Gå til innhold

Dør tjukke folk sjeldnere i bilulykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar ting jeg satt og tenkte på idag, og det var at tykke folk må dø sjeldnere i en bilulykke feks? Da de gjerne har mer fett over indre organer som beskytter litt, enn en som feks er radmager eller normal, som ikke har mye beskyttelse over organene.. 

Kom til å tenke på det siden jeg har tatt en fettsuging, og ribbebena mine stikker så mye mer ut, og kjenner de sykt godt hele tiden enn sånn de var før.. blir nesten redd for huden rundt der virker så tynn nå!

ikke meningen å fornærme noen, ønsker bare synspunkter😊

Anonymkode: b6b40...a1c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg har hørt om mennesker med fedme som har overlevd skuddskader som egentlig var dødelig pga kulen gikk inn fettet istedenfor. Men det er naturlig nok uhyre sjelden at det skjer 

Anonymkode: 340f5...31d

• Liker 3
Skrevet

Ja. Dette er hovedårsaken til at jeg er litt tjukk; jeg har valgt å investerte i innebygd airbag. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er ingen fysiker så jeg kommer ikke på de riktige ordene. Men når man er tyngre så vil man samtidig "treffe" mye hardere i en eventuell smell. Så selv om man er bedre polstret, er det noe med energi, vekt og fart også. Vet ikke hva som betyr mest i en kollisjon, det kommer vel an på ulykken.

Anonymkode: 1b0d3...ae8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ingen fysiker så jeg kommer ikke på de riktige ordene. Men når man er tyngre så vil man samtidig "treffe" mye hardere i en eventuell smell. Så selv om man er bedre polstret, er det noe med energi, vekt og fart også. Vet ikke hva som betyr mest i en kollisjon, det kommer vel an på ulykken.

Anonymkode: 1b0d3...ae8

Her vil jeg tro at vekten til bilen er mer avgjørende enn vekten til menneskene i bilen, når det kommer til hvor kraftig kollisjonen er. 

Anonymkode: 174d9...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rar ting jeg satt og tenkte på idag, og det var at tykke folk må dø sjeldnere i en bilulykke feks? Da de gjerne har mer fett over indre organer som beskytter litt, enn en som feks er radmager eller normal, som ikke har mye beskyttelse over organene.. 

Kom til å tenke på det siden jeg har tatt en fettsuging, og ribbebena mine stikker så mye mer ut, og kjenner de sykt godt hele tiden enn sånn de var før.. blir nesten redd for huden rundt der virker så tynn nå!

ikke meningen å fornærme noen, ønsker bare synspunkter😊

Anonymkode: b6b40...a1c

😅😅

Elsker hvordan hjernen din tenker her. For en bisarr problemstilling. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har lurt på det samme 😅 Men, så tenker jeg at siden tykke mennesker tar større plass så er det større sjanse for at de blir truffet/klemt hvis man f.eks. blir påkjørt fra siden og bildøra blir presset inn? Hvis man er tynn så er det liksom mer tomrom mellom kroppen og døra sånn at man kanskje unngår å bli truffet. Det er jo sikkert ikke tilfelle, men det høres så riktig ut i hodet mitt. 

Anonymkode: a64a6...b1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her vil jeg tro at vekten til bilen er mer avgjørende enn vekten til menneskene i bilen, når det kommer til hvor kraftig kollisjonen er. 

Anonymkode: 174d9...4f7

Nei, den kinetiske energien av en kropp på 100 kg er større enn en på 70 kg. Å bli slengt fremover i selen har ingenting med bilen å gjøre. 

Anonymkode: f1264...a98

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...