Gå til innhold

Slankeoperasjon på Stavanger Universitetssykehus

skjermvegg

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal til legen min senere denne uka og diskutere muligheten for gastric sleeve eller gastric bypass. Dette er i Stavanger. 
Er det noen som har erfaringer med dette sykehuset ang denne type operasjon?  Og hvor lang ventetid er det? Så på nett at det er 12-44 uker ventetid, men er usikker om det gjelder henvisningen eller om det gjelder fra legen henviser til man ligger på operasjonsbordet. 

Er redd for operasjoner da jeg aldri har vært innlagt på sykehus for noe som helst, og redd for smerter, kvalme osv. Men håper dette kan hjelpe meg videre og starte er friskt og sunt liv :) 

🙂

Endret av skjermvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett statistikken på hvor mange om går alt opp igjen i vekt etter en slik operasjon ? (Etter ca 5 år). Prøvd Saxenda f.eks? Jeg tenker det er noen år til, så tilbys ikke slike operasjoner lengre. Dårlig langtidseffekt og masse bivirkninger/risiko. Ta et informert hvertfall, om du tenker at operasjon er det rette for deg. 

Anonymkode: cf85c...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Et informert valg

ellers beklager å gi deg info du ikke spurte om! Bare sett så mange som angrer (operert i Stavanger), at jeg likevel ville si deg dette. 

Anonymkode: cf85c...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjermvegg skrev (3 timer siden):

Hei,

jeg skal til legen min senere denne uka og diskutere muligheten for gastric sleeve eller gastric bypass. Dette er i Stavanger. 
Er det noen som har erfaringer med dette sykehuset ang denne type operasjon?  Og hvor lang ventetid er det? Så på nett at det er 12-44 uker ventetid, men er usikker om det gjelder henvisningen eller om det gjelder fra legen henviser til man ligger på operasjonsbordet. 

Er redd for operasjoner da jeg aldri har vært innlagt på sykehus for noe som helst, og redd for smerter, kvalme osv. Men håper dette kan hjelpe meg videre og starte er friskt og sunt liv :) 

🙂

Det siste året har me fått god medisinsk behandling som er fullt på høgde med slankeoperasjon. Semaglutide og tirzepatide kjem om kort tid vera mainstream behandling for sjukeleg overvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både mysimba og saxenda, men fikk en del bivirkninger som gjorde at jeg ikke fungerte i hverdagen, bla ekstrem kvalme og magesmerter. 

Jeg har snakket med en kirurg på privat klinikk (men det er voldsomt dyrt), som anbefalte bypass, siden magesekken kan utvides over tid hvis man velger sleeve.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...