Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi er invitert i to bryllup i juni. Baby kommer i april. Tror dere det er realistisk følelsesmessig og fysisk at jeg (mamma) drar i disse to bryllupene? Far kan selvfølgelige dra selvom jeg ikke gjør det☺️

Anonymkode: 77d79...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med meg en tre uker gammel baby i bryllup. Det gikk fint. Kan det være et alternativ? 

Anonymkode: dc533...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde med meg en tre uker gammel baby i bryllup. Det gikk fint. Kan det være et alternativ? 

Anonymkode: dc533...068

Ja, det ene bryllupet er det sikkert greit da det er søsteren til samboer ☺️

Skrevet

Går normalt greit, men ingen vil reagere dersom du avlyser i siste liten grunnet forhold ved barnet. 

• Liker 1
Skrevet

Takk ja, og avlys heller når det nærmer seg! For alt du vet så har du en ordentlig sovebaby eller en som tar flaske og noen andre kan være med som barnepass.

Anonymkode: 791e1...5fa

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Går normalt greit, men ingen vil reagere dersom du avlyser i siste liten grunnet forhold ved barnet. 

Ja, det har jeg også tenkt på. 

tror du det går fint å dra fra baby og la moren min passe eller er ikke det noe særlig så tidlig?

Skrevet

Ja, det har jeg også tenkt på. 

tror du det går fint å dra fra baby og la moren min passe eller er ikke det noe særlig så tidlig?

Svigermor passet vår datter da vi var i bryllup og forholdet mellom fødsel og bryllup var omtrent som hos dere. Gikk bra. 

• Liker 1
Skrevet

Fortsett å leve også med babyen. 

Anonymkode: 566d5...04b

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Svigermor passet vår datter da vi var i bryllup og forholdet mellom fødsel og bryllup var omtrent som hos dere. Gikk bra. 

Tusen takk for svar!☺️

Skrevet

Fortsett å leve også med babyen. 

Anonymkode: 566d5...04b

Selvfølgelig.. er ikke det jeg spør om

Skrevet

Var i bryllup 6 uker etter jeg fikk nr 1 og 5 uker etter jeg fikk nr 2. Gikk veldig fint og fikk være med lengre enn jeg hadde forventet. Var ganske i nærheten, så var forberedt på å komme hjem om det ikke gikk. Begge bryllupene var det far som var hjemme med barnet. Men jeg hadde syntes det hadde vært greit om min mor gjorde det også. Nesten bedre så tidlig da ikke baby er så oppmerksom.

Anonymkode: 646cc...606

Skrevet

Datteren min ble med i 4 brylluper den første sommeren sin 😅 Null problem😊 Fikk trillehjelp under vielsen der det gikk, men var med meg ellers. 

Anonymkode: 9dd24...1ae

Skrevet

Jeg var i full jobb, samt tilbake som leder for en fritidsaktivitet etter 6 uker. To bryllup burde gå greit...

Anonymkode: 12bf2...9ff

• Liker 2
Skrevet

Var i bryllup etter 7 uker. Det var forventet at jeg tok med baby, men vi tok med barnevakt (var på hotell)

Anonymkode: 64a69...211

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var i bryllup etter 7 uker. Det var forventet at jeg tok med baby, men vi tok med barnevakt (var på hotell)

Anonymkode: 64a69...211

Ja er dette vi også har snakket om å gjøre! 

Skrevet

Ja, det kan gå fint, men det kan være greit å avklare med brudeparene hva de ser for seg. Også spørs det jo litt på om det er gode ammemuligheter i lokalet eller om alt bare et et stort rom, og hvilke tanker du har rundt det. Og om det er barnevognvennelig. 

Anonymkode: 9fb12...72d

Skrevet

Ja, det kan gå fint, men det kan være greit å avklare med brudeparene hva de ser for seg. Også spørs det jo litt på om det er gode ammemuligheter i lokalet eller om alt bare et et stort rom, og hvilke tanker du har rundt det. Og om det er barnevognvennelig. 

Anonymkode: 9fb12...72d

Ja, og er samboeren min sine venner og familie så hvis ikke jeg får dratt er det viktigste at samboeren min får dratt. 

Skrevet

De kom med baby i vårt bryllup. De kom litt sent, og gikk tidlig. Helt forståelig, men veldig kjekt at de ville komme.

Anonymkode: d6ad1...513

Skrevet

Jeg hadde takket ja og samtidig påminnet om at dere har en liten baby. Så dere må ha muligheten til å kunne ha baby med.

Man kan selvsagt være heldig og ha en «sovebaby» eller at baby er rolig i vognen osv. Men det er ikke gitt. Og mange trenger amming/flaske ofte. Så en mister fort muligheten til å lene seg tilbake og være deltaker og tilstede. Og er det i tillegg et stort bryllup med mange gjester så vet såvidt brudeparet at dere er der…og halve tiden, om ikke mer, med middag og taler sitter du på et annet rom og ammer. 
Men du vet jo før bryllupet hvordan det er med baby. Så får du heller avlyse om det ikke virker overkommelig. Eller få hjelp av en venninne, bestemor e.l til å trille/passe under middag, vielse alt etter behov. Brudeparet vet jo om deres situasjon. 

Skrevet

Jeg kjenner folk som sånt gikk fint for, men for meg hadde det ikke gått så tidlig. Baby var veldig avhengig av meg, ammet hele tiden, roet seg ikke hos andre, jeg hadde fysisk smerter fremdeles, jeg samsov og kunne derfor ikke drikke noe særlig ++

Så tenker man kan planlegge for å dra men ikke bli for skuffet om man ikke orker/vil/får til. Eller at man eventuelt må være fleksibel og være der mye kortere, dra hjemom iblant, eller feks ha med baby i et annet rom så man får deltatt litt. (Feks om baby ikke tar flaske, ikke roer seg hos barnevakt osv)

Er det snakk om din venninne eller din familie som gifter seg ville nok jeg tenkt at det var bedre om så liten baby var hjemme med pappaen sin enn med barnevakt da. At det er mer naturlig at han dropper det enn deg. 

Anonymkode: 340b9...a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...