AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Samboer sin eks har fra den dagen vi møttes vært vanskelig, jeg var ikke årsak til bruddet da de gikk fra hverandre tre år før jeg traff han. De har tre barn alle over 19 år og den eldste nærmer seg 30. Eksen hans har alltid vært manipulerende og aldri akseptert at han er gått videre til tross for at det var hun som gikk. Hun nekter å gi slipp på hans familie til tross for at jeg er kommet inn i familien og de har ikke noe behov for å være sammen med eksen. Nå har vi fått beskjed av hans eldste barn om at hvis ikke moren (hans eks) får lov å være med i alle familie sammenkomster, så kutter de kontakten med han. Eksen har altså brukt barna for å beholde relasjonen til familien hans ved å spille stakkarslig. Verken samboer eller jeg er interessert i å ha noe som helst med henne å gjøre da hun ikke har gjort annet enn faenskap fra den dagen vi møttes. Så nå står vi her og vårt dilemma er: Skal vi måtte omgås hans eks i alle sammenkomster fremover fordi det er eneste måten han får ha kontakt med ungene, som sagt er voksne. Hn sa også til meg at de aldri har likt meg, jeg spurte hvorfor, hva jeg hadde gjort galt, men det kunne ikke hn svare på. Jeg har alltid tatt de imot med åpne armer og vært hyggelig selv om jeg har merket at de ikke liker meg. Sin far har de allerde mer eller mindre kuttet helt ut allerde, utenom da de vil ha penger, da sender de en melding. Hva skal jeg/vi gjøre? Snakker han med eksen, så kommer de garantert til å kutte han helt ut. Han får ingenting verken til jul eller bursdag og han hører ingenting i dag på farsdagen. Utfra hvordan barnet hans snakket, så var det lett å høre at dette er manipulert ut fra eksen. Dette er så vondt, jeg er dypt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre? Anonymkode: 02118...ffa 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Vet du hva, det blir for enkelt å skylde på at voksne barn i 20-30 års alderen er «manipulert av eksen». Han har vel en selvstendig relasjon til sine egne barn? Mener de at de ikke vil treffe sin far uten at moren er med? Det høres veldig veldig rart ut. Anonymkode: 21f90...ad9 27 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Er det du som har skrevet om dette tidligere? 1. Ønsker din samboers familie å treffe mor til hans barn? Er det de som inviterer henne? 2. Du skal vel egentlig ikke måtte gjøre noenting, dette er mellom din samboer og barna hans. Han burde ikke involvert deg, for det setter deg i en veldig ubehagelig situasjon der du blir en av hovedpersonene uten at du egentlig har noe å si. Anonymkode: deaf0...e31 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Hva slags sammenkomster snakker du om? Anonymkode: 0a6ef...848 3 1
AprilLudgate Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Hva gjør han for å opprettholde kontakt? Og hva mener de med familiesammenkomster? Tenker de dåp til egne barn, eller mener de mor skal inviteres på julaften og at alt skal feires sammen? 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hva, det blir for enkelt å skylde på at voksne barn i 20-30 års alderen er «manipulert av eksen». Han har vel en selvstendig relasjon til sine egne barn? Mener de at de ikke vil treffe sin far uten at moren er med? Det høres veldig veldig rart ut. Anonymkode: 21f90...ad9 De skal ikke treffe han sammen med moren, men de vil ha med moren i alle familiesammenkomster hos hans søsken og foreldre. Da de sist skulle besøke hans foreldre ville de ha med moren. Hans foreldre sa de ønsket at kun barna kom og da truet de også hans foreldre med at hvis ikke moren fikk være med fremover, så ville de kutte ut de også (altså sine besteforeldre). Anonymkode: 02118...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det du som har skrevet om dette tidligere? 1. Ønsker din samboers familie å treffe mor til hans barn? Er det de som inviterer henne? 2. Du skal vel egentlig ikke måtte gjøre noenting, dette er mellom din samboer og barna hans. Han burde ikke involvert deg, for det setter deg i en veldig ubehagelig situasjon der du blir en av hovedpersonene uten at du egentlig har noe å si. Anonymkode: deaf0...e31 Har ikke skrevet om det tidligere, vi fikk høre dette nå i helga. Nei, de inviterer henne ikke, men barna blir invitert og da insisterer de på å ha henne med fremover. Anonymkode: 02118...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke skrevet om det tidligere, vi fikk høre dette nå i helga. Nei, de inviterer henne ikke, men barna blir invitert og da insisterer de på å ha henne med fremover. Anonymkode: 02118...ffa De mener forresten at jeg er skyld i at more ikke får komme. Noe som ikke er sant, verken samboer eller jeg ønsker å ha henne der. Anonymkode: 02118...ffa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Hva dere skal gjøre? Disse "barna" er godt voksne mennesker som tar selvstendige valg, det å true sine besteforeldre og pappa - det er nesten ikke til å tro. Her syntes jeg både besteforeldre og far, skal ta avstand fra disse voksne barna. Far får si at nei vel, da får dere ringe når dere vil ha kontakt igjen. Besteforeldrene også!! Man skal ikke la seg manipulere på denne måten, og det er tydelig at disse voksne barna må kjenne på noen grenser. Som sagt, dette er godt voksne mennesker - sett grenser!! Besteforeldre skal ikke la seg diktere på den måten. Be dem sette ned foten, så får barnebarna kjenne på at "åja, nei de vil faktisk ikke ha mamma der.. nei, men kanskje jeg vil ha kontakt med de uansett - så dum jeg har vært". Ikke godta denne oppførselen. Patetisk! Anonymkode: dad20...ca7 22 4
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Sikkert avsporing dette, men hvorfor i all verden har hun lyst til å være der?? Når hun har tydeligvis forstått at hun ikke er velkommen, siden hun må få barna sine til å true alle til å la henne komme?? Hun høres helt syk ut, og har påvirket barna sine til å tro at dette ikke er helt syk oppførsel?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva dere skal gjøre? Disse "barna" er godt voksne mennesker som tar selvstendige valg, det å true sine besteforeldre og pappa - det er nesten ikke til å tro. Her syntes jeg både besteforeldre og far, skal ta avstand fra disse voksne barna. Far får si at nei vel, da får dere ringe når dere vil ha kontakt igjen. Besteforeldrene også!! Man skal ikke la seg manipulere på denne måten, og det er tydelig at disse voksne barna må kjenne på noen grenser. Som sagt, dette er godt voksne mennesker - sett grenser!! Besteforeldre skal ikke la seg diktere på den måten. Be dem sette ned foten, så får barnebarna kjenne på at "åja, nei de vil faktisk ikke ha mamma der.. nei, men kanskje jeg vil ha kontakt med de uansett - så dum jeg har vært". Ikke godta denne oppførselen. Patetisk! Anonymkode: dad20...ca7 Det er forferdelig trist hele saken, og jeg er bare så lei meg. Jeg ønsker ikke å ødelegge et forhold som i utgangspunktet var skjørt. Har tenkt å snakke med en samlivsterapeut alene for dette river meg i fillebiter. Vi ønsker å leve sammen og elsker hverandre, men vet ikke om jeg kan det lenger…. Anonymkode: 02118...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Er ju bare tull. Den som inviterer bestemmer hvem som skal komme. Det er voksne unger å er de ikke voksen nok til stå emot mor så får de bare ha det så godt. Anonymkode: 7fc0e...3d7 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er forferdelig trist hele saken, og jeg er bare så lei meg. Jeg ønsker ikke å ødelegge et forhold som i utgangspunktet var skjørt. Har tenkt å snakke med en samlivsterapeut alene for dette river meg i fillebiter. Vi ønsker å leve sammen og elsker hverandre, men vet ikke om jeg kan det lenger…. Anonymkode: 02118...ffa Gro noen baller og drit i dem. Anonymkode: b405c...862 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 kruspersilletaco skrev (2 minutter siden): Sikkert avsporing dette, men hvorfor i all verden har hun lyst til å være der?? Når hun har tydeligvis forstått at hun ikke er velkommen, siden hun må få barna sine til å true alle til å la henne komme?? Hun høres helt syk ut, og har påvirket barna sine til å tro at dette ikke er helt syk oppførsel? Hun er en manipulator av rang og i hennes hode så er hun velkommen uansett. Hun er god til å stakkarsliggjøre seg selv. Det er i flere sammenhenger jeg har hørt hun snakker om stakkars mamma som har så stort hus å holde styr på alene, hun må bytte dekk på bilen alene osv. Anonymkode: 02118...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ju bare tull. Den som inviterer bestemmer hvem som skal komme. Det er voksne unger å er de ikke voksen nok til stå emot mor så får de bare ha det så godt. Anonymkode: 7fc0e...3d7 Er barna invitert, så er tydeligvis hun også invitert i hennes og barnas hode. Anonymkode: 02118...ffa
Ulven Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Man skal prøve å gjøre det man kan for å bevare familiefreden, men ikke til enhver pris. Disse barna er voksne og skal dermed behandles deretter. Det vil si at man ikke skal godta urimelig krav og meninger. Så her mener jeg at dere kan ta en siste prat med disse voksne barna om at en evnt kutting av kontakt blir et valg de får ta og også ta konsekvensene av. Men at dere står fast ved at det ikke er naturlig at deres mor skal være med på alle familiesammenkomster, spesielt ikke når heller ikke barnas besteforeldre ønsker henne der. 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Hva sier svigers? Anonymkode: 97583...222
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sier svigers? Anonymkode: 97583...222 De er helt fortvilet over dette, de er jo redd for å miste barnebarna, men samtidig ønsker de ikke å ha henne der da de kjenner til hennes oppførsel. Jeg har et kjempegodt forhold, jeg er veldig glad i de og de er veldig glad i meg heldigvis. De kaller meg for svigerdatter. De er nydelige mennesker. Anonymkode: 02118...ffa 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Ulven skrev (7 minutter siden): Man skal prøve å gjøre det man kan for å bevare familiefreden, men ikke til enhver pris. Disse barna er voksne og skal dermed behandles deretter. Det vil si at man ikke skal godta urimelig krav og meninger. Så her mener jeg at dere kan ta en siste prat med disse voksne barna om at en evnt kutting av kontakt blir et valg de får ta og også ta konsekvensene av. Men at dere står fast ved at det ikke er naturlig at deres mor skal være med på alle familiesammenkomster, spesielt ikke når heller ikke barnas besteforeldre ønsker henne der. Ja, men det er så trist og jeg syntes det er så vondt at de mener jeg er skyld i alt dette. Det stemmer overhodet ikke og det kjennes så urettferdig. Anonymkode: 02118...ffa 2 1
Mooza Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 Det kan jo være mer her enn du har fått med deg TS. Relasjonen til far er det han som er ansvarlig for, og har han latt mor manipulere og gitt henne rom til å gjøre det, så er det faktisk hans ansvar. Ofte trekker menn seg ut av hverdagen, og er helgepappa, prioriterer seg selv og ny kjæreste. Det kan jo være DET barna er forbanna på han for. Han har gjerne ikke stilt opp for dem. Jeg vil tro at voksne barn har en selvstendig grunn til å ikke ville ha kontakt med sin far. Det er altfor enkelt å skylde på mor her.. At de likevel vil ha henne med i familieselskap på hans side er jo rart. Men jeg vet ikke hvordan relasjonene i den familien er? Hvor nær hun er de andre i familien? Det høres ut som hun synes det er naturlig at hun får komme. Her hadde jeg ligget veldig lavt. Far må ordne opp med ungene sine, hvis det lar seg gjøre. Det er hovedproblemet her, relasjonen mellom dem. Ikke om eksen kommer i ett eller annet famlieselskap. Disse voksne barna vil nok etterhvert skjønne noe mer, hvis de er manipiulert av sin mor. Far bør bruke familieselskap til å være der med dem, og du ....vel, dette handler vel ikke så mye om deg. Du får dra på besøk til familie med han senere og drikke kaffe. Det høres ikke ut som et familieselskap som uansett ville blitt så hyggelig for deg. La familien rydde opp i dette, gi dem rom til det- og hold deg i bakgrunnen. Gi eventuelt mannen din beskjed om at han faktisk må ta et reelt blikk på seg selv og sin rolle i det hele. For han er garantert ikke uskyldig i at ungene er sure på han. Ungene forsvarer ofte sine foreldre inntil det absurde. 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå