AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #41 Del Skrevet 19. november 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Testen er enkel. Vil du være med gud i etterlivet så får du være det. Vil du ikke være med gud i etterlivet så slipper du. Så enkelt er det. Hvorfor skulle gud tvinge noen som ikke vil være med gud til å være sammen med gud i all evighet? Den som ikke vil være med gud må få slippe. Folk lider bare om de blir tvunget til å være med gud når de vil slippe. Anonymkode: 66383...8ee Vil du komme på festen min? Jeg lover, den er syyyyykt bra. Beste festen ever. Men du får ikke vite noe om hvordan festen egentlig er. Bare at det er den beste festen noensinne. Og den varer for alltid! Tenk så bra! Men før du sier ja må jeg bare kjøre et 80 år langt eksperiment, der jeg ser alt du gjør og vet alt du tenker, for å se om du er god nok eller kul nok til å få lov til å være med på festen. (Hint: velg den trosretningen der det holder å bare tro at jeg finnes, selv om du aldri har sett meg). Hvis det viser seg at du ikke tilber meg eller er god nok, så får du ikke være med på festen. Da får du istedet evig pinsel. EVIG! Tenk så lenge det er! Mvh gud Anonymkode: 7d033...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #42 Del Skrevet 19. november 2022 Fordi han bare er et (gude-) barn. Eller muligens har rukket å bli en ustabil tenåring nå. Anonymkode: 93509...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 19. november 2022 #43 Del Skrevet 19. november 2022 On 11/13/2022 at 9:41 PM, AnonymBruker said: Jeg driter i det, siden jeg ikke er kristen/muslim/jøde. Men dere som er det, hvordan forklarer dere denne logiske bristen? Hvorfor skapte Gud så utrolig mye som han ikke likte? Anonymkode: d8f15...556 Jeg er ikke kristen, men jeg tror Gud kan sammenlignes med en førstegangs hundeeier som skaffer seg et helt kull med skikkelig krevende valper, og så forventer at de skal oppdra seg selv og blir sjokkert over at de ødelegger ting og ikke oppfører seg pent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #44 Del Skrevet 19. november 2022 Tone83 skrev (14 timer siden): Hvorfor må gud teste menneskene han skapte? Han kunne skapt alle snille slik at de ikke brukte sin fri vilje til onde ting. Hvorfor skal uskyldige lide fordi han har et behov for å teste folk? Hvorfor skal han teste folk når det eneste kriteriet for å komme til himmelen er å tro på jesus? Er dette et spill for han? Folk lider! Ja det kan du si. Har aldri forstått dette paradokset. Hva er vitsen med å gi noen fri vilje for så å straffe dem for å ha fri vilje? Hva forventet han egentlig? Man straffer ikke mennesker for å være mennesker. Anonymkode: 48448...61a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #45 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Testen er enkel. Vil du være med gud i etterlivet så får du være det. Vil du ikke være med gud i etterlivet så slipper du. Så enkelt er det. Hvorfor skulle gud tvinge noen som ikke vil være med gud til å være sammen med gud i all evighet? Den som ikke vil være med gud må få slippe. Folk lider bare om de blir tvunget til å være med gud når de vil slippe. Anonymkode: 66383...8ee Hvor havner folk som ikke vil være med Gud? I helvete? Så han skaper mennesker med fri vilje, dvs velger man gud side er alt vel. Velger man ikke havner man i evig pinsel i helvete. Hadde det ikke vært bedre og ikke skape mennesker i det hele tatt? Så slipper noen å lide. Hvis det finnes en høyere makt så kan jeg ikke forstå at det er simpelt som dette. Adam og Eva brøt en regel, men hvorfor skape disse reglene i utgangspunktet? Man skaper menneske med alt det innebærer, så legger man en felle som man vet de vil faile, for så å straffe menneskeheten i all evighet. Gud høres jo helt psykopatisk ut. Anonymkode: 48448...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #46 Del Skrevet 19. november 2022 Veggdyret skrev (13 minutter siden): Jeg er ikke kristen, men jeg tror Gud kan sammenlignes med en førstegangs hundeeier som skaffer seg et helt kull med skikkelig krevende valper, og så forventer at de skal oppdra seg selv og blir sjokkert over at de ødelegger ting og ikke oppfører seg pent. Nettopp. Anonymkode: 48448...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #47 Del Skrevet 19. november 2022 Macro skrev (18 timer siden): Sorry men hvem faen gjør det? har du lest den en gang.. Det er det faktisk en del som gjør. Jeg leser/studerer bibelen sammen med en gjeng studenter hver søndag, er ikke kristen, men synes det er spennende likevel. I gruppa vår er det flest kristne, i tillegg er det en som er buddhist og en som er muslim pluss noen ateister. Veldig gøy! Anonymkode: acca1...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #48 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 16.01): Vi har fri vilje fordi dette er en test om vi velger å bli god nok til å komme til himmelen eller like verden ting styrt av satan. Dem som voldtar og ikke omvendt seg har feilet testen. Det er ikke meningen at gud skal hindre oss, han veileder oss så tar vi valga selv, vi skal hindre oss selv! Ta ansvar for oss selv og lære selv! Anonymkode: c6bdd...a6f Men hva med de som blir voldtatt? Hvor er deres fri vilje? Hva med at alle mine barne og ungdomsår ble revet bort av de som skulle beskytte meg? Hvor var min fri vilje? Når valgte jeg dette? Og hvordan skal et barn som ikke blir hørt komme seg ut av vold og seksuelt misbruk? Hva med de som blir født inn i krig og elendighet? Og hvorfor ber man når Gud ikke hører? Og ikke kan gjøre noe? Hva er vitsen? Hvis livet har vært et helvette på jorden, hvorfor ønske et evig liv? Hvis gud finnes er han det mest ondskapsfulle vesenet som har eksistert. Normale mennesker evner ikke å se et barn blir voldtatt, drept, torturert, tar livet sitt osv. Men gud? Ikke noe problem......dere har jo fri vilje 🤦 Hadde dette vært et menneske hadde han blitt stempla som den verste psykopaten/sosiopaten som hadde noengang eksistert. Lang verre enn Hitler. Skjønner ikke at folk kan virkelig tro på dette 😔 Anonymkode: 59ea6...be5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #49 Del Skrevet 21. november 2022 Dersom det finnes en gud tror jeg ikke på at han har sinne og vrede, synes det er rart at kristne tror at sin gud har slike 'lave' følelser. Anonymkode: 1ea78...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #50 Del Skrevet 21. november 2022 Ikke rart man blir sint når folk driver og ødelegger skaperverket med både fysiske ødeleggelser og onde tanker og handlinger. Anonymkode: 5a6f6...64c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 22. november 2022 #51 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 8.08): Dersom det finnes en gud tror jeg ikke på at han har sinne og vrede, synes det er rart at kristne tror at sin gud har slike 'lave' følelser. Nå står det jo direkte i Bibelen mange steder at Gud har slike "lave" følelser. Jeg synes det er rart at du synes det er rart at kristne tror på det som står i Bibelen. 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #52 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 23.49): Hvor sier Gud at Han er sint over det han selv skapte? Anonymkode: 5664e...b5d Han fordømte jo alle til helvete, i utgangspunktet. Jeg mener, han skapte Adam og Eva uten kunnskap om rett og galt, og så skapte han djevelen som lokket Adam og Eva til å gjøre noe galt. Men hvordan kan de holdes ansvarlig for å gjøre noe galt når de ikke vet forskjell på rett og galt? Den eneste måten de kunne få kunnskap om rett og galt var ved å gjøre noe galt, som de altså ikke visste var galt. Koko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #53 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 0.00): Adam og eva brøt den eneste synden, gud gidde mennesker fri vilje og ut fra det har mennesker forvrengt og snudd gud skaperverk på hodet fordi satan styrer og manipulerer vår fysiske verden og oss i det spirituelle derfor dømmer gud oss for våres handlinger fordi vi fikk fri vilje til å bestemme godt eller ondt. Dette er en test fordi det første mennesket ville ha det slik. Dette er hans test for å se hvilken side vi velger det er hans vilje. Anonymkode: c6bdd...a6f Hvordan kan noen ha fri vilje hvis de ikke har kunnskap om hva som er rett og galt? Da kan de jo ikke ta begrunnede beslutninger, hvilket betyr at de i praksis ikke har fri vilje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #54 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 16.01): Vi har fri vilje fordi dette er en test om vi velger å bli god nok til å komme til himmelen eller like verden ting styrt av satan. Dem som voldtar og ikke omvendt seg har feilet testen. Det er ikke meningen at gud skal hindre oss, han veileder oss så tar vi valga selv, vi skal hindre oss selv! Ta ansvar for oss selv og lære selv! Anonymkode: c6bdd...a6f Men Jesus tok jo på seg alles synder, så de som voldtar kommer til himmelen uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #55 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 16.13): Han er vår far. Vi kan ikke hindre våre barn til å ta egne valg men vi må veilede dem til å ta riktige valg og lære dem konsekvenser. Slik er gud. Anonymkode: c6bdd...a6f Han er ikke vår far. Han er vår skaper. Det blir som at du lager en robot og programmerer den til å gjøre konkrete ting. Og så straffer du roboten fordi den gjorde som du programmerte den til?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #56 Del Skrevet 22. november 2022 Conal skrev (På 16.11.2022 den 14.37): Det er ikke vanskelig å forstå at Gud har skapt ALT. Gud har altså skapt ondskap. Hvorfor skapte han ondskap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. november 2022 #57 Del Skrevet 22. november 2022 Teardrop skrev (På 19.11.2022 den 15.05): "Hvorfor er Gud så ufattelig sint, når det var han selv som skapte alt han er sint over?" Er du aldri sint på barna dine du eller? Isåfall, point proven! haha Foreldre lager ikke barna sine. De har ikke 100% kontroll over hvordan barna blir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #58 Del Skrevet 22. november 2022 jabx skrev (3 timer siden): Hvordan kan noen ha fri vilje hvis de ikke har kunnskap om hva som er rett og galt? Da kan de jo ikke ta begrunnede beslutninger, hvilket betyr at de i praksis ikke har fri vilje. Erfaringer. Når man erfarer at handlingene skader andre så justerer man seg, normalt sett. Det er jo der tilgivelse finnes. Anonymkode: abd02...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #59 Del Skrevet 23. november 2022 jabx skrev (På 22.11.2022 den 11.13): Han fordømte jo alle til helvete, i utgangspunktet. Jeg mener, han skapte Adam og Eva uten kunnskap om rett og galt, og så skapte han djevelen som lokket Adam og Eva til å gjøre noe galt. Men hvordan kan de holdes ansvarlig for å gjøre noe galt når de ikke vet forskjell på rett og galt? Den eneste måten de kunne få kunnskap om rett og galt var ved å gjøre noe galt, som de altså ikke visste var galt. Koko. Jo di visste rett fra galt. Men fristelsen var for mye. Anonymkode: c6bdd...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 23. november 2022 #60 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jo di visste rett fra galt. Du påstår dette helt uten å begrunne det i noe som helst. Bibelen sier jo helt klart at de jo ikke visste forskjell på godt og ondt fordi de ikke hadde spist av kunnskapens tre ennå, men allikevel så gjentar du altså denne påstanden helt uten begrunnelse. Hva om du prøver å begrunne den også? Sitat Men fristelsen var for mye. Selvsagt var den det. Det hadde jo gud lagt opp til. Endret 23. november 2022 av Capitan Fracassa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå