Gå til innhold

Hvorfor er Gud så ufattelig sint, når det var han selv som skapte alt han er sint over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driter i det, siden jeg ikke er kristen/muslim/jøde.

Men dere som er det, hvordan forklarer dere denne logiske bristen? Hvorfor skapte Gud så utrolig mye som han ikke likte?

1668365894033353.png.e654b914117954192168a5e29fedea5d.png

Anonymkode: d8f15...556

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men dere som er det, hvordan forklarer dere denne logiske bristen? Hvorfor skapte Gud så utrolig mye som han ikke likte?

Hvorfor er så mange som ikke tror på Gud så sinte på ham?

Anonymkode: 2512f...f07

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Gud er sint. Det som står i GT om en sint Gud er det folk trodde var gud dengang, deres gudbilde.

Anonymkode: abd02...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor sier Gud at Han er sint over det han selv skapte?

Anonymkode: 5664e...b5d

Leser dere ikke Bibelen lenger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adam og eva brøt den eneste synden,  gud gidde mennesker fri vilje og ut fra det har mennesker forvrengt og snudd gud skaperverk på hodet fordi satan styrer og manipulerer vår fysiske verden og oss i det spirituelle derfor dømmer gud oss for våres handlinger fordi vi fikk fri vilje til å bestemme godt eller ondt. Dette er en test fordi  det første mennesket ville ha det slik. Dette er hans test for å se hvilken side vi velger det er hans vilje.

Anonymkode: c6bdd...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er ikke sinte på han, for de tror ikke han eksisterer. Vet ikke om de er sinte heller. De bare prøver å utfordre ideen om han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

1668365894033353.png.e654b914117954192168a5e29fedea5d.png

Bare gamere som tenker slik. Gamere er ikke logiske.

Anonymkode: 865c4...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Adam og eva brøt den eneste synden,  gud gidde mennesker fri vilje og ut fra det har mennesker forvrengt og snudd gud skaperverk på hodet fordi satan styrer og manipulerer vår fysiske verden og oss i det spirituelle derfor dømmer gud oss for våres handlinger fordi vi fikk fri vilje til å bestemme godt eller ondt. Dette er en test fordi  det første mennesket ville ha det slik. Dette er hans test for å se hvilken side vi velger det er hans vilje.

Nei, fri vilje er ikke noe du kan bortforklare med. Dersom det hadde fantes en gud som har skapt oss, har han også skapt rammeverket vi opererer i. Han laget oss så vi ikke kan fly. Min frie vilje vil fly. Jeg kan ikke fly. Denne guden har begrenset meg. Men samme guden har valgt å ikke legge inn en sperre som hindrer voksne menn i å voldta babyer. Det var tydeligvis viktigere å hindre meg i å fly. 

Anonymkode: 90222...fa3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner er oppdiktet makkverk for å holde kontroll på menneskemassene. Juks og bedrag. Intet mer.

Det er derfor det ikke er noe fornuft i noen av verkene. Det er en mølje av usammenhengende hullete historier, likt de historiene klassen ble satt til å skrive og dikte ny en ny side hver der alt tok en fullstendig usannsynlig retning.

Anonymkode: af7b9...a24

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, fri vilje er ikke noe du kan bortforklare med. Dersom det hadde fantes en gud som har skapt oss, har han også skapt rammeverket vi opererer i. Han laget oss så vi ikke kan fly. Min frie vilje vil fly. Jeg kan ikke fly. Denne guden har begrenset meg. Men samme guden har valgt å ikke legge inn en sperre som hindrer voksne menn i å voldta babyer. Det var tydeligvis viktigere å hindre meg i å fly. 

Anonymkode: 90222...fa3

Vi har fri vilje fordi dette er en test om vi velger å bli god nok til å komme til himmelen eller like verden ting styrt av satan. Dem som voldtar og ikke omvendt seg har feilet testen. Det er ikke meningen at gud skal hindre oss, han veileder oss så tar vi valga selv, vi skal hindre oss selv! Ta ansvar for oss selv og lære selv!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Alle religioner er oppdiktet makkverk for å holde kontroll på menneskemassene. Juks og bedrag. Intet mer.

Det er derfor det ikke er noe fornuft i noen av verkene. Det er en mølje av usammenhengende hullete historier, likt de historiene klassen ble satt til å skrive og dikte ny en ny side hver der alt tok en fullstendig usannsynlig retning.

Anonymkode: af7b9...a24

Han er vår far. Vi kan ikke hindre våre barn til å ta egne valg men vi må veilede dem til å ta riktige valg og lære dem konsekvenser. Slik er gud.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja vi har vår frie vilje, og jeg har valgt Jesus og Gud, Jeg er frelst og har reddet min sjel og ånd fra evig død. Jeg er så glad for det. Jeg vil leve i all evighet med den allmektige Gud og frelser Jesus Kristus. Gud er ikke sint på menneskene, han elsker oss veldig mye.

Anonymkode: c10c6...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja vi har vår frie vilje, og jeg har valgt Jesus og Gud, Jeg er frelst og har reddet min sjel og ånd fra evig død. Jeg er så glad for det. Jeg vil leve i all evighet med den allmektige Gud og frelser Jesus Kristus. Gud er ikke sint på menneskene, han elsker oss veldig mye.

Anonymkode: c10c6...ce9

Såbrbra, Så lenge du omvender deg hver eneste dag og mener det og leser guds ord og ber om å bli endret så blir du frelst ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke sinne, men en forundring over at andre tror på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har fri vilje fordi dette er en test om vi velger å bli god nok til å komme til himmelen eller like verden ting styrt av satan. Dem som voldtar og ikke omvendt seg har feilet testen. Det er ikke meningen at gud skal hindre oss, han veileder oss så tar vi valga selv, vi skal hindre oss selv! Ta ansvar for oss selv og lære selv!

Må jo humre litt over akkurat det der. Om Gud har gitt meg fri vilje, så har jeg altså fri vilje fordi jeg ikke hadde noe valg🤔😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "høyere makten" som sitter over huet på deg ,er deg selv. Det er ingen andre enn deg selv som passer på deg. Troende mennesker må slutte å være late, passive og egoistiske. Pass på deg selv! 

Anonymkode: 55034...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frie vilje lar meg ikke tro på en gud, men om denne allvitende guden finnes vet han nøyaktig hva som skal til for å overbevise meg om at han finnes. 

Anonymkode: 7d033...346

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...