AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Virker sånn på de arbeidsplasser jeg har vært rundt på via vikarbyrå. Masse giddaløse blendahvite folk. Mens de mørkere er fornøyd og står på. Hva er deres inntrykk? Anonymkode: 2ad8d...619 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Nei egentlig ikke. Føler de sniker seg unna og tar den korteste veien ofte. Anonymkode: 7c2b5...abd 6 1
mingus Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Ikke hos oss, der er det bare chill bror, når jeg ber de slutte å sitte med beina på kassa og begynne å jobbe. Giddalause blendahvite folk, veldig så opptatt du er av hudfargen til folk da 😆 2
Portia Catonis Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Hvis du tror hudfarge har noe med saken å gjøre, så er du det man kaller rasist. Men... Det tror jeg du vet allerede, pluss at jeg tror du troller 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 "Stå på" er et ganske diffust begrep. Hjelper ikke å "stå på" når halvparten av det man gjør er feil. Nordmenn jobber smart, ikke hardt. Utlendinger jobber hardt, men ikke smart. Det er forskjellen. Anonymkode: 3c349...21a 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Stå på" er et ganske diffust begrep. Hjelper ikke å "stå på" når halvparten av det man gjør er feil. Nordmenn jobber smart, ikke hardt. Utlendinger jobber hardt, men ikke smart. Det er forskjellen. Anonymkode: 3c349...21a Enig i det, innvandrerne gjør masse feil. Tør ikke spørre fordi de er dårlige i språk. Bare dundrer på. Anonymkode: 2ad8d...619
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei egentlig ikke. Føler de sniker seg unna og tar den korteste veien ofte. Anonymkode: 7c2b5...abd Samme inntrykket som jeg også har. Anonymkode: f98d5...01b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Liker ikke generalisere men får prøve. Her jeg jobber fins det latsabber fra alle land, samt veldig effektive folk fra alle land. Viss jeg skal måtte mene noe så syns jeg de fra asia (feks thailand) er ganske så effektive å flinke, afrikanske land (somalia osv) ganske bedagelige og av og til late. Nordmenn både å. Men tror det egentlig går mer på alder, folk her blir latere og mindre effektive jo eldre kollegaen er. De yngre har mer ståpåvilje og er villig til å gjøre det lille ekstra. Dette er noe som er sjelden å finne i de som har jobbet en del år. Men det er forsåvidt forståelig man blir lei og lager seg vaner/rutiner man ikke vil bryte til slutt. Anonymkode: d22ce...d89
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Liker ikke generalisere men får prøve. Her jeg jobber fins det latsabber fra alle land, samt veldig effektive folk fra alle land. Viss jeg skal måtte mene noe så syns jeg de fra asia (feks thailand) er ganske så effektive å flinke, afrikanske land (somalia osv) ganske bedagelige og av og til late. Nordmenn både å. Men tror det egentlig går mer på alder, folk her blir latere og mindre effektive jo eldre kollegaen er. De yngre har mer ståpåvilje og er villig til å gjøre det lille ekstra. Dette er noe som er sjelden å finne i de som har jobbet en del år. Men det er forsåvidt forståelig man blir lei og lager seg vaner/rutiner man ikke vil bryte til slutt. Anonymkode: d22ce...d89 Bingo! Er afrikaner. Må bare innrømme at endel av oss ikke skjønner poenget med alt stresset. Tida kommer, den går ikke. Livet er her og nå. Asiater, generelt er beinharde og målbevisste folk. På mange måter motsatsen til afrikanere (de fra fjerne Østen). Dette er generelle betraktninger og ikke for å rakke ned på noen. Anonymkode: 0c964...301
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei egentlig ikke. Føler de sniker seg unna og tar den korteste veien ofte. Anonymkode: 7c2b5...abd Enig.. Er sånn her også. Og de slipper unna med det. De spiller kortet at de har opplevd mye og er langt unna familien sin. Så sjefen synes synd på de Anonymkode: 1bfae...4cb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enig.. Er sånn her også. Og de slipper unna med det. De spiller kortet at de har opplevd mye og er langt unna familien sin. Så sjefen synes synd på de Anonymkode: 1bfae...4cb Hva slags jobb er dette? Noe i stat/kommune? Anonymkode: 2ad8d...619
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva slags jobb er dette? Noe i stat/kommune? Anonymkode: 2ad8d...619 Kommune ja Anonymkode: 1bfae...4cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Virker sånn på de arbeidsplasser jeg har vært rundt på via vikarbyrå. Masse giddaløse blendahvite folk. Mens de mørkere er fornøyd og står på. Hva er deres inntrykk? Anonymkode: 2ad8d...619 Ganske motsatt. Jo mørkere de er jo sleipere er de. De får igjennom så mange avtaler som vi andre ikke får. De får styre vaktlister, så masse som tilpasses for de, det får ikke vi. Det står i stillingsbeskrivelse at man må ha egen bil. Har man ikke det så blir man ikke tilbudt jobben. Så kommer en av disse og lyver, men så står de der uten bil. Så faste ansatte må bruke egne biler så disse får brukt firmabil. Det står også at vikarer jobber helger, for å få jobben må du kunne jobbe noen timer annen hver helg. De er med på den, men brått kan de ikke fordi de ikke har barnepike. Så slipper de vist å jobbe annen hver helg. De sier de har så lang erfaring og kan lese godt Norsk. Så gjør de så mange feil og det viser seg at de absolutt ikke kan lese. Selv om vi forklarer nøye og viser ukentlig i flere mnd, så fortsetter de å gjøre feil. Hvem får ta kjeft fra sjefen da? Jo vi, dårlig opplæring får vi beskjed om. De beste utenlandske er fra Polen, Litauen, Ukraina, etc. De mørkeste er sleipe. Anonymkode: f1eba...fdc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 Jeg jobbet på butikk der vi hadde en fra Somalia som medarbeider. Sjefen måtte rett og slett ansette en ekstra person, bare for å dekke over denne ansatte som aldri holdt tidsfrister, bare dukket opp innimellom, og sjefen syntes det var vanskelig å si tydelig fra, tydeligvis, og denne medarbeideren tok ikke hint. Men plutselig hadde han sluttet Det er nok noen kulturer som ikke er så strenge på å holde tidsskjema som vi, og som er slackere i oppgavene de gjør. Ikke fordi de er late, men fordi det er kulturen/vanen deres, i alt de gjør. Anonymkode: eabd6...5f0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bingo! Er afrikaner. Må bare innrømme at endel av oss ikke skjønner poenget med alt stresset. Tida kommer, den går ikke. Livet er her og nå. Asiater, generelt er beinharde og målbevisste folk. På mange måter motsatsen til afrikanere (de fra fjerne Østen). Dette er generelle betraktninger og ikke for å rakke ned på noen. Anonymkode: 0c964...301 Det er akkurat den chille holdningen jeg liker ved afrikanere. Men det er også derfor de passer best i Afrika. I Norge funker det ikke å dasse rundt i store treningsklær og drømme om å bli rapper. Anonymkode: 1c619...609
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 På min arbeidsplassen i omsorgstjenesten, er det en fin blanding av latsabber og unnasluntrere. De mørke i huden sniker seg unna, er late og finner på unnskyldninger for hvorfor de ikke kan gjøre en viss oppgave. Når sjefen er på jobb, later de som, er superflinke og gjør det lille ekstra. Men samme kan sies om mine norske kolleger. De fleste virker rett og slett lite interessert i jobben. Oppgavene der det innebærer litt fysisk aktivitet eller å komme seg ut av komfortsonen, utsettes eller gis til andre ansatte, spesielt til vikarer. Har de en vakt med en bruker som er litt vanskeligere å ha med å gjøre enn andre, så er de plutselig syk og fraværende. 🤢 Anonymkode: 7e6af...88b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Det er akkurat den chille holdningen jeg liker ved afrikanere. Men det er også derfor de passer best i Afrika. I Norge funker det ikke å dasse rundt i store treningsklær og drømme om å bli rapper. Anonymkode: 1c619...609 😅😅😅 Skal du deportere alle norske tenåringskids i samme outfit og med samme drømmer? Er afrikaner, men har alltid fått bra tilbakemeldinger. Vi er individer vi også, vøtt. Anonymkode: 0c964...301
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #18 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobbet på butikk der vi hadde en fra Somalia som medarbeider. Sjefen måtte rett og slett ansette en ekstra person, bare for å dekke over denne ansatte som aldri holdt tidsfrister, bare dukket opp innimellom, og sjefen syntes det var vanskelig å si tydelig fra, tydeligvis, og denne medarbeideren tok ikke hint. Men plutselig hadde han sluttet Det er nok noen kulturer som ikke er så strenge på å holde tidsskjema som vi, og som er slackere i oppgavene de gjør. Ikke fordi de er late, men fordi det er kulturen/vanen deres, i alt de gjør. Anonymkode: eabd6...5f0 Kjenner til dette ja, fra min egen jobb. Somaliere som har et veldig fleksibelt forhold til klokka… Anonymkode: 2ad8d...619
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er akkurat den chille holdningen jeg liker ved afrikanere. Men det er også derfor de passer best i Afrika. I Norge funker det ikke å dasse rundt i store treningsklær og drømme om å bli rapper. Anonymkode: 1c619...609 Skjønner egentlig den slappe holdningen i hjemlandet deres. Hadde heller ikke orket å jobbe når det er 30-40 plussgrader ute. Anonymkode: 2ad8d...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå