Gå til innhold

Hvor ofte bytte skolesekk-og hvilken str

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lange jente i 5.kl fikk nybsekk i 3.klasse. Da var 1.klasse sekken alt for liten, og den gnagde.  Hun har siden skolestart i høst sagt at sekken gnager på skuldrene, og jeg opplever sekken som veldig trang når hun skal ha med seg 3 arbeidsbøker, 1-2 lærebøker,  1 læringsbrettet,  penal, matpakke og drikke i sekken.

Hun fikk en Beckmann 26 l (3.-7.kl) da hun begynte I 3.kl. vi prøvde en str større, den var for stor. 

Blir helt svett av dette sekk greiene. Hvor ofte skal de skiftes? Sekken må være komfortabel å ha på, den må ha nok plass til å rommet det hun trenger å ha med, neste str er 30-35 l(student/voksen). 

Hun bruker skolebuss hver dag nå,men sykler 30 min hver vei i sommerhalvåret .

Tenker at om hun skal bytte sekk nå , bør den holde lenger enn 2 år.....neste str er fra 164 cm, hun er drøyt 153 cm nå. 

Hva har andre forldre gjort? Tips til hvordan vi kan løse der? 

P.s vet det finnes mange andre produsenter enn Beckmann,  ønskesekken produseres av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lange 14-åring på 1.85 er på sekk nummer 3 nå. To på barneskolen og en på ungdomsskolen. Null stress det. 

Anonymkode: dd84b...00a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min lange 14-åring på 1.85 er på sekk nummer 3 nå. To på barneskolen og en på ungdomsskolen. Null stress det. 

En ny nå vil bli nr 3 på barneskolen...

Skrevet
Mozart73 skrev (3 minutter siden):

En ny nå vil bli nr 3 på barneskolen...

Jeg tror du overtenker at sekken må ha den perfekte størrelsen. Sekker kan justeres og tilpasses. Det burde ikke være nødvendig med så mange ulike sekker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du overtenker at sekken må ha den perfekte størrelsen. Sekker kan justeres og tilpasses. Det burde ikke være nødvendig med så mange ulike sekker. 

Har tenkt sånn ved sekkekjøp,  men den sekken hun har er ukomfortabel,  har justert det som kan justeres

Skrevet

Når hun sykler 30 min hver vei er sekk viktig.

Men hun kan jo også få sykkelbag?

Jeg kjøpte sekk nr 2 brukt på Finn jeg - helt fin og uten skader. 

Anonymkode: 97b42...a71

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når hun sykler 30 min hver vei er sekk viktig.

Men hun kan jo også få sykkelbag?

Jeg kjøpte sekk nr 2 brukt på Finn jeg - helt fin og uten skader. 

Anonymkode: 97b42...a71

Er sykkelbag egnet som "sekk" i klasserommet? 

Skrevet (endret)

Vi kjøpte en 30 liters i 3, Beckmann sport junior.

Endret av Forundret..
Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte en 30 liters i 3

Hun var ikke lang nok til.at den str passet-selv med stramming og annen justering 

Skrevet (endret)
Mozart73 skrev (2 minutter siden):

Hun var ikke lang nok til.at den str passet-selv med stramming og annen justering 

De har jo flere modeller i 30 liters inne beckmann.

Hvilken modell prøvde hun?

For sport junior passet vår som ganske gjennomsnittlig i str, og jeg ser andre som er mindre enn henne også bruke dem.

Jeg valgte den modellen fordi den også hadde magebeltet.

Endret av Forundret..
Skrevet

1 på barneskolen . 1 på ungdomsskolen . 1på videregående 

Anonymkode: cc783...002

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

De har jo flere modeller i 30 liters inne beckmann

Vet det, men av de vi prøvde i nærmeste butikk så passet ingen av de som var der.  Valgte å ikke kjøre 2 t til kjøpesenter som også har butikker som selger ulike sekker 

Skrevet
Mozart73 skrev (1 minutt siden):

Vet det, men av de vi prøvde i nærmeste butikk så passet ingen av de som var der.  Valgte å ikke kjøre 2 t til kjøpesenter som også har butikker som selger ulike sekker 

Ok. Vi gikk innom en veskebutikk der hun fikk prøvd en i modellen men som var feil farge. Og så bestilte jeg den hun ønsket hjem fra en Nordli butikk i en annen by.

Skrevet

Min 15-åring hadde samme sekk (Bergans 25 L, utgått modell) fra ca. 7,5 år til 15 år. Da var den utslitt. Mot sluten (da han ble 180++) så den litt lite ut på ryggen av ham, men den passet fortsatt fint. Nå har han fått en Osprey 30L. 

Anonymkode: 2503a...1c4

Skrevet

3. klasssing her, samme sekk som hun fikk i 1. klasse. Den skal hvertfall holde dette skoleåret også. De fleste i klassen har fått ny sekk dette skoleåret, Men det synes jeg blir litt voldsomt🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 55662...fb2

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Det finnes ikke noen regler rundt hvor ofte elever "skal" skifte sekk.

Hvis sekken hun har nå er ubehagelig eller uegnet, så synes jeg at dere kan se etter en ny sekk. Det er ikke sikkert at dere trenger å gå opp i volum heller, kanskje hun bare passer bedre til et annet merke eller annen modell. F.eks dersom hun har Beckmann Urban Midi nå, så vil kanskje Beckmann Sport Junior passe bedre. Selv om det er samme aldersgruppe (3-7.klasse) på begge.

Hvilke sekker hun prøvde og ikke for to år siden er irrelevant. Hun har vokst nå, og det er andre sekker tilgjengelig nå.

• Liker 1
Skrevet
Mozart73 skrev (19 timer siden):

Vår lange jente i 5.kl fikk nybsekk i 3.klasse. Da var 1.klasse sekken alt for liten, og den gnagde.  Hun har siden skolestart i høst sagt at sekken gnager på skuldrene, og jeg opplever sekken som veldig trang når hun skal ha med seg 3 arbeidsbøker, 1-2 lærebøker,  1 læringsbrettet,  penal, matpakke og drikke i sekken.

Hun fikk en Beckmann 26 l (3.-7.kl) da hun begynte I 3.kl. vi prøvde en str større, den var for stor. 

Blir helt svett av dette sekk greiene. Hvor ofte skal de skiftes? Sekken må være komfortabel å ha på, den må ha nok plass til å rommet det hun trenger å ha med, neste str er 30-35 l(student/voksen). 

Hun bruker skolebuss hver dag nå,men sykler 30 min hver vei i sommerhalvåret .

Tenker at om hun skal bytte sekk nå , bør den holde lenger enn 2 år.....neste str er fra 164 cm, hun er drøyt 153 cm nå. 

Hva har andre forldre gjort? Tips til hvordan vi kan løse der? 

P.s vet det finnes mange andre produsenter enn Beckmann,  ønskesekken produseres av dem.

min brukte 1 klasse sekken i 1 klasse

2-til midten av 3 klasse brukte hn troll

fra midten av 3 klasse til og med 7 klasse kommer han til og bruke beckmann

Anonymkode: bb33d...218

Skrevet

Hvis sekken fra Beckman ikke passer ryggen hennes spiller det jo ingen rolle at det er det hun ønsker seg. Sekken skal man bære mye, den skal passe til ryggen. Sånn er det bare.

Min gutt er nå i 7. klasse og fikk ny sekk i 1. 3. og 5. klasse, og får nok ny når han begynner i 8. Ham er veldig lang for alderen. En god sekk er ikke så dyrt og en god investering i helsen.

Anonymkode: aa91a...12a

Skrevet

Kjøper ny sekk hver høst ved nytt skoleår liksom. Gjør ikke dere det? Er ikke det vanlig lenger? 

Anonymkode: 4cd69...881

Skrevet

Bytter i 1. klasse, 4. klasse og 8. klasse her. 7. klassingen (som er høy for alderen) passer fortsatt sekken vi kjøpte i 4.klasse. Sport junior fra Beckmann mener jeg. 

Bytte hvert år hørtes voldsom ut fra miljøperspektiv og hvilke kjøpevaner en ønsker å lære ungene.

Men hvis sekken ikke passer er det vel best å kjøpe ny. 

Anonymkode: fe846...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...