Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Man får dersom Aetat mener at du har fått penger som du ikke skulle hatt? Jeg fikk et sjokkbrev om at de mente at jeg hadde fått for mye. Det dreier seg om ca 60 000. Etter en stund ble saken anmeldt og jeg måtte i avhør. Nesten to år senere måtte jeg i nytt avhør og nå ender saken i retten. Har fått advokat og alt. Jeg fikk jo helt sjokk for jeg sa ifra med èn gang at hvis jeg har fått for mye, var jeg villig til å betale tilbake. Jeg har også begynt å betale. Men likevel så anmeldte de det. Nå lurer jeg på hvilken straff jeg kan forvente. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Du kan risikere fengsel for trygdesvindel.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Det vet jeg, men jeg ønsket å høre fra andre hvilken erfaring de har. Det er jo flere faktorer som spiller inn for at en skal få fengsel. Noen får bot, noen blir frikjent osv. Jeg ønsker å høre andres erfaringer om hvordan slike saker pleier å ende.
Gjest Miloine Skrevet 8. desember 2005 #4 Skrevet 8. desember 2005 Hvorfor spør du ikke advokaten din da? desuten så kommer det jo ann på om du visste at du fikk noe du ikke hadde krav på, eller om det er som du sier at du fikk sjokk da du ble informert om det. Bevisbyrden ligger hos de som anmeldte deg. Jeg har ingen erfaring med dette da jeg aldri har hatt noen grunn til å bli utsatt for noe sånt.
Shine21 Skrevet 10. desember 2005 #5 Skrevet 10. desember 2005 åssen har du klart å misforstå noe sånn? fått 60 000 for mye liksom, er jo ikke så lite det. hehe.. har liten tro på at dette kom som et sjokk på deg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå