Gå til innhold

Dere på rundt 20 år - hvilken alkohol foretrekker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 fadderbarn på 20-21 år, som ønsker jeg alkohol til jul. Hvilken type drikke er populært i den alderen? Før (etter fylte 18) har de alltid fått en søt hvitvinsflaske hver, men tenkte å kjøpe noe annet i år, siden de lovlig kan drikke alt.

Anonymkode: 667c0...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprit 🥹 

Anonymkode: 50e38...585

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sprit 🥹 

Anonymkode: 50e38...585

Takk for tips😊 vanlig vodka da eller?

Skrevet

Captain morgan 😁

Anonymkode: 08dfa...b4d

• Liker 1
Skrevet

Vodka virker inn ja.

Anonymkode: 0194c...cb6

• Liker 1
Skrevet

Smirnoff ice eller breezer. Det eneste som faktisk smaker godt.

• Liker 1
Skrevet

Breezer er godt til mat, sikkert til julemiddag å😄 schåål! 

• Liker 2
Skrevet

Minttu, hot'n'sweet, sambuca, tequila, bacardi

Anonymkode: 7346e...1c9

• Liker 2
Skrevet

Skal du gi bort sprit i julegave til fadderbarna? :sjokk:

Anonymkode: 8e798...a43

• Liker 2
Skrevet

Det lyt no vera ein tanke attom gåva - t.d. at det er tradisjonell norsk brennevin med kulturell verdi. Det tek seg dårleg ut om fadderen oppmodar til rølpefyll. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skal du gi bort sprit i julegave til fadderbarna? :sjokk:

Ja, nå er det jo ikke akkurat snakk om gave på selve dåpsdagen da. 

Nattens rytter skrev (2 minutter siden):

Det lyt no vera ein tanke attom gåva - t.d. at det er tradisjonell norsk brennevin med kulturell verdi. Det tek seg dårleg ut om fadderen oppmodar til rølpefyll. 

Tanken er at de får noe de ønsker seg, og har bruk for. De har drukket alkohol i mange år allerede, så det tenger du ikke å bekymre deg for😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, nå er det jo ikke akkurat snakk om gave på selve dåpsdagen da. 

Tanken er at de får noe de ønsker seg, og har bruk for. De har drukket alkohol i mange år allerede, så det tenger du ikke å bekymre deg for😊

Er det greitt for foreldra? Det er ingen som slit med alkoholisme i familien? Eg tykkjer det hadde vore litt merkunderleg om gutungen skulle pakka opp ei flaske Absolut Vodka under joletreet. 

Skrevet
Nattens rytter skrev (Akkurat nå):

Er det greitt for foreldra? Det er ingen som slit med alkoholisme i familien? Eg tykkjer det hadde vore litt merkunderleg om gutungen skulle pakka opp ei flaske Absolut Vodka under joletreet. 

Ja, gud forby. Noe så harry. 

Skrevet
Nattens rytter skrev (På 14.11.2022 den 0.26):

Du trenger ikke å bekymre deg over dette, for det er ikke din sønn som er blant mine fadderbarn. Det som er litt merkelig, er at du kaller en på 20+ for «gutunge» fortsatt, da det faktisk er snakk om en voksen mann.

• Liker 2
Skrevet
Nattens rytter skrev (På 14.11.2022 den 0.26):

Hjelpes! Hva med å passe på seg og sitt?

Anonymkode: ace72...5a6

Skrevet

Vodka er sikkert det enkleste.

Hvis de liker drinker kan du jo kjøpe en bok med drinkoppskrifter til dem, også. Da kommer de til å trenge flere typer brennevin etterhvert, men da har du jo gavemuligheter i lang tid framover. 

Drinkbok

Enda en drinkbok

Skrevet

Det er da vanlig å gi brennevin i gave? Gjerne noe snaps greier man kanskje ikke har prøvd før. Men vodka er alltid nyttig da man kan bruke det til alt og det er det de fleste liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...