Gå til innhold

Gå fra ett lang forhold. Hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på et sted som gjør at han ikke klarer å gjøre meg lykkelig. Det mener begge to. Det er ikke mye som skal til men han klarer ikke å gi meg det.  Så det beste er å gå fra hverandre og håpe vi blir lykkelig en annen plass. Han er ikke interessert i å gå i parterapi. 

Vi har barn og det er fælt. Jeg vet at jeg "fortjener" mer. Men det er vondt og jeg er redd. Både økonomisk og følelsesmessig.  

Er det noen som har vært i samme situasjon og har det gått bra? 

Anonymkode: 11fd8...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet justerer seg og jeg har det mye bedre nå to år etter brudd enn hva jeg hadde i forholdet. Ville vært fullstendig selvutslettende å bruke fler år av livet i et forhold jeg ikke var lykkelig i

Anonymkode: 9fad0...23a

• Liker 1
Skrevet

Det går stor sett alltid bra. Skilsmisser / brudd skjer over alt, hele tiden. Det er en grunn til at det blir brudd, så på den måten kan du si at noe vil bli bedre også..

Anonymkode: 742f4...4a1

Skrevet

Jeg fikk det mye bedre etter bruddet! Men jeg vil alltid ha med meg sorgen over at jeg ikke klarte å beholde kjernefamilien rundt barna mine. 

Anonymkode: 8bd9d...16b

• Hjerte 1
Skrevet

Å gå ifra min første ektemann er definitivt det beste jeg har gjort både for meg og barna. Vi ble bedre venner etterpå.

Anonymkode: c042e...b7d

Skrevet

Godt å høre da😊Kjenner at jeg vil jo sitte i hjemmet mitt,beholde huset for barna og syntes det er så utrolig sårt å ikke klare å få det til å fungere. 

Men vi er jo to om det. Likevel er det så vondt. Selvutslettende vil jeg tro men samtidig er jeg redd for at dette var alt jeg fikk også gikk det ikke. 

Kunne bare ønske han ville lagt inn litt mer innsats så føler jeg det hadde gått. Jeg elsker han så høyt! Men når han ikke klarer det heller så får det vel bli sånn. 

Har det gått greit økonomisk også? Har ikke den beste inntekten. 

Skrevet

Jeg bare lurer. Hva skal til for å gjøre deg lykkelig da? 

Og hva har du i inntekt? Eier du noe? 

Anonymkode: 51d3b...83b

Skrevet

Det har gått bedre en forventet. Inntekten din kan du gjøre noe med? En bijobb. Det gjorde jeg. Livet er herlig etter at jeg flyttet for meg selv. Koser meg gløgg i hjel

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bare lurer. Hva skal til for å gjøre deg lykkelig da? 

Og hva har du i inntekt? Eier du noe? 

Anonymkode: 51d3b...83b

Jeg eier halve huset. Har ca 25k i mnd. Litt mer nærhet. Seksuelt og klemmer. 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

Det har gått bedre en forventet. Inntekten din kan du gjøre noe med? En bijobb. Det gjorde jeg. Livet er herlig etter at jeg flyttet for meg selv. Koser meg gløgg i hjel

Gikk du selv?Godt å høre at du koser deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gikk du selv?Godt å høre at du koser deg

Om du mener det var min idé, så ja. Ville ut. Var helt ferdig med han og det vi hadde. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk det mye bedre etter bruddet! Men jeg vil alltid ha med meg sorgen over at jeg ikke klarte å beholde kjernefamilien rundt barna mine. 

Anonymkode: 8bd9d...16b

Nå hadde ikke vi felles barn, men sorgen kommer alltid til å være der over at vi ikke fikk det til. Nå er selve bruddet ganske ferskt. Samtidig, har levd i samme bolig som x i nesten 1 år siden forholdet tok slutt. Vi eide for mye sammen, tok tid å rydde opp. I dag, kjenner at det var det eneste riktige å gå. Har det allerede bedre. Sover riktignok mye, men vet at det vil gå over etterhvert. Ny bolig, godt isolert, betyr mye for helsen. Kort sagt, måtte gå, har en bedre hverdag. Angrer ikke et sekund. 

Økonomisk, bedre enn noen ganger før. Jeg hadde EK, han ingenting. Han var rettferdig, fikk all EK tilbake før deling. Så i dag, mindre boliglån en noensinne før i mitt liv. Har kjøpt med fornuft, lave boutgifter. 

Endret av Helene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...