Gå til innhold

Er så lei jobb i barnehage, er spesialpedagog bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage og er så enormt lei. Er helt utslitt etter jobb, alltid underbemannet, man kan aldri ha en dårlig dag (og jeg har mange av de grunnet tilbakevendende depresjon), krav og frister til ting som skal ordnes, foreldre som sender syke barn så man selv blir syk, støy, biting, slåing, mye ekstra arbeid og mailer/telefoner hele tiden. Klarer seriøst ikke tanken på dette resten av livet. Vil en jobb som spesialpedagog være bedre? Eller er det like krevende? Vurdere å videreutdanne meg. Eventuelt lederstilling som styrer i barnehage 

Anonymkode: a4fe4...6e4

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligheten for utagering og støy er minst like høy som spesialpedagog, men du vil jo etter hvert kunne jobbe i f.eks PPT om du ønsker deg over i noe mer administrativt. 

Det høres ikke veldig lurt ut å sikte seg inn på en lederstilling om du plages med tilbakevendende depresjon. 

Anonymkode: 18ab1...5c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sannsynligheten for utagering og støy er minst like høy som spesialpedagog, men du vil jo etter hvert kunne jobbe i f.eks PPT om du ønsker deg over i noe mer administrativt. 

Det høres ikke veldig lurt ut å sikte seg inn på en lederstilling om du plages med tilbakevendende depresjon. 

Anonymkode: 18ab1...5c1

Mye av grunnen til at jeg er deprimert er jobben, at jeg alltid er sliten og alltid går på akkord. Jeg tenker å jobbe i PPT om jeg utdanner meg videre 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Mye av grunnen til at jeg er deprimert er jobben, at jeg alltid er sliten og alltid går på akkord. Jeg tenker å jobbe i PPT om jeg utdanner meg videre 

Jeg vet ikke om spesialpedagog er bedre. Det er veldig krevende å jobbe med barn med behov for spesialpedagogisk tilbud, dessuten er du i barnehagemiljøet. En mer administrativ jobb vil nok være bedre. Er i samme situasjon som deg. Har jo tenkt tanken på at det er stresset som fører til elendigheten. Hadde ikke de problemene i studietiden for å sammenligne. Høyt tempo, høye emosjonelle krav, mange mennesker presset inn i små arealer, og skriking er det som sliter meg ut. 

Anonymkode: 47022...e3a

• Liker 2
Skrevet

Enormt ødeleggende for psykisk og fysisk helse, søker meg bort selv.

Anonymkode: abeb1...159

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fra barnehage eller spesialpedagog? Ja jeg angrer seriøst av hele mitt hjerte på denne utdanningen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fra barnehage eller spesialpedagog? Ja jeg angrer seriøst av hele mitt hjerte på denne utdanningen 

Barnehage, søker meg til bolig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Barnehage, søker meg til bolig.

Hvordan bolig er dette, og hva innebærer jobben? Kanskje jeg skulle vurdert det samme 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan bolig er dette, og hva innebærer jobben? Kanskje jeg skulle vurdert det samme 

Tenker på avlastningsbolig, er i søkeprosessen nå. Barnevern er også aktuelt for meg ( medlever )

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik opplever jeg det også. Har jobbet som barnehagelærer i 15 år, og kjenner at mine dager i barnehage snart er talte. 

Anonymkode: 02719...c0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slik opplever jeg det også. Har jobbet som barnehagelærer i 15 år, og kjenner at mine dager i barnehage snart er talte. 

Anonymkode: 02719...c0d

Samme her, jeg er helt utslitt fysisk og er nedfor.

Håper du finner en løsning

• Hjerte 1
Skrevet

Jobbe i ppt er sikkert en ok jobb. Observasjoner i bhg/ skole, møter med bhg/ skole og foreldre. Skrive sakkyndig vurdering osv. Skaffer du deg testkompetanse kan du drive med det og. 

Spesialpedagog som jobber direkte med barn, kan være like slitsomt. Men det kommer helt an på. Noen ganger får man følge verdens søteste barn med diagnose, noen ganger må man ha gruppe med flere utagerende barn som gjør at du skulle ønske du var vanlig bhg-lærer igjen. Jeg er lærer, og vil heller ha fulle klasser enn å være ren spes ped. Selv om jeg har tatt videreutdanning i spes ped. Jeg kunne gjerne hatt spes ped med rolige elever da, men man får ikke plukke og velge barn liksom. Jeg har hatt spesialundervisning med elever før. Noen er kjempesøte, morsomme og rolige. Og jeg koser meg med undervisningen. Men har også hatt spesialundervisning hvor jeg har sittet i timesvis og sett og hørt på elev spille ipad hele dagen, og ellers bare være forbanna på meg.

Anonymkode: 99fda...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...