AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Beklager lang overskrift. Farge det mørkebrunt eller mørkerødt? Vet jeg kler begge, men bør jeg ta en med rødtoner i hvis jeg velger en mørkebrun? Vil en 6er være nok til å dekke det gule eller ville dere gått for 7? Angrer nå og vil bare ha det mørkt igjen, lyst hår så grusomt ut på meg, gulskjær eller ikke. Anonymkode: 035d8...21a
Avstand Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Du må bruke avfarging om du har farge i det! Å gå direkte på bleking vil bli veldig stygt. Vet ikke om det er noe du får kjøpt eller må til frisøren for. Og skal du farge bleket hår må du ha i pigmentering, ellers risikerer du å bli grønn.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Avstand skrev (6 minutter siden): Du må bruke avfarging om du har farge i det! Å gå direkte på bleking vil bli veldig stygt. Vet ikke om det er noe du får kjøpt eller må til frisøren for. Og skal du farge bleket hår må du ha i pigmentering, ellers risikerer du å bli grønn. Har jo lest alt dette på nett i da så jeg føler meg dum og uvitende ja, skulle gjort det først. Er det noen hårfarger med pigmentering i da, som gjør at det kan unngås å bli grønt? Tenkte å ha det en del mørkere igjen, og hvis det er rødt i kan det vel hjelpe på saken? Anonymkode: 035d8...21a
Avstand Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jo lest alt dette på nett i da så jeg føler meg dum og uvitende ja, skulle gjort det først. Er det noen hårfarger med pigmentering i da, som gjør at det kan unngås å bli grønt? Tenkte å ha det en del mørkere igjen, og hvis det er rødt i kan det vel hjelpe på saken? Anonymkode: 035d8...21a Jeg har farget bleket hår for mange år siden. Siden jeg var lys så tiltrakk håret seg så mye farge at det som egt var lysebrun ble nesten svart på meg, men det lysnet med tiden. Bare så du er obs. Men jeg brukte ikke pigmentering da. Jeg brukte et merke som heter Tinte of Nature (tror jeg). Hvis ikke var det de som heter noe med «mousse».
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Avstand skrev (1 minutt siden): Jeg har farget bleket hår for mange år siden. Siden jeg var lys så tiltrakk håret seg så mye farge at det som egt var lysebrun ble nesten svart på meg, men det lysnet med tiden. Bare så du er obs. Men jeg brukte ikke pigmentering da. Jeg brukte et merke som heter Tinte of Nature (tror jeg). Hvis ikke var det de som heter noe med «mousse». Ok, tusen takk for svar. Jeg får bare la det stå til, grønnskjær er bedre enn det her iallfall! Mannen syns det var sååå fresht, jeg holder på å klikke på han og lurer på om han trenger nye briller! Han må være den eneste som synes gulrotsveis er fint, herregud jeg kan aldri møte opp sånn her på jobb senere i uken. Holdt meg heldigvis for god til å bleke inne ved røttene, det hadde vært krise. Og jeg får bare ta ketchupflaska fatt hvis det blir grønnaktig. Anonymkode: 035d8...21a
Avstand Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Som en annen her skriver ville jeg gått til frisør så slipper du å fucke opp enda mer.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Gå til frisør, seriøst. Du kommer mest sannsynlig til å ende opp der uansett med masse skade. Å gå fra mørkt til lys er en komplisert prosess, særlig over permanent farge! Jeg er vanligvis fan av å gjøre ting selv, men dette har jeg sett nok Brad Mondo videoer til å vite at ikke går bra. Anonymkode: 39fe5...a8a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Får opp han Mondo på facebooken hele tiden, skjønner hva du mener 😆 Takk for tips, men da jeg har erfart dette før, gikk jeg for å prøve selv likevel og kjørte en mahogny i går og en dyprød Scwartzkopf Live i dag, nå ble håret helt nydelig og jeg elsker det! Hadde ikke råd til noen frisørtime nå så det var godt det ordnet seg, og fikk litt ordentlig julestemning på hodet i tillegg 🥰 Anonymkode: 035d8...21a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 GÅ TIL FRISØR!!!!! Anonymkode: 28c7e...544 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Kjør på med lillashampoo/sølvshampoo og så en toner. Anonymkode: bc306...b71
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Sakset fra frisøren min sin Facebook-side 😬 Anonymkode: 5a82a...d49
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): GÅ TIL FRISØR!!!!! Anonymkode: 28c7e...544 Les hele tråden. Ro ned caps lock og utropstegn, du framstår mer hysterisk enn meg da JEG var halloweengresskar. Anonymkode: 035d8...21a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Enig, kom deg til frisøren Anonymkode: 5bbf4...af6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 Folk som velger å bleke håret selv bør i minste grad lære seg basic fargeforståelse. Det er umulig å lysne et sort hår i én omgang fordi bleking bare løfter opptil 6 nivåer. Og selv det er å strekke det. Jo sterkere bleking, jo mer ødelegger du håret. Et mørkt hår har rødlige undertoner, og når du bleker det så vil det bli litt lysere, men rødlig. Et lysebrunt hår (nivå 5-6) har oransje undertoner og vil gi en kunstig kobberfarge når du bleker det. Den eneste naturlige fargen som kan blekes i én omgang er blond. Fra mellomblond (nivå 7). Håret vil bli gulig, men det kan korrigeres med en lillatoning. Det går ikke an å tone et hår som har et mørkere utgangspunkt enn dette. Da må du bleke det i flere omganger og regne med hårtap i prosessen. Om dette ble for komplisert- gå til frisør. Anonymkode: 24aea...31a 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 Bleking tar jeg aldri mere hjemme etter å ha sett en venninde stå med store klumper med hår i hendene. Anonymkode: bce85...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå