Gå til innhold

Søtpotet prøver på nr. 3

Søtpotet

Anbefalte innlegg

Molly85 skrev (42 minutter siden):

Mensen kom i dag😩 Jeg er regelmessig på 27 dagers syklus i det minste. Men hadde et veldig håp denne pp, så ble ganske skuffet. Da får vi bli ferdige med disse fem dagene, og begynne på pp3😅

Debatterer med meg selv om jeg skulle begynt med tester, eller om jeg bare skal satse på annenhver dag fram til IKM…?🤔

Ååå nei😣 Det er så leit det😔 Håper den sitter neste gang🥰 Hvis dere får til annenhver dag skal det jo treffe! Men jeg synes det er veldig gøy å teste, så jeg sier kjør på🙊 Kanskje kan dere legge inn en ekstra gang når testen er positiv, bare fordi😄 Jeg er fornøyd med Make Sure og Babyplan. 

Har du drevet med testing før? Hva er den lengste pp du har hatt?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søtpotet skrev (3 minutter siden):

Ååå nei😣 Det er så leit det😔 Håper den sitter neste gang🥰 Hvis dere får til annenhver dag skal det jo treffe! Men jeg synes det er veldig gøy å teste, så jeg sier kjør på🙊 Kanskje kan dere legge inn en ekstra gang når testen er positiv, bare fordi😄 Jeg er fornøyd med Make Sure og Babyplan. 

Har du drevet med testing før? Hva er den lengste pp du har hatt?

Jeg har aldri testet etter el før, men da skal jeg sjekke ut de typene du nevner😊 Lengste pp er 32 dager, men det er lenge siden, og vi har aldri prøvd så veldig, det har bare skjedd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (56 minutter siden):

Jeg har aldri testet etter el før, men da skal jeg sjekke ut de typene du nevner😊 Lengste pp er 32 dager, men det er lenge siden, og vi har aldri prøvd så veldig, det har bare skjedd😅

Det blir interessant om du aldri har gjort det før😊 Jeg er testoman og elsker det😂🥰 Vet at Make Sure har en tabell i pakken over når du skal begynne å teste ift. antall syklusdager. Man skal helst teste mellom kl. 11-15 om dagen, men alt etter pleier å gå helt fint hos meg. På morgenen kan testene være misvisende. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (32 minutter siden):

Det blir interessant om du aldri har gjort det før😊 Jeg er testoman og elsker det😂🥰 Vet at Make Sure har en tabell i pakken over når du skal begynne å teste ift. antall syklusdager. Man skal helst teste mellom kl. 11-15 om dagen, men alt etter pleier å gå helt fint hos meg. På morgenen kan testene være misvisende. 

Tusen takk, det blir spennende😍 Håper vi får det til i pp3 ved hjelp av tester🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (6 minutter siden):

Tusen takk, det blir spennende😍 Håper vi får det til i pp3 ved hjelp av tester🥰

Krysser fingrene🌱🥰 Synes du det er vanskelig å få tiden til gå? Jeg er så utålmodig, både pga. den kronglete situasjonen, samtidig som jeg har så lyst til å være gravid igjen😍 Kom over en body på salg forrige uke, den kjøpte jeg😅

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (55 minutter siden):

Krysser fingrene🌱🥰 Synes du det er vanskelig å få tiden til gå? Jeg er så utålmodig, både pga. den kronglete situasjonen, samtidig som jeg har så lyst til å være gravid igjen😍 Kom over en body på salg forrige uke, den kjøpte jeg😅

JA, jeg er helt i «vil være gravid NÅ»-modus, og i stedet for å kanskje bruke tiden mens jeg venter på å organisere ting i hjemmet osv (vet jo aldri om man får plager i svangerskapet), så bruker jeg masse tid på å lese om temaet, jeg er bare så utålmodig😅 Jeg har også kjøpt noen plagg, fra en superskjønn HM-kolleksjon🤭 

Endret av Molly85
.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal jeg begynne… Har snakket med @Molly85 om dette tidligere, men lager en liten oppsummering. 

Først får jeg beskjed av min private gynekolog (var utålmodig så ville vite litt) om at alt er fint, ingen rester og eggløsning rett rundt svingen. Så er det ny planlagt kontroll privat hvor det påvist rester, bekreftet eggløsning, men beskjed om at jeg ikke blir gravid med rester. Kan få utskrapning på sykehuset. Velger medisiner. Virker ikke. Ny time på sykehuset. Lege1 finner ingen rester, lege2 finner rester. Henvises med hast til operasjon da disse legene mener den må ut. Planlagt til utskrapning og det er nå gjennomført. Legen som utfører operasjonen, lege3, men at det var tullete å sette opp til utskrapning og han mener at alt bør komme ut av seg selv, siden jeg ikke har noen store blødninger. Men lege3 går inn og «fjerner litt av det gule, alt ville jeg ikke ta bort». Hva er det?! Har fått beskjed om at det er rester av morkaker jeg. 
Så ja nei. Når skal jeg da kunne bli gravid? Blir ikke gravid med rester, men restene skal bare få tiden sin på å komme ut😭 Har snakket med ei her inne privat som gikk opp til 3 mnd med rester. Må jeg seriøst vente helt til sommeren før jeg kanskje er ferdig med dette og kan bli gravid igjen?! Jeg gråter bare og er veldig fortvilet. Det er så vanskelig å skulle fungere som menneske og mamma nå😔

Endret av Søtpotet
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 14 dager siden egglsøning. Skulle hatt positv test eller mensen i dag. Isteden har ny runde medikamentell abort / og en halvveis utskrapning satt stopper for det. Er så lei meg😔 Når og hvordan skal jeg komme inn i syklus…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (På 1.3.2025 den 17.21):

I dag er det 14 dager siden egglsøning. Skulle hatt positv test eller mensen i dag. Isteden har ny runde medikamentell abort / og en halvveis utskrapning satt stopper for det. Er så lei meg😔 Når og hvordan skal jeg komme inn i syklus…

Forstår godt at du blir fortvilt. Håper du fortere enn svint kommer inn i syklus igjen♥️ Jeg har tro på at kroppen blir påvirket av hvordan vi har det emosjonelt, så stell godt med deg selv, ta grep som gjør at du får slappe av om du er sliten, gjør noe som gir deg gode følelser. Jeg må selv prøve på dette, da jeg stresser mye med å bli gravid fort pga alderen, og kjenner meg litt motløs mtp om det faktisk er for sent🙈 (Forstår at vi ikke er i like situasjoner altså, og at det du gjennomgår er hundre ganger verre).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (20 timer siden):

Forstår godt at du blir fortvilt. Håper du fortere enn svint kommer inn i syklus igjen♥️ Jeg har tro på at kroppen blir påvirket av hvordan vi har det emosjonelt, så stell godt med deg selv, ta grep som gjør at du får slappe av om du er sliten, gjør noe som gir deg gode følelser. Jeg må selv prøve på dette, da jeg stresser mye med å bli gravid fort pga alderen, og kjenner meg litt motløs mtp om det faktisk er for sent🙈 (Forstår at vi ikke er i like situasjoner altså, og at det du gjennomgår er hundre ganger verre).

Takk for omtanken❤️ Det er lett å glemme seg selv. Håper du også tar vare på deg selv🥰 Det er tøft å stå i uansett, når man så gjerne vil bli gravid🥰 
Hvor er du i syklus nå?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (6 timer siden):

Takk for omtanken❤️ Det er lett å glemme seg selv. Håper du også tar vare på deg selv🥰 Det er tøft å stå i uansett, når man så gjerne vil bli gravid🥰 
Hvor er du i syklus nå?

Ja, man blir så påvirket av det, og det er lett å begynne å stresse. Mannen er myyye mer avslappet og har troen, så jeg får lene meg på ham😅 Nå er jeg ferdig med mensen for to dager siden, så pp3 er offisielt i gang😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Molly85 skrev (2 timer siden):

Ja, man blir så påvirket av det, og det er lett å begynne å stresse. Mannen er myyye mer avslappet og har troen, så jeg får lene meg på ham😅 Nå er jeg ferdig med mensen for to dager siden, så pp3 er offisielt i gang😄

Hehe, de mennene er som regel mer avslappet🙊 Heia pp3🥰

Endret av Søtpotet
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg bare skrive det høyt; i går kom mensen. Meget sparsommelig, men konsistent🩸Kommer ikke noe klumper av rester ut her - det skal det kanskje være? Eller må jeg vente på flere menstruasjoner for at resten blir borte? Eller absorberer kroppen resten av resten? 

Tok kontakt med legen på Medicus. Han mente jeg skulle la denne menstruasjonen gå, så ta en ultralyd og sjekke om det fortsatt er rester når jeg er ferdig å blø. Planen er egentlig å begynne på Letrozol dag 3-7, ultralyd for å sjekke eggmodning dag 10-12, Ovitrelle. Ble irriteret for at jeg ikke bare kunne starte på Letrozol, og ta ultralyd dag 10-12 (som planlagt), og da evt. ikke ta Ovitrelle om det fortsatt er rester. Sendte spørsmål om det i retur. 

Vurderer å starte med Letrozol uansett, for å «sikre» at kroppen holder seg i syklus. 

Det er en helt ny verden for meg med medisiner, vi har jo blitt gravide lett før, men forhåpentligvis hjelper dette oss ennå raskere i mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil ikke gjøre noe på Medicus før neste mens. Litt skuffet, jeg skjønner ikke helt hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time privat for å sjekke om det fortsatt er rester. Jeg tror vel ikke på legen om hun sier det ikke er noe rester, da 2/4 leger har sagt at det ikke er rester, mens 2/4 har sagt at det er rester. Så det er vel egentlig bortkasta penger, med mindre hun ser rester. 

️Men har et dilemma, skal jeg sjekke etter rester før eggløsning eller etter? Hjelp meg😅

🥚Før eggløsning:

Kan sjekke status på rester og om et egg modnes.

🥚Etter eggløsning:

Kan sjekke status på rester og om det faktisk har vært eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...