Gå til innhold

Hva ønsker du deg IKKE til jul?

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Får utrolig mye reklame i posten nå som er myntet på julepresanger. Og det slår meg hvor mange rare ting jeg ABSOLUTT ikke trenger! (selv om reklameteksten prøver å overbevise meg om at jeg ikke kan leve uten..).

Så. Jeg ønsker meg ikke til jul:

*Spesialdesignet Pizzabakeovn i bordmodell. (hvis noen kan forklare meg poenget med en sånn en, blir jeg veldig taknemmelig. Mulig det er en bra ting, men for meg virker det bare helt sprøtt og unødvendig)!

*Eggkoker: Hvorfor ha et lite apparat til å gjøre nøyaktig det samme som en kjele med vann og en timer? (også her taknemmelig for oppklaring hvis dette faktisk er en bra ting.)

*Sodastream-maskin: relansert. Sodastream var ikke godt å drikke på 80-tallet og er det sikkert ikke i dag heller. vil man ha billig og vond brus finnes det nok å velge mellom i butikken..

Hva ønsker du deg IKKE til jul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Eggkoker: Hvorfor ha et lite apparat til å gjøre nøyaktig det samme som en kjele med vann og en timer? (også her taknemmelig for oppklaring hvis dette faktisk er en bra ting.)

Tja, vi kjøpte eggekoker for lenge siden, mest for moro skyld (vi tenkte akkurat som deg), men fant ut at det faktisk var veldig praktisk. Istedet for å først måtte ha vann i en kjele og vente til det har kokt før du har i egget (tar jo litt tid faktisk), så måler man bare opp en viss mengde kaldt vann og har i eggekokeren sammen med det antallet egg man vil koke og slår den på. Når eggene er ferdig lager den en lyd. Litt mindre arbeid og en kjele mindre å vaske, samt at eggene aldri sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Slips

Hehe... ikke sant.

Lurer på hvor mange juler min farfar egentlig har fått slips? Må nok være et par ganger... :sjenert:

Det jeg ikke ønsker meg til Jul er:

* Klær (bortsett fra undertøy/nattøy).

* Merkelige pyntegjenstander som gjerne koster flesk, men som jeg ikke skjønner bæret av.

Og kjære søte snille "K", kan jeg værså snill slippe å få disse "perverse" gavene dine i fra kondomeriet i år? Jeg skal nemlig feire Jul hos mormor i år...og det passer seg virkelig ikke sånn da. :sjarmor:

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Morsom tråd. Helt enig vanvittig mye unødvendig å få kjøpt. Og som regel har vi allerede for mye av det meste fra før.

Ønsker meg ikke:

*klær (risikerer å fornærme noen om det må byttes)

*et skjerf til

*Elektriske kjøkkeninrettninger

*Pyntegjenstander

*Smykker

(Ønsker meg gode bøker og grisedyre ting fra Andvord) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg bare julegaver som det ligger en tanke bak. Alt det andre kan dem beholde og liksågreit bare gi til noen andre, ev. bruke pengene på frelsesarmeen. Det inkl. også juksetruser med polkadottmønster på, fra mammas tante, og julenissefigurer fra mormor. Kjøp et flakslodd som vanlig, eller gi pengene til noen som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ønsker meg absolutt ikke sportsbiografier. Eller andre biografier om mennesker som er nærmere puberteten enn pensjonsalderen

- Ei heller riskoker, frityrgryte, pastamaskin eller andre store benkestjelende kjøkkenredskaper som man bruker veldig sjelden.

- Eller ting som er ment å være personlige men som egentlig bare er kjøpt etter råd fra en ekspeditrise som ettersom hun ikke kjenner deg anbefaler det mest nøytrale hun har i hele butikken.

(konservative gullsmykker og ensfargede cardigansett)

- Eller klær som er for små.

Koselig at mannen min tror jeg er mindre enn jeg egentlig er... men jeg kan ikke presse meg inn i en størrelse small av ren takknemlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ingenting. Jeg har penger til å kjøpe det jeg trenger selv. Har gitt beskjed om at jeg ikke vil ha noen presanger og kommer kun til å kjøpe noe til kjæresten og en liten nevø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får utrolig mye reklame i posten nå som er myntet på julepresanger. Og det slår meg hvor mange rare ting jeg ABSOLUTT ikke trenger! (selv om reklameteksten prøver å overbevise meg om at jeg ikke kan leve uten..).

Så. Jeg ønsker meg ikke til jul:

*Spesialdesignet Pizzabakeovn i bordmodell. (hvis noen kan forklare meg poenget med en sånn en, blir jeg veldig taknemmelig. Mulig det er en bra ting, men for meg virker det bare helt sprøtt og unødvendig)!

*Sodastream-maskin: relansert. Sodastream var ikke godt å drikke på 80-tallet og er det sikkert ikke i dag heller. vil man ha billig og vond brus finnes det nok å velge mellom i butikken..

Hva ønsker du deg IKKE til jul?  :)

jeg åpner ike reklaen for tiden. Går rett i papirdunken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke flere "nipsgjenstander". Eller lysestaker. Bordpizzabakeovn er også temmelig uaktuelt. Og......vær så snill - la krukken med badesalt få lov å stå i butikken - jeg har dusj!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nissevink: Kjære julenisse, i år vil jeg ikke ha:

*Nips&Dill.

*Såper i allverdens form og farger (og som kløøøør)

*Vinglass i 12pk. siden skapet mitt snart snart går i kne av slikt.

*Bilder. Med mindre de er av småbarna i familien, eller at du har sjekket hva jeg faktisk kunne ha tenkt meg å ha på veggene. For jeg nekter å henge opp drueklaser, griser og div. kruseduller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min fikk et fenalårstativ i gave på jobben et år. Vi ønsker oss ikke flere av dem. Ellers er alt på Emblas liste også temmelig unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...