ikke at de er faglige flinke, dersom de er som analfabeter å regne sosialt sett. Gjelder lærere, leger, generelt i helsevesenet, alle som jobber med barn og unge osv. Så det er bare å håpe at slike som deg jobber innerst inn i et lager uten kontakt med kunder eller kollegaer. Anonymkode: 3dd4d...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #45 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Saken er såpass alvorlig at man også må kontakte de utenomjordiske; går ut fra at de som er interessert i UFO-er vet hvordan dette burde gjøres. "Hallo, hallo. NXHW65992537-AQP kaller fra solsystemet rundt planeten Tellus. Jordisk element kalte elev for gråmus. Send beskjeden videre til Andromeda og andre galakser. Hva er det som holder på å skje med verden ...?" Anonymkode: 1adb6...633 Det er litt trist å tenke på at du ikke skjønner at du driter deg loddrett ut. Det er ingen ting morsomt med voksne mennesker som kaller barn negative ting. Det er nærliggende at du er en incel som ikke skjønner hvorfor damer vil ha deg, for mest sannsynlig forstår du ikke selv hvordan du er. Uten innsikt i deg selv så lar du det sikkert gå utover damer og barn. Og nei, jeg er ikke en dame som bruker incel-kortet, jeg er en mann som ser at du sosialt og verdimessig er en klossmajor.. Anonymkode: 41865...da6 4
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. november 2022 #46 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er litt trist å tenke på at du ikke skjønner at du driter deg loddrett ut. Det er ingen ting morsomt med voksne mennesker som kaller barn negative ting. Det er nærliggende at du er en incel som ikke skjønner hvorfor damer vil ha deg, for mest sannsynlig forstår du ikke selv hvordan du er. Uten innsikt i deg selv så lar du det sikkert gå utover damer og barn. Og nei, jeg er ikke en dame som bruker incel-kortet, jeg er en mann som ser at du sosialt og verdimessig er en klossmajor.. Anonymkode: 41865...da6 Nå må du roe deg ned. Grå mus er en nøytral beskrivelse av noen som ikke gjør mye av seg og som forsvinner i mengden. Jeg ser på meg selv som en grå mus.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #47 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er litt trist å tenke på at du ikke skjønner at du driter deg loddrett ut. Det er ingen ting morsomt med voksne mennesker som kaller barn negative ting. Det er nærliggende at du er en incel som ikke skjønner hvorfor damer vil ha deg, for mest sannsynlig forstår du ikke selv hvordan du er. Uten innsikt i deg selv så lar du det sikkert gå utover damer og barn. Og nei, jeg er ikke en dame som bruker incel-kortet, jeg er en mann som ser at du sosialt og verdimessig er en klossmajor.. Anonymkode: 41865...da6 Eneste som driter seg loddrett ut er deg, som kan ta så på vei fordi moen bruker ordet grå mus. Det er jo skadale liksom, husket å si fra til stasministeren, kongen at du ble krenka idag? Anonymkode: 177c7...3af 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #48 Skrevet 15. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (14 minutter siden): Nå må du roe deg ned. Grå mus er en nøytral beskrivelse av noen som ikke gjør mye av seg og som forsvinner i mengden. Jeg ser på meg selv som en grå mus. Det er liksom ikke så veldig interessant hva du, som ikke forstår vanlig folkeskikk måtte mene. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eneste som driter seg loddrett ut er deg, som kan ta så på vei fordi moen bruker ordet grå mus. Det er jo skadale liksom, husket å si fra til stasministeren, kongen at du ble krenka idag? Anonymkode: 177c7...3af Jeg skjønner. Du blir sett på som en sosial kasus, men skjønner ikke hvorfor... Anonymkode: 41865...da6 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #49 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Grå mus er ikke et nøytralt ladet ord om du tror det. Som jeg alltid har sagt om folk som jobber med mennesker, det holder ikke at de er faglige flinke, dersom de er som analfabeter å regne sosialt sett. Gjelder lærere, leger, generelt i helsevesenet, alle som jobber med barn og unge osv. Så det er bare å håpe at slike som deg jobber innerst inn i et lager uten kontakt med kunder eller kollegaer. Anonymkode: 3dd4d...3fd Jeg er klar over at ord og uttrykk endrer betydning av og til, men her må du spørre deg selv om intensjon. Er intensjonen ved å bruke dette uttrykket å komme med en negativ beskrivelse, eller er intensjonen å bruke den gamle beskrivelsen "går i ett med omgivelsene"? "Grå mus" har alltid vært nøytralt i min verden, det var ikke før jeg leste i denne tråden at jeg lærte at det ikke lenger er det. Nå når jeg har lært det kommer jeg sannsynligvis ikke til å bruke det uttrykket lenger, jeg vil jo ikke at det skal misforstås, men det kan jo hende at heller ikke denne læreren visste at betydningen har gått fra å være nøytral til å bli negativ. På samme måte har "potet" alltid vært et positivt ladet begrep i min verden. En potet er nyttig, allsidig, og kan brukes til alt. For noen uker siden leste jeg her inne at det å bli kalt "potet" ikke lenger er positivt, og det forklarer reaksjonen på de som kalte meg dette, da jeg takket for komplimentet. Anonymkode: 515c9...92d 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. november 2022 #50 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er liksom ikke så veldig interessant hva du, som ikke forstår vanlig folkeskikk måtte mene. Jeg skjønner. Du blir sett på som en sosial kasus, men skjønner ikke hvorfor... Anonymkode: 41865...da6 Ja, for det skriker vanlig folkeskikk av det du skriver her. Snakk om å kaste stein i glasshus 🙄
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #51 Skrevet 15. november 2022 Siden du selv er mann, vil det fort kunne slå tilbake på deg hvis det blir en sak av dette. Jeg ville forbigått det i stillhet. Ikke trekk deg selv inn i trøbbel over noe så lite. Anonymkode: cdd50...18a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #52 Skrevet 15. november 2022 Ikke noe å ta på vei over. Det kommer helt an på hvordan læreren sa det. Var det på en spydig og negativ måte, eller var det bare en beskrivelse av en elev som ikke skiller seg så mye ut? Jeg er lærer, og vi er ikke alltid så politisk korrekte hver gang vi snakker om elever under fire øyne. Jeg er ganske ærlig hvis jeg har noe å lufte for en kollega. Anonymkode: feb5a...b55 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #53 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er liksom ikke så veldig interessant hva du, som ikke forstår vanlig folkeskikk måtte mene. Jeg skjønner. Du blir sett på som en sosial kasus, men skjønner ikke hvorfor... Anonymkode: 41865...da6 Sosial kasus = uberegnelig Ganske drøyt å kalle noen sosial kasus fordi de ikke starter rettssak når noen sier ordet grå mus. Du må være ekstremt utfordrende å leve med og vanskelig å forholde seg til, når du ser på alle rundt deg som ubergenelige. Grå mus er ganske uskyldig ting å si. Man skal være ganske psykisk ute av vater for å ta seg nær eller gå til sak fordi noen bruker det ordet. Anonymkode: 177c7...3af 2 1
Hannah80 Skrevet 15. november 2022 #54 Skrevet 15. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (2 timer siden): Nå må du roe deg ned. Grå mus er en nøytral beskrivelse av noen som ikke gjør mye av seg og som forsvinner i mengden. Jeg ser på meg selv som en grå mus. Grå mus er ikke en nøytral beskrivelse. Søk opp definisjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #55 Skrevet 15. november 2022 Motelvibes skrev (11 timer siden): Så alle lærere er egentlig småsadistiske mobbende sosiopater... Ikke rart det er mobbing på skolene. Lærernes holdninger smitter over på elevene. Så utrolig uprofesjonelt. Å gi elevene stygge kallenavn er depersonifisering. Det er MENNESKER dere jobber med. Vel, du får begynne å streife rundt på lærerværelser rundt omkring med båndopptaker og rapportere videre alt som kan tolkes som negativt til myndighetene da 🤷🏻♀️ Anonymkode: 48c82...a97 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. november 2022 #56 Skrevet 15. november 2022 Hannah80 skrev (15 minutter siden): Grå mus er ikke en nøytral beskrivelse. Søk opp definisjonen. Og du vet hva denne lærer la i utrykket uten å ha hørt konteksten? Jeg har aldri hørt noen bruke uttrykk grå mus annet enn om en som ikke gjøre noe ut av seg. Og det er godt mulig at det stemmer på en prikk med denne eleven, det vet vi jo ikke.
Hannah80 Skrevet 15. november 2022 #57 Skrevet 15. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden): Og du vet hva denne lærer la i utrykket uten å ha hørt konteksten? Jeg har aldri hørt noen bruke uttrykk grå mus annet enn om en som ikke gjøre noe ut av seg. Og det er godt mulig at det stemmer på en prikk med denne eleven, det vet vi jo ikke. Folk slenger til stadighet rundt seg med ord og uttrykk som de ikke vet hva betyr. Som hun som var så lei seg og fortalte at hun gråt krokodilletårer 😂 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. november 2022 #58 Skrevet 15. november 2022 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Folk slenger til stadighet rundt seg med ord og uttrykk som de ikke vet hva betyr. Som hun som var så lei seg og fortalte at hun gråt krokodilletårer 😂 Så hvis denne lærer har brukt ett uttrykk han kanskje ikke vet hva betyr eller legger noe annet i enn du gjør, så skal han bli "hengt"?
Hannah80 Skrevet 15. november 2022 #59 Skrevet 15. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden): Så hvis denne lærer har brukt ett uttrykk han kanskje ikke vet hva betyr eller legger noe annet i enn du gjør, så skal han bli "hengt"? Nei selvsagt ikke. Men vi andre som vet at betegnelsen "grå mus" er negativt ladet, så reagerer vi kanskje mer. 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. november 2022 #60 Skrevet 15. november 2022 Hannah80 skrev (10 minutter siden): Nei selvsagt ikke. Men vi andre som vet at betegnelsen "grå mus" er negativt ladet, så reagerer vi kanskje mer. Om noen hadde sagt til meg er jeg er en grå mus hadde jeg svart: "Ja, jeg vet det og lever godt med det". Man må ikke tolke alt i verste mening hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå