AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 I ettermiddag fikk pus to babyer, det var selvsagt ikke meningen at hun skulle bli drektig, men det ble hun altså. Men hun bryr seg ikke om dem i det hele tatt, har knapt sett på dem siden fødselen. Jeg skal selvsagt se an kvelden og natten, men om hun fremdeles ikke bryr seg om dem i det hele tatt, bør jeg ta dem med meg på jobb, slik at jeg kan mate dem med mordmelkerstatning hver time? Jeg har kjøpt det inn, i tillegg til alt annet som var foreslått ved fødsel. Har noen gode tips å komme med her? Jeg ønsker selvfølgelig at disse to bittesmå skal få leve, hvordan kan jeg hjelpe? Anonymkode: abea8...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Har hun stelt dem? Anonymkode: 728c3...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Prøv å legg ungene inntil henne så de får litt mat. Kanskje hun da vil bry seg om de? Ellers så må du jo fø de opp på flaske. Anonymkode: 62bad...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Hvor befinner ungene seg og hvor er mor? Ligger de i eske med pledd? Føler mor seg trygg der, er de satt et sted mor trives? Anonymkode: fae4e...d91 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Om kattemor avviser ungene vil det beste være om du kan finne en amme, altså noen i området som har en katt med kattunger med plass til to kattunger til. Det er det aller sunneste for kattungene, både når det gjelder fysisk helse og med tanke på å unngå adferdsproblemer. Ring veterinær for å få råd. Kanskje de vet om en amme også. Anonymkode: 3226a...8d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Kittenlady på youtube er gull verdt. Der finner du klipp om alt du trenger å vite hvis kattemor ikke tar over. Det ER veldig vanskelig å ta vare på kattunger (som menneske) så det er viktig å vite hva du driver med. Her står det litt om det: https://www.potesporihjertet.no/single-post/2017/03/30/Oppflasking-av-kattunger Anonymkode: a61c1...856 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Hvor gammel er katten din? Anonymkode: a61c1...856
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Du må gi de mat med en gang og så må du holde de varm. Det er kjempe viktig. Anonymkode: a61c1...856 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Er katten kosete? Om du kan få henne til å legge seg ned og kose mens du klapper henne, og med kattungene inntil henne, så vil de jo naturlig begynne å die, mulig hun blir mer opptatt av dem da. Anonymkode: bb878...18e 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Når jeg legger de inntil henne lar hun de ligge en liten stund. Så ser ut til at de får noe melk fra mammaen. Hun reiser seg og stikker plutselig, og jeg vil bare hjelpe dem. Anonymkode: abea8...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Jeg har gitt begge mat fra plastsprøyte, altså morsmelkerstatning, just in case. Og fortsetter med det utover natten. Men om kattemamma ikke bryr seg mer i morgen tidlig, hva gjør jeg da? Anonymkode: abea8...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gitt begge mat fra plastsprøyte, altså morsmelkerstatning, just in case. Og fortsetter med det utover natten. Men om kattemamma ikke bryr seg mer i morgen tidlig, hva gjør jeg da? Anonymkode: abea8...dd1 Ring veterinær for kvalifisert råd. Vær så snill! Ellers har du fått en del tips allerede, har du prøvd noen av dem?!? Anonymkode: e2767...e51 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Hvorfor har du kjøpt MME til katten din på forhånd..? Høres litt rart ut å gjøre før katten føder.. Anonymkode: 9e6c1...919 1
Tatja Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): I ettermiddag fikk pus to babyer, det var selvsagt ikke meningen at hun skulle bli drektig, men det ble hun altså. Men hun bryr seg ikke om dem i det hele tatt, har knapt sett på dem siden fødselen. Jeg skal selvsagt se an kvelden og natten, men om hun fremdeles ikke bryr seg om dem i det hele tatt, bør jeg ta dem med meg på jobb, slik at jeg kan mate dem med mordmelkerstatning hver time? Jeg har kjøpt det inn, i tillegg til alt annet som var foreslått ved fødsel. Har noen gode tips å komme med her? Jeg ønsker selvfølgelig at disse to bittesmå skal få leve, hvordan kan jeg hjelpe? Anonymkode: abea8...dd1 Mulig mammapus har fått ny løpetid? Min fikk det. Hun matet kattungene akkurat nok til at de klarte seg, men var som regel på farten. Det var fryktelig vanskelig å se de små ligge og rope på mamma'n sin, som bød på 3 dråper melk, og deretter var over alle hauger i timesvis. Jeg holdt utallige prekener til den kåte katta; fortalte for en dårlig mor hun var - og at dette var SKIKKELIG skuffende oppførsel! Truet med å melde henne til mamma-politiet, og all ting! Ingenting hjalp. Måtte til slutt stappe i henne p-piller, som dyrlegen hadde rådet meg til allerede mens hun var gravid. Jeg trodde morsinstinktet var sterkere enn seksualdriften, der tok jeg skammelig feil! Hun ble roligere etter det. Endret 13. november 2022 av Tatja 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor har du kjøpt MME til katten din på forhånd..? Høres litt rart ut å gjøre før katten føder.. Anonymkode: 9e6c1...919 Det er jo kjempe god planlegging. Anonymkode: a61c1...856
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Jeg kjøpte morsmelkerstatning fordi jeg så at det kunne vær nødvendig . jeg hadde også tang, og diverse annet klart just in case. Jeg er sikkert ikke noen optimal kattungemamma, men jeg prøver. Og jeg trenger hjelp til det. Anonymkode: abea8...dd1 1 2
Tatja Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Jeg ville gitt kattemor total ro med ungene, kun hun og dem, noen timer nå. Gi tilgang til mat/drikke og tissekasse, så har hun det hun trenger. Evt kan hun ha vondt, og bør undersøkes av dyrlege. 2 kattunger er lite, kan noen sitte fast? 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Jeg vet ikke om to er lite, det ser ut som kattemor er ferdig. Men babyene Ligger for seg selv, mammaen ligger på stuegulvet og bryr seg lite. Jeg vil selvfølgelig hjelpe henne om jeg kan, men hun virker være helt uinteressert. Og da må jeg hjelpe babyene, når hun ikke bryr seg, kan jeg ta de vekk fra henne? Anonymkode: abea8...dd1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om to er lite, det ser ut som kattemor er ferdig. Men babyene Ligger for seg selv, mammaen ligger på stuegulvet og bryr seg lite. Jeg vil selvfølgelig hjelpe henne om jeg kan, men hun virker være helt uinteressert. Og da må jeg hjelpe babyene, når hun ikke bryr seg, kan jeg ta de vekk fra henne? Anonymkode: abea8...dd1 Ta kontakt med «koratcatpaws» på instagram, hun er oppdretter og hun kjenner mange oppdrettere som jeg dessverre ikke husker navnet på. Kanskje de kan hjelpe. Ellers ville jeg i hvert fall ha ring veterinær imorgen tidlig. Jeg hadde faktisk og meldt meg inn syk på jobb hvis jeg var deg. Anonymkode: a61c1...856 1
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 Hun skulle jo opprinnelig funnet en egen plass til fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå