AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Jeg er litt nysgjerrig på om dere andre med sosial angst også har vansker for å eksponere dere online på sosiale medier, f.eks publisere noe på Facebook eller Instagram? Og om sosial angsten er størst blant såkalt unge voksne mennesker mellom 18-50 ish? Jeg kjenner iallfall at angsten er mye roligere hvis jeg f.eks snakker med noen på 80, siden vi er helt forskjellige generasjoner så føler jeg heller ikke på det jaget om å være likt, kul osv. Føler ikke jeg må "imponere" og være på samme sted som de mentalt. Slapper generelt litt mer av. Flere som føler det sånn? Anonymkode: ab1b9...00b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Jeg sliter litt med det. nå skriver jeg mest her og jeg syns ikke det er noe lett her inne syns nesten alle vil bare diskutere som jeg hater syns det er så slitsom, jeg skjønner ikke at folk liker det men er mange her inne som er så glad i å skape diskusjoner Anonymkode: 1a0ff...114 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 Jeg får angst av sosiale medier som meg selv. Derfor liker jeg KG fordi jeg er anonym. Jeg orker rett og slett ikke å slite ut hjernen min helt, har nok med å prosessere at som skjer i RL😅. Har alltid følt meg tryggere rundt folk som er litt eldre enn meg. Nå har jeg selv blitt mer oppmerksom på dette selv og prøver å være litt trygg for andre. Anonymkode: 7aa38...316
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får angst av sosiale medier som meg selv. Derfor liker jeg KG fordi jeg er anonym. Jeg orker rett og slett ikke å slite ut hjernen min helt, har nok med å prosessere at som skjer i RL😅. Har alltid følt meg tryggere rundt folk som er litt eldre enn meg. Nå har jeg selv blitt mer oppmerksom på dette selv og prøver å være litt trygg for andre. Anonymkode: 7aa38...316 Ja, samme. Jeg har ikke facebook, og Instagramen min er så anonym som den får blitt. Er det noe som er sikkert er at sosial angst sliter en ut. Anonymkode: ab1b9...00b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Skriver sjeldent noe på sosiale medier so FB. Insta har jeg ikke. Kan sende noen snaps fordi jeg har en kort kontaktliste for utvalgte mennesker og reaksjonene er jo bare synlige for meg selv. Et problem er at jeg enkelte dager eller noen timer av gangen har det motsatte av sosial angst og da plutselig legger ut noe eller uttaler meg om noe, rl eller på fb eller i kommentartråder. Det er helt krise dagen etter om jeg plutselig har sosial angst igjen. Bruker veldig mye energi på å rydde opp etter "tvillingen" min. Anonymkode: ab60b...a45 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Angsten min har blitt mye værre de siste årene, å jeg har ikke bare sosial angst, men også generalisert angst og agorafobi bl.a. Er i slutten av 50 årene nå. Har vært på facebook og instagram i mange år, men etter at angsten begynte å bli et problem for meg, har jeg så å si sluttet å være aktiv der. Er bare innom å titter innimellom, men poster aldri noe der lenger. Er redd for at noen skal finne noe å "ta meg" på. Liker at jeg kan være anonym her på KG. Da føler jeg meg også anonym - som jeg egentlig vil være i det virkelige livet også. Anonymkode: ee9af...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skriver sjeldent noe på sosiale medier so FB. Insta har jeg ikke. Kan sende noen snaps fordi jeg har en kort kontaktliste for utvalgte mennesker og reaksjonene er jo bare synlige for meg selv. Et problem er at jeg enkelte dager eller noen timer av gangen har det motsatte av sosial angst og da plutselig legger ut noe eller uttaler meg om noe, rl eller på fb eller i kommentartråder. Det er helt krise dagen etter om jeg plutselig har sosial angst igjen. Bruker veldig mye energi på å rydde opp etter "tvillingen" min. Anonymkode: ab60b...a45 Det kjenner jeg til😅 Det er det som er så vrient med eksponering. Man gjør det man skal og kanskje går det greit der og da. Men så får man trøbbel lenge etterpå. Anonymkode: 7aa38...316 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Før så bar sosiale medier eneste stedet jeg bar trygg sosialt. Lagde meg en annen persona på en måte, men så ble jeg eldre og fikk bedre konsekvenstenking og innså hvor mye teit jeg postet og hvor naiv jeg bar som hadde så stor tillitt til nettlenker jeg aldri hadde møtt... så fikk angst for det og nå poster jeg ikke eller chatter ikke på sosiale medier lenger Anonymkode: c6b38...efb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skriver sjeldent noe på sosiale medier so FB. Insta har jeg ikke. Kan sende noen snaps fordi jeg har en kort kontaktliste for utvalgte mennesker og reaksjonene er jo bare synlige for meg selv. Et problem er at jeg enkelte dager eller noen timer av gangen har det motsatte av sosial angst og da plutselig legger ut noe eller uttaler meg om noe, rl eller på fb eller i kommentartråder. Det er helt krise dagen etter om jeg plutselig har sosial angst igjen. Bruker veldig mye energi på å rydde opp etter "tvillingen" min. Anonymkode: ab60b...a45 Jeg føler meg fri som fuglen fra sosial angsten når jeg drikker jeg da, og angsten blir tidoblet dagene eller ukene etterpå 😅 Anonymkode: ab1b9...00b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Å legge ut på story f.eks, det må jeg være bra full for å klare og fy fillern så modig jeg føler meg der og da 🙃😅 Ellers nøyer jeg meg med snapper til noen få personer. Første jeg gjør når jeg våkner forholdsvis edru dagen derpå er å slette, slette, slette alt som ligger på story. Men aller først ser jeg gjennom snappene på nytt og analyserer meg selv, for så å tenke hva alle andre tenker. Faen så slitsomt. Anonymkode: ab1b9...00b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 bare på forskjellige debatt-forum som for eksempel Diskusjon.no / quora / kvinneguiden, og så videre. og på sånne nettsteder trenger man selvfølgelig ikke bruke fullt navn... Anonymkode: 21860...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå