AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg er veldig delt på om jeg skal få barn eller ikke. Jeg setter så enorm stor pris på min egentid. Komme hjem fra jobb og koble av, ikke alltid ha folk oppå meg, være alene med egne tanker, ro i huset osv. Barn passer jo ikke i dette? Hvordan har dere klart å balansere egentid og barn? Anonymkode: 1ac8f...ff8
Sofakona Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Alene tid etter barna har lagt seg, og eventuelt om barns sover borte. Utenom det er det lite egentid Og alene tid på kva kommer jo an på barnet..om du har en baby som sover kvelden til morgen til barber er 2-4 år er du kjempe heldig. Men vi hadde 4 åring som holdt på 2 fleste året med sove vansker og ofte fikk vi ikke alene tid i heltatt. Hun driver forsatt ( innimellom) med mareritt 2 timer etter leggetid som gjør at 1 av oss går opp på rommet hennes og roer henne. Om du ikke kan gi opp din egen tid og ikke sette deg først så vil nok ikke barn passe deg 2
Rucula Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Er sammen med en flink mann som er en fantastisk pappa. Vi gjør det som regel sånn at han er mes barna mens jeg lager mat, vasker, bretter klær og gjør annet husarbeid. Han hater husarbeid og jeg trenger egentiden. 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Ved å ikke få barn. Det hadde bare ikke gått. Anonymkode: bda8c...29e 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Synes det er vanskelig. Men har heldigvis en fantastisk mann som elsker å være sammen med barna, så han gir meg så mye rom han kan. Trener også en del, det gir meg alenetid og space. Anonymkode: c0027...d39 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Rucula skrev (2 minutter siden): Er sammen med en flink mann som er en fantastisk pappa. Vi gjør det som regel sånn at han er mes barna mens jeg lager mat, vasker, bretter klær og gjør annet husarbeid. Han hater husarbeid og jeg trenger egentiden. Samme her. Da får jeg litt avstand og fred. Anonymkode: c0027...d39
Vimsepims Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Har alenetid annenhver helg. Helt nydelig! Forholdet gikk riktignok ad undas rett etter andremann da. Skulle gjerne hatt alenetid annenhver uke, men det "passet ikke" for barnefar...
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Vimsepims skrev (1 minutt siden): Har alenetid annenhver helg. Helt nydelig! Forholdet gikk riktignok ad undas rett etter andremann da. Skulle gjerne hatt alenetid annenhver uke, men det "passet ikke" for barnefar... Blir verre om man bor sammen.. Anonymkode: c0027...d39 1
Purple_Pixiedust Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 Da jeg bodde med far og to barn så var det da jeg hadde kveldsvakt eller fri og barna var i barnehage samt joggeturer på andre dager. Eller da jeg var i permisjon var det jo kun treningen. Av og til tok faren de med seg. Så var det kveldene etter de hadde lagt seg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Jeg har aldri alenetid. Holder på å bli sprø. Ser frem til barnet er voksen Anonymkode: d5782...b90 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Jeg kjenner ikke på det samme behov for egentid bort fra barna. Det er liksom nok med en lang dusj eller en kveld på besøk med venner en gang i blant. Barna var mest invaderende det første året, da hadde jeg innimellom fysisk behov for fred, fordi jeg følte at kroppen min ble invadert. Jeg har ikke følt det slik etter de ble over året. Anonymkode: 82018...b6f 3
Gjest Albbas Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Jeg og mannen avlaster hverandre. Da barna var babyer fikk jeg egentid mens baby sov (og storesøsken i barnehage). Hadde bærebabyer men det var godt nok for min del at de sov i sjal. Nå som minsten er tre blir det litt egentid etter middag, da tar jeg en kaffe mens barna ser tv. Jeg og mannen bytter på å legge annenhver dag, så da blir det også egentid. Er jo langt mindre egentid enn før, men nyter det desto mer.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Jeg visste ikke at jeg hadde så mye behov for alenetid da vi planla å få barn. Jeg troooor ikke jeg ville ha valgt annerledes om jeg hadde visst det. Men jeg er allikevel på nippet til å fraråde deg ts om egentiden betyr veldig mye for deg. Du reflekterer jo over det allerede. Hva jeg lærte om meg selv etter å ha fått barn; Jeg har ett større behov for alenetid enn hva jeg trudde. Jeg takler lyder svæææært dårlig (kombinert med lite søvn og sliten er det krise). Jeg føler meg kvalt av og til. Utslettet. Tom. Men allikevel ville jeg aldri valgt bort barnet. Anonymkode: e7ee2...e0f 2 7 1
Rights Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Taklet ikke å få null egentid med samboer. Feil kjemi, long story short. Fikk barn. Som vi begge elsker. Gode tider i starten, med lille nurket. Men det endte med brudd. 50-50... Vel, jeg har egentlig barnet litt mer men det gir jeg faen i. Bare en bonus for meg. Jeg er mann. Mer tid til barnet og tilknytning. Barnet er på meg som en klegg. Nå 3år. Men jeg vet 'hvorfor'. Og hun skal hele tiden ha bekreftelse. Men jeg gjør så godt jeg kan. Får litt avlastning, fra bhg. selv i disse streik tider. Bruker 'mammaen min', slik jeg får jobbet. En slags balanse der. Også mtp. barnevakt slik jeg kan trene. Gir meg mye energi. Holder ut. Hun gir meg jo også utrolig mye. Legge henne. Får litt egentid da. Koser meg med musikk. Serier. I to timer. For etter det er jeg kake. Så viktig søvn. Så er det på rutinene igjen, og det går seg til. Jeg har et ansvar. Og jeg gjør så godt jeg kan for å opprettholde balanse. Oppdra henne slik hun utvikler seg normalt++. Det fungerer. Men trenger de timene etter hun har lagt seg. Og treningen. Hun er god som gull. Må ofre litt 😍 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 Jeg har et stort behov for egentid. Periodevis syns jeg det er marerittaktig å ha barn, for jeg blir så spist opp av å aldri få være i fred. Det blir bedre om jeg sover nok, men det er vanskelig å prioritere søvn, når behovet for å være alene er så stort. Jeg vil råde deg til å tenke deg nøye om. Anonymkode: ec9bd...8f4 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Dropp barn. Jeg tror du får ett bedre liv uten. Mye bekymringer med barn. Det er dyrt . Anonymkode: d5782...b90 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Vimsepims skrev (29 minutter siden): Har alenetid annenhver helg. Helt nydelig! Forholdet gikk riktignok ad undas rett etter andremann da. Skulle gjerne hatt alenetid annenhver uke, men det "passet ikke" for barnefar... Annenhver helg? Høres lite ut. Jeg trenger egentid hver dag, og kommer nok aldri til å få barn. Hadde ikke holdt ut med så lite egentid. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Jeg og mannen er glad i egentid hver for oss, og sammen som par. Han har en hobby som gjør at han er borte 1 kveld 3-4 timer i uka (av og til 2), og jeg trener 2-3 dager i uka (borte 1,5 time sammenlagt med kjøring). Ellers er det 1-3 timer egentid etter legging av 3 barn😊 Anonymkode: e9067...812
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Det er en av grunnene til at jeg velger å være barnløs! Anonymkode: 635ec...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 Har en mann som tar ungene mine, ler meg sove, og besteforeldre som har hjulpet mye til. I tillegg har jeg jobbet deltid turnus, som betyr at jeg og har mye egentid på dagen. Hadde jeg ikke hatt alt dette så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg var heller ikke klar over mye egentid jeg trengte før jeg ble mor, men jeg har alltid likt å sove lenge og mye, lese bøker i fred og ro, satt gjerne hjemme og slappet av lørdagskvelder da jeg var yngre i stedet for å dra på fester osv. Men jeg ville aldri valgt barna mine vekk. Men tenk deg nøye om. Jeg klarer ikke helt å anbefale det å få barn til folk som trenger mye ro og egentid. Anonymkode: d56dc...339 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå