AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Del Skrevet 13. november 2022 Hei, Jeg tok celleprøve hos gynekolog for noen uker siden. Fikk beskjed om at alt så fint ut der. Fikk svar på celleprøven at det var påvist celleforandringer, og at jeg derfor måtte inn og ta vevsprøve. På vevsprøven sa gynekologen at det var litt celleforandringer, sannsynligvis cin 1 eller cin 2. Svaret på vevsprøven var at det var cin 3, og jeg har nå fått time til konisering i januar. Jeg ble superstressa, og blir jo med en gang redd for at de ikke har oppdaget alt, og at det kan være mer skumle ting der som de ikke har oppdaget. Rundt desember-februar i fjor hadde jeg noen dager med bittelitt mellomblødning, i tillegg til 1 gang i mai. Det har en sjelden gang også blødd såvidt etter samleie, men det begynner å bli lenge siden. Denne gangen kom mensen to dager for tidlig, noe den aldri pleier å gjøre. Er det noen som har hatt mellomblødning og celleforandringer, uten at det har vært livmorhalskreft? Evnt hatt celleforandringer med andre symptomer, uten at det har vært noe farlig? Kjenner jeg gruer meg skikkelig til konisering, spesielt når det er så lenge til. Anonymkode: c16bb...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg hadde celleforandring uten symptomer og har konisert. To ganger tror jeg. Etter det var jeg på kontroller to ganger i året en periode, men de fant ikke noe mer. Dette er leger som vet hva de driver med og jeg tror ikke du trenger å være redd (selv om jeg forstår at du blir stresset fordi du fikk time så langt fram i tid) Jeg fikk time bare noen dager etter at fastlegen ringte og sa at det var celleforandring, så jeg tenker at siden det er satt opp time til deg så langt fram i tid så har de sikkert sett at det ikke er den verste type celleforandring du har? Det finnes en gruppe på FB som har med dette å gjøre og der er det også leger som svarer, kanskje du kan spørre der? Da får du sannsynligvis bedre svar enn her. Anonymkode: 616f3...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 18.19): Jeg hadde celleforandring uten symptomer og har konisert. To ganger tror jeg. Etter det var jeg på kontroller to ganger i året en periode, men de fant ikke noe mer. Dette er leger som vet hva de driver med og jeg tror ikke du trenger å være redd (selv om jeg forstår at du blir stresset fordi du fikk time så langt fram i tid) Jeg fikk time bare noen dager etter at fastlegen ringte og sa at det var celleforandring, så jeg tenker at siden det er satt opp time til deg så langt fram i tid så har de sikkert sett at det ikke er den verste type celleforandring du har? Det finnes en gruppe på FB som har med dette å gjøre og der er det også leger som svarer, kanskje du kan spørre der? Da får du sannsynligvis bedre svar enn her. Anonymkode: 616f3...cb0 Takk for svar! Hadde du grad 3? Jeg har fått beskjed om at det er grad 3, og sånn jeg har forstått det så er det forstadiet til kreft, men at det ikke er kreft. Veldig stressa... Anonymkode: c16bb...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde cin3 og ble konisert (ingen symptomer) men den delen de tok vekk fant de ingenting i.. men går til kontroll 1 gang i året og det varierer litt hva de finner, noen ganger er det grad 1, noen ganger grad 2 osv.. så det forandrer seg hele tiden.. Jeg har ikke hatt cin3 igjen, og dette er noen år siden, så akkurat det gikk jo tilbake av seg selv siden biten de fjernet var frisk.. Jeg stoler på at de forteller meg når jeg skal bekymre meg, det tar jo gjerne år å utvikles så nå får du uansett jevnlige sjekker så rekker å gjøre tiltak før det blir for sent. Anonymkode: bde94...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Del Skrevet 26. november 2022 Tror du må stole på at det er cin3 og ikke kreft. Viktig å ikke la tankene ta helt av og katastrofetenke. Vevsprøven blir studert av kyndige folk, hadde de sett kreftceller hadde du fått vite det. Jeg hadde for 5 år siden en alvorlig grad av cin 3, ble konisert i narkose. Gikk veldig fint, ikke noe ubehag i ettertid. Men tror det er vanligst å gjøre det i lokalbedøvelse. Etter dette ble jeg anbefalt Hpv vaksinen, lell om jeg er over 30 år og har vært seksuelt aktiv. Har blitt fulgt opp jevnlig i 5 år nå og hvis prøven er fin til jul, så går jeg tilbake til det vanlige screeningprogrammet. Lykke til, dette går fint! Anonymkode: 4d5e0...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde alvorlig grad av cin 3, konisert i narkose. Dette er tre år siden snart. Må en gang i året på sjekk. Så langt har de ikke funnet noe i ettertid. Anonymkode: 1ead9...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Del Skrevet 28. november 2022 Hadde cin3, grove celleforandringer. Ble spurt om barneønske før de gjorde det. Har ikke hatt celleforandringer etter det. Gikk hvert år i tre år og så tilbake til hvert tredje år nå. Anonymkode: ab6b8...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Del Skrevet 29. november 2022 Jeg hadde alvorlige celleforandringer, cin3. Ble konisert. På biten de tok av, fant de noen forandringer i kantene, og på kontroll etter 6 mnd hadde jeg fortsatt celleforandringer og var positiv på HPV. skulle bli kalt inn igjen etter 6 nye mnd, som var nå i høst, men har ikke hørt noe enda. Så kommer sikkert på nyåret vil jeg tro. spent på om det blir enda en konisering. Anonymkode: 928a5...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå