Gå til innhold

Hvordan fungerer ammefri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser man har 1 time ammefri fra jobb, men lurer veldig på hvordan vi skal få dette til. Jeg har 45 min kjøring tur retur til jobb, så da er det 15 min igjen til ammingen. Hvordan løste andre dette? 

Anonymkode: ab3b3...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du medlem av et fagforbund tror jeg du har 2 timer. Arbeidsgiver opplyser nok ikke om dette da dette er informasjon du selv må finne

Anonymkode: 82e3e...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du medlem av et fagforbund tror jeg du har 2 timer. Arbeidsgiver opplyser nok ikke om dette da dette er informasjon du selv må finne

Det er helt an på hvor du jobber. Jeg har bare 1 time, men jobber privat. Mange i det offentlige har 2 timer

Anonymkode: bf39d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Leser man har 1 time ammefri fra jobb, men lurer veldig på hvordan vi skal få dette til. Jeg har 45 min kjøring tur retur til jobb, så da er det 15 min igjen til ammingen. Hvordan løste andre dette? 

Anonymkode: ab3b3...04f

Jeg pumpet på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt an på hvor du jobber. Jeg har bare 1 time, men jobber privat. Mange i det offentlige har 2 timer

Ja det kan stemme. Jobber offentlig selv, så er derfor jeg har plukket dette opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så lang reisevei ville jeg enten tatt det på starten og slutten av dagen eller pumpet på jobb. Du kan dele opp timen din hvis du vil det :) Sjekk også om du har 2 timer, det har jeg (sto i personahåndboken på vår jobb, måtte sjekke det selv)

Jeg har ammefri nå, jeg jobber litt hjemmefra da ammer jeg på midten av dagen. De dagene jeg drar på kontoret har jeg kortere dag på kontoret (og har pumpet littegrann for å slippe melkespreng bare, har ikke orket å styre med hygienen så baby kunne drikke den melken). Er jo litt lettere når man har fleksitid og mulighet for hjemmekontor sikkert. Men du skal få ta ut ammefri når du vil og trenger selv med jobb med faste arbeidstider. 

Anonymkode: 32b19...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta den på slutten/starten av dagen. Du kan også bruke den til å pumpe, og oppbevare melken i kjøleskap/kjølebag, så far kan gi den på flaske dagen etter når du er på jobb. 

Tror nok ikke det er så mange som faktisk drar hjem for å amme midt på dagen.. Det ville bare vært tull for min del, hadde ikke rukket å gå inn døren hjemme før jeg måtte busse tilbake til jobb. 

Jeg ammet før jobb, og var på jobb en time kortere enn vanlig, og ammet når jeg kom hjem. Så tok altså ammefri ved å jobbe en time kortere. Trengte ikke pumpe eller noe ila dagen, begynte i jobb da ungene var 8 mnd begge gangene, og innen da spiste de godt med fast føde og trengte ikke amming midt på dagen. 

Anonymkode: 19ee6...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pumpet to ganger i løpet av arbeidsdagen på jobb, og pappa ga flaske. Om de har vært i nærheten av kontoret har de også kommet opp og så ammer jeg. Andre har brukt det til å ha kortere dag, og ammer før/etter jobb. 

Anonymkode: 9ef7b...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har rett på så mye ammefri man trenger, men bare 1(2) timer lønnet. Du kan fint ta 2 timer mtp reisevei og for å faktisk ha tid til amming. 

Anonymkode: 25d0d...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart lagt det til start eller slutten av dagen. Da slipper man undødvendig mye kjøring og tidssvinn. Å pendle 90 min per dag er heftig.

Anonymkode: 38e54...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...