AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg så en video som påstår at jo høyere IQ en kvinne har, noe sånt som for hver 16 poeng over 100, er det 40% mindre sjanse for at hun vil gifte seg. Og omvendt for menn, jo høyere IQ for dem, jo større sannsynlighet for at de ønsker å gifte seg. Hva tenker dere om det? Nå har jeg ikke selv testet min IQ, så jeg aner ikke hvor jeg ligger, men jeg vet selv at jo flere menn jeg får erfaring med, jo mer innser jeg at jeg har det enklere og bedre alene. Både i forhold til økonomi, lykke og harmoni i livet mitt. Jeg er også ekstremt selvstendig på alle måter og ser ikke behovet for å ha en mann i livet mitt, med alle ulempene det medfører (og nei, jeg har ikke bare møtt dårlige menn, men jeg har helt klart høyere forventninger til hva jeg ønsker ut av en langvarig kjærlighetsrelasjon enn hva disse mennene har hatt). Likevel synes jeg ikke selv jeg har unødvendig høye krav, når mine krav blir at man forplikter seg til en gjensidig respekt (alltid), er trofast, rydder og vasker og bidrar i hjemmet (gjerne på ulike måter, men likestilt), at man setter pris på hverandre i hverdagen og viser det, at man har noenlunde like verdier og mål for fremtiden. At man er rettferdig og fornuftig når det gjelder økonomi og balanse mellom jobb, venner og familieliv. Jeg opplever de fleste menn klarer dette i starten, så glir det sakte men sikkert ut når mannen blir lat og føler seg sikret til noe der man verken føler seg sett, respektert eller elsket slik man ble i starten. Uavhengig av min innsats tilbake. Meninger? Anonymkode: e5ccb...bdc 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Er det egentlig noen i Norge som vet sin egen iq? Det er jo ikke vanlig å teste her. Anonymkode: dbb5c...02e 1
Amossa Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Kjenner ikke til den påstanden. Men i følge mine egne og helt personlige observasjoner (aner ikke min IQ), er det tydelig at menn ofte har mer å hente på å gifte seg enn kvinner har. Er i en alder hvor de fleste av mine venninner er skilt og har voksne barn. Virker som at kjærestene deres ivrer på samboerskap. Det gjør ikke mine single venninner. De vil ha kjæreste, men ikke de sure sokkene hans 9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Du har ikke krav på menn Anonymkode: 6e6c5...b30 2
Rosakatt Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har ikke krav på menn Anonymkode: 6e6c5...b30 Gotta catch'em all 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har ikke krav på menn Anonymkode: 6e6c5...b30 Det tror jeg ikke TS påstår at hun har heller. Hun snakker om hvilke krav, eller kanskje snarere forventninger, hun har til en potensiell partner. Anonymkode: 8f527...bc6 15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke krav på menn Anonymkode: 6e6c5...b30 Ikke kom inn her og begynn med disse incel-holdningene dine. Det er ingen som har sagt et stygt ord om menn her inne, så gi opp. Du klarer ikke å fremprovosere noen dumme meninger av kvinner her. Kom deg tilbake på Reddit. Anonymkode: 8d48b...53b 11
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Høy IQ betyr ikke nødvendigvis høy sosial intelligens. Vil tro at en mann med høy IQ og lite sosial intelligens jobber mye og tjener godt, og har kone som tar seg av hus, barn, og alt det sosiale. En kvinne med høy IQ og lav sosial intelligens vil aldri kunne ha de godene ( med mindre hun er lesbisk) , og da er alternativet å være singel. Har hun begge deler, er det sikkert mer sannsynlig at hun også har partner. Anonymkode: c97c5...54a 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det tror jeg ikke TS påstår at hun har heller. Hun snakker om hvilke krav, eller kanskje snarere forventninger, hun har til en potensiell partner. Anonymkode: 8f527...bc6 Hun mener hun blir valgt bort av menn fordi hun er så smart, det lukter det femcel av på lang vei Anonymkode: 6e6c5...b30 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Jo høyere utdannelse en kvinne har, jo høyere krav vil hun sannsynligvis ha og da synker jo sjansene for at noen vil innfri dem. For menn er det annerledes, vi øker nok ikke kravlista i takt med utdannelsen. Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg en kone med høyere utdannelse av disse årsakene men endte opp med en likevel, dog ikke norsk slik at hun nok er mindre kravstor. Det var i hvert fall intensjonen. Anonymkode: ad09c...806 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg så en video som påstår at jo høyere IQ en kvinne har, noe sånt som for hver 16 poeng over 100, er det 40% mindre sjanse for at hun vil gifte seg. Og omvendt for menn, jo høyere IQ for dem, jo større sannsynlighet for at de ønsker å gifte seg. Hva tenker dere om det? Nå har jeg ikke selv testet min IQ, så jeg aner ikke hvor jeg ligger, men jeg vet selv at jo flere menn jeg får erfaring med, jo mer innser jeg at jeg har det enklere og bedre alene. Både i forhold til økonomi, lykke og harmoni i livet mitt. Jeg er også ekstremt selvstendig på alle måter og ser ikke behovet for å ha en mann i livet mitt, med alle ulempene det medfører (og nei, jeg har ikke bare møtt dårlige menn, men jeg har helt klart høyere forventninger til hva jeg ønsker ut av en langvarig kjærlighetsrelasjon enn hva disse mennene har hatt). Likevel synes jeg ikke selv jeg har unødvendig høye krav, når mine krav blir at man forplikter seg til en gjensidig respekt (alltid), er trofast, rydder og vasker og bidrar i hjemmet (gjerne på ulike måter, men likestilt), at man setter pris på hverandre i hverdagen og viser det, at man har noenlunde like verdier og mål for fremtiden. At man er rettferdig og fornuftig når det gjelder økonomi og balanse mellom jobb, venner og familieliv. Jeg opplever de fleste menn klarer dette i starten, så glir det sakte men sikkert ut når mannen blir lat og føler seg sikret til noe der man verken føler seg sett, respektert eller elsket slik man ble i starten. Uavhengig av min innsats tilbake. Meninger? Anonymkode: e5ccb...bdc Generelt er det litt vanskeligere for veldig selvstendige folk å finne kjærlighet. Du sier ikke noe mer om din personlighet, eller hvilke egenskaper du tror du er ute etter i en partner. Det virker som du har klare forventninger til et samliv og anser dette som minimumskrav. Samtidig tiltrekkes du til og tiltrekker deg menn som har forventninger som ikke stemmer overens med dine. Det er det nok grunner til. Anonymkode: dbb5c...02e
Gjest Neocortex Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Jordan Pedersen og mikilla med en haug av andre har disse videoene ute. Studien er fra målinger på 1930-tallet. Husker ikke eksakt år. Er jo rimelig forskjell på da og nå. Smarte damer som ville opp og fram måtte nok ofre en hel del sammenliknet med dagens kvinner.
herzeleid Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg så en video som påstår at jo høyere IQ en kvinne har, noe sånt som for hver 16 poeng over 100, er det 40% mindre sjanse for at hun vil gifte seg. Og omvendt for menn, jo høyere IQ for dem, jo større sannsynlighet for at de ønsker å gifte seg. Hva tenker dere om det? Anonymkode: e5ccb...bdc Uten at jeg kan gå god for påstanden gir det for så vidt mening at vi ser tilsvarende sammenhenger som med status, der kvinner gjerne vil ha menn på minst samme "nivå" mens menn prioriterer andre faktorer slik at disse kvinnene ofte konkurrerer om en mindre andel menn mot mer attraktive kvinner.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det egentlig noen i Norge som vet sin egen iq? Det er jo ikke vanlig å teste her. Anonymkode: dbb5c...02e Jeg testet. Jeg har 89 🙂 Jeg er mellomleder i et stort statlig selskap. Iq er oppskrytt anyways. Anonymkode: e353e...b81 1
Gjest ChadMcChadson Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg testet. Jeg har 89 🙂 Jeg er mellomleder i et stort statlig selskap. Iq er oppskrytt anyways. Anonymkode: e353e...b81 Jeg er uføretrygdet og har IQ mellom 130-140. I Norge er det nok å bli likt og ha sosiale/emosjonelle ferdigheter. Så vil man alltid klatre oppover og gjøre det bra.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 Den støtter jeg 100%! Skulle likt å vite min egen IQ. Har ihvertfall ingen ønske om å gifte meg og ha felles økonomi. Ønsker å være selvstendig både i kjærlighet og økonomi. Følelser svinger, og jeg kan ikke låve en mann at følelsene mine skal være de samme for alltid. Derfor tror jeg ikke på ekteskap. Men kjærlighet har man nok av, og finner man en man liker mer enn man misliker så kan man vurdere barn også. Når det gjelder menn så virker det logisk at en intelligent mann har ønske om å leve et stabilt familieliv, istedenfor alternativet som typisk er å feste, knulle og ta dop. Det blir fort en sånn impulsiv og usunn livsstil om de ikke har noe stabilitet. Anonymkode: ef380...3c4 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg testet. Jeg har 89 🙂 Jeg er mellomleder i et stort statlig selskap. Iq er oppskrytt anyways. Anonymkode: e353e...b81 Du er sikkert ekstrovert, entusiastisk og «enkel» Anonymkode: ef380...3c4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Iq er oppskrytt anyways. Anonymkode: e353e...b81 Alle som lever har en IQ, så det kan ikke være oppskrytt. Anonymkode: dbb5c...02e
Rosakatt Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Høy IQ betyr ikke nødvendigvis høy sosial intelligens. Vil tro at en mann med høy IQ og lite sosial intelligens jobber mye og tjener godt, og har kone som tar seg av hus, barn, og alt det sosiale. En kvinne med høy IQ og lav sosial intelligens vil aldri kunne ha de godene ( med mindre hun er lesbisk) , og da er alternativet å være singel. Har hun begge deler, er det sikkert mer sannsynlig at hun også har partner. Anonymkode: c97c5...54a Så teorien din er at kvinner tolerer lav sosial intelligens mer enn menn? Eller at vi er tvunget til å være vandt til det? Vil ikke ha noen med lav sosial intelligens, vil jo ha god kommunikasjon og en med forståelse for andre Men kanskje jeg er i mindre tall. Nå har jeg lav IQ da 😅 så hører ikke helt hjemme i denne tråden Endret 14. november 2022 av Rosakatt
Fremmed fugl Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 Neocortex skrev (7 timer siden): Jordan Pedersen og mikilla med en haug av andre har disse videoene ute. Studien er fra målinger på 1930-tallet. Husker ikke eksakt år. Er jo rimelig forskjell på da og nå. Smarte damer som ville opp og fram måtte nok ofre en hel del sammenliknet med dagens kvinner. Svært viktig poeng. På 30-talet så var det gjerne likestilt å bli plassert utenfor arbeidslivet og karriere hvis man giftet seg som kvinne. Slik er det ikke idag. Ellers er det som andre har skrevet, ikke noen generell IQ testing av befolkningen, og er derfor vanskelig å gjøre studier som ser på dette. Men vi kan gjøre enn rimelig antakelse at det er en korrelasjon mellom IQ og utdanning. Hvis vi aksepterer dette så er det tilgjengelig mer data. Har ikke søkt kjempedypt for å svare ut, men fant raskt tal fra USA. Kvinner i USA er i større grad gifte hvis dem har høyere utdanning. Den grupp kvinner med lavest sannsynlighet for å være gifte når dem er i 40 årene er afroamerikanske kvinner uten høyere utdanning. En viktig faktor er at kvinner med høy utdanning ikke kun gifter seg, dem skiller seg i mindre grad. Tror vi at dette kan overføres til norske forhold, så vil jeg tro at kvinner med høy IQ i høyere grad er gift eller i forpliktigende samboerskap i 40 årene, sammenlignet med dem med lav IQ. Men er mye usikkerhet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå