AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Føler på mange måter at det ikke er det? For nå har teknologien kommet så langt (her) at det blir mindre og mindre å gjøre på oss mennesker. Vi kjeder oss. Vi har mye tid til å nyte livet. Men selv føler jeg at det er så lite (nødvendig) å gjøre at jeg ikke lenger vet hva det vil si å ha virkelige problemer. Derfor lages de heller i hodet mitt, noe jeg har god tid til siden det ikke er særlig å gjøre. (Har jobb altså, i tilfelle noen skulle skrike at jeg får komme ut av nav-livet). Men jeg tenker på før så var det noe å gjøre på alle. Nå går enkelte helt ledige. Så, er livet egentlig for å nytes? Anonymkode: 6d049...bb4
AnonymousBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Nja, det er nok et spørsmål uten fasitsvar alt etter hvordan man ser livet og verden på. Jeg selv tenker at det ikke er kun til for å nytes, fordi det er ingen som sier hva som faktisk er meningen med livet. Mener heller at man skal fokusere på de mindre detaljene, og gjøre livet til det beste man klarer i øyeblikket (uten å se så filosofisk på ting). Det gjør meg nemlig bare gal og helt uten ord.🙈
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Livet er til for å nytes men så kom det noen gjerrige og slu folk å lagde kapitalismen for at de skulle få nyte enda mer og på bekostning av livene til alle slavene som gjør de på toppen til rikinger. Mennesket nyter ikke lenger livet og lever i et rotterace og system som er designet for å gjøre folk deprimerte, slitne og suicidale. Anonymkode: c7570...00f 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Livsnyting er oppskrytt. Livet er til for å herdes. Som kjent er så er lykke fraværet av smerte, så det er bare å ta frem en god porsjon arvesynd og piske i gang psykisk ubehag. Eller bare arbeide hardt fysisk - kan funke.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 PanteneProVVV skrev (På 14.11.2022 den 20.50): Livsnyting er oppskrytt. Livet er til for å herdes. Som kjent er så er lykke fraværet av smerte, så det er bare å ta frem en god porsjon arvesynd og piske i gang psykisk ubehag. Eller bare arbeide hardt fysisk - kan funke. Uenig. Livet er 100% til for å nytes og det bør tilrettelegges så godt som mulig for dette. Det har ingen hensikt å bruke et helt liv til "å herdes" bare for å dø fra det. Anonymkode: a2568...a84 2 1
Trøndere1 Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Livet er et mareritt av hverdager og plikter. Så dør man.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 For meg er det det. Jeg tenker at det er hverdager jeg har mest av. Så da vil jeg ha det bra i hverdagene og kose meg. Anonymkode: 8bbfe...ed7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Nyt livet så lenge det ikke går utover andre. Anonymkode: 05fa6...2ed
Natterravn Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 Det tror jeg ikke nei. Tror på mange måter at livet handlet om å jobbe for å oppnå ting, det er ved hardt arbeid og resultater jeg er mest glad. Vel og merke jobb for egen vinning, og ikke 8-4 jobben. Hvis jeg bare slapper av og nyter blir jeg lei meg og føler meg dårlig. Trenger utfordringer
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Trøndere1 skrev (14 timer siden): Livet er et mareritt av hverdager og plikter. Så dør man. Da vil det klokeste være å ikke inngi seg på alt dette i utgangspunktet. Det er i høy grad selvvalgt. Anonymkode: a2568...a84 1
kvinneguide Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 19.00): Føler på mange måter at det ikke er det? For nå har teknologien kommet så langt (her) at det blir mindre og mindre å gjøre på oss mennesker. Vi kjeder oss. Vi har mye tid til å nyte livet. Men selv føler jeg at det er så lite (nødvendig) å gjøre at jeg ikke lenger vet hva det vil si å ha virkelige problemer. Derfor lages de heller i hodet mitt, noe jeg har god tid til siden det ikke er særlig å gjøre. (Har jobb altså, i tilfelle noen skulle skrike at jeg får komme ut av nav-livet). Men jeg tenker på før så var det noe å gjøre på alle. Nå går enkelte helt ledige. Så, er livet egentlig for å nytes? Anonymkode: 6d049...bb4 Jeg tror det kan være lett å miste mening i livet når vi lever abstrakt. Jeg mener, det er ingen direkte link mellom det vi yter og hvordan vi nyter. Å trykke på pc, få lønn inn på konto og handle på Kiwi gir ikke samme mening som å bygge et husly, jakte og sanke. Som du er inne på har vi dekket alle behov for overlevelse og filosofi ligger høyere opp på behovspyramiden. Når behov for trygghet, tilhørighet, mat og husly er dekket er det mulighet for egenutvikling og annen meningsskaping. Da må vi selv finne denne. Sånn sett kan du si meningen er å nyte. Men du kan også finne mye mening i å yte fordi du da vil sette deg mål og utvikle deg. Endret 19. november 2022 av kvinneguide
Gregarious Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 (endret) Nytelse eller lykke er eneste målet med live, da mest mulig lykke over lengst mulig tid. Hvordan en oppnår lykken er fullstendig irrelevant så lenge det ikke går på bekostning av din framtidige lykke. En kan ta ut rask lykke som å spise en sjokolade eller en kan investere i framtidig lykke slik som en god utdannelse. Endret 19. november 2022 av Gregarious 1
Lea Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Jeg klarer ikke å nyte livet. Føler jeg bare er her i livet. Føler meg mere død enn levende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå