AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Ja dere leste riktig. Regner med å bli pest ned av hat.. men ja mine unger på 3 år og 5 får brus HVER dag . Vi voksne drikke Pepsi max til middagsmaten. Ungene spør om å få smake, og de får alltid litt. Det er snakk om kanskje 0,5-1dl og de er fornøyde og glade over det. Til andre måltid drikker vi alle bare vann. Både store å små. I helgene kan det være litt mer, at de kanskje får ca 3 dl hver på en dag. En skjelden gang er vi på restaurant (en gang annenhver mnd) og da får de også velge seg brus som drikke hvor galt er det av oss å gi ungene brus? Flere som gir ungene brus? Ser ingen andre som gjør det. På kafé osv drikker alltid barn små juicepakker eller vann bare . Ungene er helt normalvektige, litt på tynn siden. Er ikke godtemonser i det hele tatt og bryr seg lite om godteri . På tannlegekontroll var det ingenting å bemerke, ingen hull eller tegn på skade Anonymkode: ec6ac...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Du må være rimelig kokt i topplokket hvis du gir så små barn brus. De fleste typer brus inneholder også koffein, du vet vel det? Pepsi spesielt. Hvorfor gir du barna det? Hvorfor gir du barna brus, bare fordi du må ha brus? Veldig dumt å gjøre ungene sine avhengige av dette i en SÅ tidlig alder, for ikke å snakke om slitasje på tennene o.l. Ting som dette er i mine øyne en form for omsorgssvikt, kun fordi foreldrene ikke har kunnskap nok om hvordan man skal behandle barn. Håper dette er tull, for dette er en skam. Anonymkode: 62978...b8d 35 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må være rimelig kokt i topplokket hvis du gir så små barn brus. De fleste typer brus inneholder også koffein, du vet vel det? Pepsi spesielt. Hvorfor gir du barna det? Hvorfor gir du barna brus, bare fordi du må ha brus? Veldig dumt å gjøre ungene sine avhengige av dette i en SÅ tidlig alder, for ikke å snakke om slitasje på tennene o.l. Ting som dette er i mine øyne en form for omsorgssvikt, kun fordi foreldrene ikke har kunnskap nok om hvordan man skal behandle barn. Håper dette er tull, for dette er en skam. Anonymkode: 62978...b8d Faktisk helt enig, akkurat Pepsi Max skal man ikke gi små barn. Latterlig å venne ungene til dette. Anonymkode: b192a...986 22
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må være rimelig kokt i topplokket hvis du gir så små barn brus. De fleste typer brus inneholder også koffein, du vet vel det? Pepsi spesielt. Hvorfor gir du barna det? Hvorfor gir du barna brus, bare fordi du må ha brus? Veldig dumt å gjøre ungene sine avhengige av dette i en SÅ tidlig alder, for ikke å snakke om slitasje på tennene o.l. Ting som dette er i mine øyne en form for omsorgssvikt, kun fordi foreldrene ikke har kunnskap nok om hvordan man skal behandle barn. Håper dette er tull, for dette er en skam. Anonymkode: 62978...b8d Mine søsken sine barn liker ikke brus. Så de kan drikke brus uten at ungene bryr seg. Forventa det samme når vi fikk barn. Men jøss de likte det. vi ønsker ikke å stoppe å drikke brus til middagene våre fordi det er vår hverdagkos. At ungene får en liten smak ser vi ikke på som noe stort problem i det store bildet . Alle koser seg, ellers er det vann. Vi drikker heller ikke alkohol Anonymkode: ec6ac...7ad 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Barnebarna mine på 2 og 4 år får også brus hver dag. Ikke cola eller Pepsi Max, men Villa. Anonymkode: 30c80...1a5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Utrolig. Hvorfor? Anonymkode: 905e7...308 10
Sofakona Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 En på 10 år og en på 4. De får bare brus på spesielle dager etc. Som jul/ da julebrus på helger. Eller villa champagne brus på nyttårsaften etc 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Høres helt greit ut. Ja her på kg er det barnevernet med en gang men slikt er jo bare vås fra mammapolitiet. Dine barn du bestemmer Men regn med hat og mye svovel og ild fra mammamafiaen her inne på kg som alltid med engang en gjør noe som er litt ukonvensjonelt. Anonymkode: cc90a...a6b 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): en form for omsorgssvikt Herregud, ro ned, en skvett med brus liksom, ærlig talt. Anonymkode: 1183b...a66 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Skrevet 13. november 2022 Juice og brus ødelegger tennene på ungene, syre i begge deler. Hvorfor du gir ungene syre og koffein -høres jo rimelig idiotisk ut!! Anonymkode: bad06...b70 13
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Dete voksne får drikke vann dere også. Har dere ikke brus, så har dere ikke brus. Anonymkode: 2edef...0c8 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utrolig. Hvorfor? Anonymkode: 905e7...308 Vi ønsker å drikke brus til middagen. De maser og det blir bare gråt og spetakkel om de ikke får. Så da får de litt. Og alle er glade . Er ikke store mengder det er snakk om. Når jeg gikk på barneskolen gikk halve klassen med saftflasker og nugatti på brødskiva. Og det ble normale normalvektige folk av de også. Men gud forby at unger får smake brus i 2022, da går mammapolitiet av vettet 🙈 Anonymkode: ec6ac...7ad 6
Gjest Karamelis Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Brus, energidrikk, juice og farris (også) etser i stykker tennene. Stakkars unger.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Snakk om å lage seg problemer for fremtiden. Og dere bør sette av penger til barnas tannlegebesøk etter fylte 18. Passe spesielt å drikke brus til middag hver eneste dag som voksen også synes jeg. Anonymkode: 27b1f...b03 13
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): hvor galt er det av oss å gi ungene brus? Du stiller dette spørsmålet, men blir sur og går i forsvar når noen påpeker at det er galt/de synes det er galt. Hvorfor spør du her inne da? Anonymkode: 017dd...df3 14
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi ønsker å drikke brus til middagen. De maser og det blir bare gråt og spetakkel om de ikke får. Så da får de litt. Og alle er glade . Er ikke store mengder det er snakk om. Når jeg gikk på barneskolen gikk halve klassen med saftflasker og nugatti på brødskiva. Og det ble normale normalvektige folk av de også. Men gud forby at unger får smake brus i 2022, da går mammapolitiet av vettet 🙈 Anonymkode: ec6ac...7ad Dere "ønsker"... Så deres ønsker går foran helsen til barna. Interessant. Hva er galt med å evt. kose seg med brus etter at ungene er i seng? Anonymkode: bb895...7db 12 1
Gjest Karamelis Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi ønsker å drikke brus til middagen. De maser og det blir bare gråt og spetakkel om de ikke får. Så da får de litt. Og alle er glade . Er ikke store mengder det er snakk om. Når jeg gikk på barneskolen gikk halve klassen med saftflasker og nugatti på brødskiva. Og det ble normale normalvektige folk av de også. Men gud forby at unger får smake brus i 2022, da går mammapolitiet av vettet 🙈 Anonymkode: ec6ac...7ad Innlegget ditt er skrevet for å provosere. Du har sikkert ikke unger en gang. Men det er fint å diskutere tannhelse da.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Jeg syntes dette er temmelig spesielt, ja 🙈 Dere voksne får vente med brus-«kosen» til barna har lagt seg, da, så forsvinner jo problemstillingen. 🤷♀️ Anonymkode: 3f688...ec2 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Skrevet 13. november 2022 Synes mange barn drikker brus jeg. I alle fall i vår omgangskrets. Jeg tenker mitt, men legger meg ikke oppi hva andre gjør med sine barn. Heldigvis liker ikke mine barn brus. Regner med det blir nok brusdrikking når de blir eldre likevel. Anonymkode: d2172...1c4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi ønsker å drikke brus til middagen. De maser og det blir bare gråt og spetakkel om de ikke får. Så da får de litt. Og alle er glade . Er ikke store mengder det er snakk om. Når jeg gikk på barneskolen gikk halve klassen med saftflasker og nugatti på brødskiva. Og det ble normale normalvektige folk av de også. Men gud forby at unger får smake brus i 2022, da går mammapolitiet av vettet 🙈 Anonymkode: ec6ac...7ad Saft og nugatti > koffein og syre. Anonymkode: 3f688...ec2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå