Gå til innhold

Har du tatt partneren i å lyve for deg/skjule ting bak ryggen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du fersket partneren din i å aktivt lyve for deg/skjule noe bak din rygg?

Hva gjorde det med deg og deres relasjon? Gjorde partneren noe for å reparere relasjonen/bygge tillitt igjen?

Ble det bedre for deg/dere med tiden, stolte du på hn igjen og hvor lang tid tok det?

Hva ble løyet om/holdt bak din rygg og vet du hvorfor?

Anonymkode: 9b4e3...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvite løgner, eller bevisst å la være å fortelle noe, skjer i de beste forhold. Fordi om man er blitt et par, betyr ikke det at man nødvendigvis ønsker å fortelle hverandre alt eller dele alt. Man er fortsatt to separate individer. Å tro noe annet, det er døden for et forhold.

Når det er sagt, så er det ting som ikke kan godtas, f eks å kjøpe noe dyrt for felles penger, utroskap, gambling for penger man faktisk ikke har, oppta gjeld slik at man ikke kan betale nødvendige utgifter.

Hvis den ene parten er veldig sjalu, lar kanskje den andre være å fortelle ting, bare for å unngå unødvendig støy. Hva er verst - å lage støy av bagateller, eller å prøve å holde husfreden ved å la være å fortelle alt?

Anonymkode: 0791d...283

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du fersket partneren din i å aktivt lyve for deg/skjule noe bak din rygg?

Ja. 

Hva gjorde det med deg og deres relasjon? Gjorde partneren noe for å reparere relasjonen/bygge tillitt igjen?

Det skadet tilliten og gjorde det vanskelig å stole på ham igjen. Hans løsning på problemet var å bli kjempesint hver gang jeg ville snakke om det helt til «nå har det gått over et år skal du aldri komme over de gamle greiene?»

Ble det bedre for deg/dere med tiden, stolte du på hn igjen og hvor lang tid tok det?

Nei, for det kom stadig nye ting. 

Hva ble løyet om/holdt bak din rygg og vet du hvorfor?

Alt mulig. Om han hadde betalt regninger, hvor mye han fikk i lønn, hva han hadde kjøpt, hva han skulle, meldingene han sendte til andre damer og hva som sto i dem, at han ikke hadde peiling på at det plutselig kom et lønnstrekk, at «noen» hadde tatt pengene hans, at han var syk på eksamen - osv. 

Jeg tror lyvingen var en ryggmargsrefleks. Han ville bare ha det slik han ville. Som regel ville han lyve meg rett opp i fjeset, gå over til sarkasmer og å beskylde meg for å være gal, kontrollerende eller sjalu, for til slutt å bruke eksplosivt sinne når han var avslørt. 

Anonymkode: 9b4e3...9fc

Anonymkode: 51081...04f

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. 

Men for all del; at jeg ikke har oppdaget det, betyr jo ikke at han aldri har løyet til meg. Men altså; ikke som jeg vet om.

PS: hemmelighold av julegaver, surpriseparty og andre hyggelige overaskelser teller jeg ikke med😋

Anonymkode: e75d2...0f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis den ene parten er veldig sjalu, lar kanskje den andre være å fortelle ting, bare for å unngå unødvendig støy. Hva er verst - å lage støy av bagateller, eller å prøve å holde husfreden ved å la være å fortelle alt?

Anonymkode: 0791d...283

Blir fort en ond sirkel da. Hvis den sjalue part finner ut at du lyver, mister h*n jo enda mer tillit - og blir mer sjalu. 

Anonymkode: 52d99...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...