AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Forsøker å være åpen for ulike mennesker, men enkelte gir meg en så sterk ubehagsfølelse at det kjennes fysisk. Har erfaring fra enkelte skadelige relasjoner fra tidligere, og lurer på om reaksjonen handler om at jeg kjenner igjen noe, eller at jeg har blitt hyperbevisst og stressa... Hvor mye stoler du på magefølelsen? Og sett i ettertid, har du opplevd at følelsen har stemt overens med virkeligheten? Anonymkode: ea2e5...3ad
PM75 Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Jeg har lært meg å stole på magefølelsen min, den har gjentatte ganger vist seg å være rett! 9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Magefølelsen min kan være god, men det gjelder å være obs på om man er innenfor eller utenfor toleransevinduet. Er jeg utenfor toleransevinduet mitt er den ikke verdt en dritt. Anonymkode: 29257...3f5 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Jeg stoler 100% på den. Den har vist seg å ha rett hver gang. Anonymkode: 53f01...214 3
Gjest MuggenKanari Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Magefølelsen min er helt upålitelig så den lytter jeg aldri til. Har angst og den setter seg i magen så magen har en "dårlig følelse" om mangt og mange.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Dess eldre jeg er blitt dess mer stoler jeg på den. Er nå 39 år og i mitt tilfelle vil jeg si den stemmer 95% eller mer. Om det er en person du har møtt som virker ok men du føler det er noe off med den, stol på det...selv om de feks tilbyr seg å hjelpe deg, passe barnet ditt o.l. Om det er en reise, situasjon, jobb som gir samme følelse, stol på den. De gangene jeg ikke har fulgt min egen viser det seg i ettertid at jeg skulle gått for min egen magefølelse og ikke latt meg blende av feks at personen virker ok. Anonymkode: 313af...e8d 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Stoler også mer og mer på magefølelsen jo eldre jeg blir. Kanskje er det et tegn på at jeg blir snevrere, kanskje er det et tegn på klokskap… Anonymkode: 59990...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Jeg har vært dårlig til å stole på magefølelsen, noe som har ført til at jeg har bodd i dårlige hus med gærne husverter, vært sammen med feil fyrer og hatt venner som ikke har vært bra for meg. Målet er å bli flinkere til å stole på den for den ser ut til å stort sett stemme. Anonymkode: 143cc...c11 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Jeg tar den med en klype salt om det ikke dreier seg om mennesker, siden jeg er nevrotiker 😄 Men hører alltid på den når det kommer til mennesker. Det er noe annet. Jeg tenker, lytt til den her. Anonymkode: af3a0...96f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Jeg har lært meg at magefølelsen skal man ikke overse. Den har alltid hatt rett. Anonymkode: 0bc10...f6c
Ulla Ullsokk Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Hver gang jeg har oversett den har det vist seg at jeg burde stolt på den, så jeg hører på den! MEN noen ganger kan man tro at frykt er magefølelse, og det er jo ikke så bra. Med mindre du er synsk, så kan du ikke ha dårlig magefølelse på en flytur, men du kan ha det med folka du skal reise med. For magefølelser er underbevisstheten som plukker opp signaler som vårt bevisste jeg ikke får med seg. Det er ikke magi, men livserfaring. Derfor bør man høre på den. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Jeg har god magefølelse. Dessverre tilgir jeg og aksepterer alt for mye altfor lett. Anonymkode: 86562...2dd
c_buk Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Kommer an på hva det gjelder. På kobb stoler jeg mer på analyser, forskning statistikk osv. Men når det gjelder andre mennesker så stoler jeg absolutt på magefølelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Forsøker å være åpen for ulike mennesker, men enkelte gir meg en så sterk ubehagsfølelse at det kjennes fysisk. Har erfaring fra enkelte skadelige relasjoner fra tidligere, og lurer på om reaksjonen handler om at jeg kjenner igjen noe, eller at jeg har blitt hyperbevisst og stressa... Hvor mye stoler du på magefølelsen? Og sett i ettertid, har du opplevd at følelsen har stemt overens med virkeligheten? Anonymkode: ea2e5...3ad Jeg lytter 100% til min magefølelse, har flere ganger gått rett imot magefølelsen min - og det fikk jeg angre på 😅. Nå opplever jeg, og har hørt - at jeg har en veldig sterk intuisjon. Så jeg stoler på det jeg kjenner på, og lytter til det. Anonymkode: 386f1...69b
Eneri Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 Jeg anser meg selv som ganske rasjonell og gransker sjelden magefølelsen min. Men jeg opplever egentlig også at den er et resultat av livserfaring, så i mitt tilfelle har den fått blitt 49 år og dermed har den mer å fare med. Må understreke at jeg ikke har vonde eller beintøffe erfaringer bak meg som har kunnet bråmodne magefølelsen. Jeg opplever at magefølelsen min er til å stole på. Jeg sto oppi et tilfelle ifjor der jeg fikk skikkelig dårlige vibber når det gjaldt en person. Det var en jeg måtte forholde meg til på daglig basis, uten å ha noe valg. (Jeg følte meg ikke fysisk truet altså). Jeg rasjonaliserte bort magefølelsen og tenkte jeg bare var kritisk pga jeg var så sliten. Skjulte mine bange anelser og ingen andre reagerte på personen i første omgang. Men så viste det seg etter 3-4 måneder at mine bange anelser og magefølelsen min stemte. Ting ble helt krise for mange i lang tid. Situasjonen har løst seg, men mange sitter igjen og lurte på hva som traff dem. Tærende opplevelse, men "antennene mine" funker ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 20.12): Magefølelsen min kan være god, men det gjelder å være obs på om man er innenfor eller utenfor toleransevinduet. Er jeg utenfor toleransevinduet mitt er den ikke verdt en dritt. Anonymkode: 29257...3f5 Ja for da er man vel ikke helt i kontakt med den? For eksempel hvis magen er helt anspent i angst så er det vanskelig å kjenne noe som helst annet Anonymkode: 25dd0...6d9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 MuggenKanari skrev (På 13.11.2022 den 20.16): Magefølelsen min er helt upålitelig så den lytter jeg aldri til. Har angst og den setter seg i magen så magen har en "dårlig følelse" om mangt og mange. Er ikke magefølelsen det følelsene kjennes da? Er du ikke i kontakt med følelsene? Jeg synes også at angst står i veien for andre følelser. Men jeg trenger følelser for å ta riktige valg. Anonymkode: 25dd0...6d9
Gjest MuggenKanari Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke magefølelsen det følelsene kjennes da? Er du ikke i kontakt med følelsene? Jeg synes også at angst står i veien for andre følelser. Men jeg trenger følelser for å ta riktige valg. Anonymkode: 25dd0...6d9 Jeg tar de fleste valg med hodet og fornuften. Trenger ikke å føle så fælt på alt mulig for å vite hva som er best.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Når det gjelder forhold til andre mennesker, stoler jeg på følelsene jeg har overfor dem (i alle fall i privatlivet - i jobbsammenheng må man jo tenke litt annerledes). Jeg blir ikke med en person jeg ikke stoler på hjem, for å si det sånn. Samtidig bør man også være åpen for at "magefølelsen" kan være fordommer, frykt, at man overfører tidligere erfaringer til ny person etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå